×

قانون در مورد شبکه های اجتماعی چه می گوید؟

قانون در مورد شبکه های اجتماعی چه می گوید؟

یک وکیل دادگستری گفت رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند

قانون-در-مورد-شبکه-های-اجتماعی-چه-می-گوید؟

یک وکیل دادگستری گفت: رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده ازشبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند.

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی باید فرهنگسازی شود - دل شدگان شبکه های اجتماعی

«فرهاد شهبازوار» ،با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی، گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی در جامعه ما و در تمام دنیا تبدیل به امری رایج و همگانی شده که بعضاً در مواردی همین شبکه‌ها ساعت‌ها ذهن کاربر را به خود معطوف و مشغول می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده هدفمند هر فناوری سبب گسترش و رشد فضایل اخلاقی و علمی در محیط‌های شخصی و جامعه می‌شود.

این حقوقدان تصریح کرد: در استفاده از فضای مجازی باید آسیب‌شناسان هم کارکردهای علمی، اخلاقی و هم کارکردهای غیراخلاقی و مجرمانه را مورد بررسی قرار دهند.

شهبازوار اظهارداشت: با توجه به این که هر از چند گاهی صحبت از فیلترینگ برخی از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در انبوه خبرهای کشور به گوش می‌رسد این سوال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که هدف از این کار توسط قانون‌گذار و مسئولین چیست و آیا این کار محمل قانونی دارد یا خیر؟

وی افزود: مطابق با قانون اساسی کشورمان و قانون جرائم رایانه‌ای مصوب سال 1388 در صورت کارکردهای غیراخلاقی و مجرمانه برخورد با این شبکه‌ها و کاربران آن امری اجتناب‌ناپذیر فرض می‌شود، از سرقت و کلاهبرداری تا جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مواردی است که در فضای مجازی امکان وقوع آن دور از ذهن تلقی نمی‌شود.

شبکه های اجتماعی و بانک ها دو طعمه فیشینگ - عضویت در شبکه های اجتماعی جرم محسوب نمی شود

این حقوقدان تأکید کرد: مسئولین ذیربط ناگزیر از انسداد و عدم دسترسی و فیلترینگ این شبکه‌ها هستند اما آنچه اصولی‌تر و کلان‌محورتر از انسداد و فیلترینگ و مجرمانه پنداشتن استفاده از شبکه‌های اجتماعی است چگونگی آشنایی، آموزش و استفاده بهینه از این شبکه‌ها در بین افراد جامعه و جوانان است که باید توسط کارشناسان علوم ارتباطات و جامعه‌شناسان این مسایل مورد بررسی قرار بگیرد.

شهبازوار در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.