×

هشدار به معامله گران وکالتی اوراق بهادار

هشدار به معامله گران وکالتی اوراق بهادار

مدیر امور حقوقی و بازرسی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به معامله‌گران وکالتی اوراق بهادار هشدار داد با آگاهی از مشکلات و عواقب فراوان آن، این گونه معاملات پرخطر را انجام دهند

هشدار-به-معامله-گران-وکالتی-اوراق-بهادار وکیل 

مدیر امور حقوقی و بازرسی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به معامله‌گران وکالتی اوراق بهادار هشدار داد با آگاهی از مشکلات و عواقب فراوان آن، این گونه معاملات پرخطر را انجام دهند.

چگونگی فروش سهام - مختصری بر سهام شرکت - بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، محمدصادق دبیری با بیان این که در قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت اعلام شده تمام معاملات اوراق بهادار باید از طریق بورس و فرابورس انجام شود، گفت: مکانیزم معاملات اوراق بهادار در بازار سرمایه مشخص است اما برخی افراد به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه، معاملات خود را خارج از قیمت های مرسوم در این بازار انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این روش، افراد برای فرار از پرداخت مالیات و کارمزد در قالب عقد وکالت نامه، معاملات خود را خارج از مکانیزم بازار سرمایه انجام می دهند که این امر علاوه بر پیگیری مسائل حقوقی، مشکلاتی را برای تسویه و پایاپای چنین معاملاتی به وجود می آورد.

دبیری خاطرنشان کرد: برخی افراد نیز ناآگاهانه، سهام ( مقالات مرتبط با سهام - سوالات مرتبط با سهام )  باارزش خود را به افراد سودجو واگذار می کنند. در این روش، افراد بی اطلاع از ارزش واقعی سهام خود، به صورت وکالتی، سهامشان را با قیمتی بسیار نازل می فروشند.

 قواعد حل تعارض در قانون حاکم بر اوراق بهادار - قانون تاسیس بورس اوراق بهادار 

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که در دام این افراد سودجو می افتند، کارمندان زحمتکش شرکت هایی هستند که سهام آنها وارد بازار سرمایه شده است، اما این افراد به دلیل ناآگاهی، سهامشان را با قیمت هایی پایین می فروشند و متضرر می شوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.