×

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر 600هزار معتاد تریاکی کشور شربت تریاک دریافت می‌کنند‌

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر 600هزار معتاد تریاکی کشور شربت تریاک دریافت می‌کنند‌

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر 600هزار معتاد تریاکی کشور شربت تریاک دریافت می‌کنند‌

مدیرکل-درمان-ستاد-مبارزه-با-مواد-مخدر-600هزار-معتاد-تریاکی-کشور-شربت-تریاک-دریافت-می‌کنند‌

شربت تریاک از زمستان امسال وارد چرخه دارویی کشور می‌شود مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر: 600هزار معتاد تریاکی کشور شربت تریاک دریافت می‌کنند‌

مدیرکل امور درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرایی شدن درمان با شرت تریاک از زمستان و ورود این دارو به چرخه دارویی و درمان اعتیاد کشور خبر داد.

سعید صفاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، در پاسخ به روند طرح پایلوت درمان با شربت جایگزین تریاک که به شربت تریاک معروف شده و با نام علمی «اپی تینگ» شناخته می‌شود، اعلام کرد: در آخرین جلسه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزیر بهداشت و درمان با محوریت بررسی پروتکل درمانی درمان اعتیاد با شربت تریاک و برنامه‌ریزی و تعیین روند آغاز چرخه توزیع آن برگزار شد، یافته‌های مراحل پایلوت طرح که با محوریت مرکز ملی مطالعات اعتیاد کشور انجام شد، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که زمینه‌های اجرایی این طرح درمانی حداکثر تا یک ماه آینده آماده شود.

وی افزود: پس از این جلسه رسمی با وزیر بهداشت، کمیته فنی درمان با شربت تریاک جلسه دیگری در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل داد که با مذاکرات انجام شده در این جلسه نیز، مقرر شد که تا دو هفته آینده، تدوین پروتکل درمانی درمان معتادان با شربت تریاک توسط مجری طرح تحقیقاتی تکمیل شود.

مدیرکل امور درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که محورهایی چون سطح پوشش درمان با شربت تریاک و گروه‌هایی از معتادان که در دایره درمان با این شربت قرار خواهند گرفت، در پروتکل درمان با شربت تریاک مشخص خواهد شد، اعلام کرد: بر این اساس، از زمستان، درمان با شربت تریاک از صورت پایلوت خارج می‌شود و به مرحله اجرایی ورود پیدا می‌کند.

صفاتیان در عین حال تصریح کرد: توزیع شربت تریاک در مراکز خاص درمانی اعتیاد انجام می‌شود و معتادان تریاکی متقاضی درمان با این شربت نگهدارنده تنها با مراجعه به این مراکز و با تجویز پزشکان درمان‌گر می‌توانند دوز دارویی خود را دریافت کنند.

این مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان یادآور شد که نحوه اجرای سراسری طرح درمان اعتیاد با شربت تریاک برای حدود 600 هزار معتاد تریاکی کشور نیز در پروتکل درمانی درمان با این شربت معین خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.