مصوبه شورای عالی اداری در خصوص واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی بویژه امور عمومی و خدماتی به بخشهای غیر دولتی

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی بویژه امور عمومی و خدماتی به بخشهای غیر دولتی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-واگذاری-بخشی-از-فعالیتهای-اجرائی-دستگاههای-دولتی-بویژه-امور-عمومی-و-خدماتی-به-بخشهای-غیر-دولتی
شماره 5435/دش. - 8/4/73

کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، شرکت ها و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است .
شورای عالی اداری در پنجاه و پنجمین اجلاس مورخ 31/3/1373 ، به منظور تامین موجبات تحقق اهداف قانون برنامه پنج ساله اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری بخشی از فعالیتهای اجرائی دستگاههای دولتی بویژه عمومی و خدماتی به بخشهای غیر دولتی متناسب با امکانات آنها و در جهت تحدید تشکیلات دولت و کاهش نیروی انسانی آن در بخشهای خدماتی و غیر تخصصی بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب نمود:
1 – کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات و شرکتهای دولتی، شرکت ها و سازمانهائی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است حداکثر ظرف مدت پنج سال نسبت به واگذاری امور عمومی و خدماتی (پشتیبانی) خود به شرح مندرج در فهرست پیوست این مصوبه اقدام می نمایند.
2 – کلیه دستگاههای مذکور در بند 1 می توانند انجام امور خدماتی خود را به تعاونیهائی که از طریق کارکنان بازخریدی آنها تاسیس می شود واگذار نمایند. دستگاههای اجرائی بر اساس مواد 17،18 و 24 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مساعدتهای لازم را به تعاونیهای تاسیس شده معمول خواهند داشت .
تبصره : کلیه دستگاههای مذکور در بند 1 ، باید در عقد قرارداد بمنظور انجام امور عمومی و خدماتی خود شرکتهای تعاونی ایجاد شده توسط کارکنان را در الویت قرار دهند.
3 – وزارت تعاون در قالب امکانات و اختیارات خود تسهیلات و کمکهای لازم را در جهت تشکیل و توسعه تعاونیهای موضوع این مصوبه معمول خواهد داشت .
4 – دستگاههای مذکور در بند 1 پس از واگذاری امور عمومی و خدماتی خود به بخشهای غیر دولتی نسبت به حذف تشکیلات مربوط به امور واگذار شده اقدام می نمایند. در غیر اینصورت سازمان امور اداری و استخدامی کشور راساً در این خصوص اقدام خواهد نمود. در هر صورت پس از پایان مهلت مقرر در بند 1 تشکیلات مربوط به امور موضوع این مصوبه محذوف تلقی می گردد.
تبصره : شاغلین پستهای تشکیلات محذوف با توجه به قوانین مربوط و تسهیلات موضوع بند 7 این مصوبه بازنشسته یا بازخرید می گردند.
5 – در موارد خاص پستهای مشمول این مصوبه که جنبه امنیتی یا تشریفاتی و یا مواد ضروری را دارند ، بنا به پیشنهاد دستگاه ذیربط و تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور از شمول این مصوبه مستثنی می باشند.
6 – ایثارگران از شمول مصوبه مستثنی بوده و دستگاههای مزبور نسبت به اشتغال آنان در پستهای موضوع ماده 5 این مصوبه اقدام و یا با ارائه آموزشهای لازم موجبات اشتغال آنان را در سایر بخشهای دستگاه از طریق انتصاب در پستهای بلاتصدی و یا تغییر عنوان پستهای سازمانی فراهم می آورند.
تبصره : در صورتیکه ایثارگران، داوطلب استفاده از مزایای این مصوبه باشند مشمول این مصوبه خواهند بود.
7 – سازمان امور اداری و استخدامی کشور در جهت اجرای مفاد این مصوبه حداکثر ظرف مدت سه ماه تمهیدات و تسهیلات لازم را در قالب پیشنهادهای مشخص تنظیم و برای تصویب به مراجع ذیربط تسلیم می نمایند.
8 – سازمان امور اداری و استخدامی کشور مسئول نظارت بر حسن اجرا و پیگیری این مصوبه بوده، پیشنهادها و راه کارهای لازم را به منظور رفع مشکلات احتمالی به شورای عالی اداری ارائه خواهد داد.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری – سید محمد میرمحمدی
پیوست مصوبه شماره 5435/دش مورخ 8/4/1373
فعالیتهای امور عمومی و خدماتی (پشتیبانی) مورد نظر
الف – امور نقلیه:
کلیه کارمندان شاغل در واحدهای نقلیه از قبیل راننده ، کمک رانده، مکانیک، تعمیرکار، رنگ کار، صافکار، مسئولان و متصدیان امور نقلیه و ……
ب – امور چاپ و انتشارات:
کلیه کارمندان شاغل در واحدهای چاپ و انتشارات از قبیل صحاف و حروفچین ، غلط گیر، خطاط، ماشینچی، مسئولان و متصدیان چاپ و تکثیر و ……
ج – امور رستوران:
کلیه کارمندان شاغل در رستورانها و بوفه ها و آبدارخانه ها از قبیل آشپز، کمک آشپز، مسئولان و متصدیان آبدارخانه، بوفه و رستوران و …….
د – امور خدمات عمومی و تاسیساتی :
کلیه کارمندان شاغل در واحدهای خدمات اداری و مالی از قبیل نگهبان، باغبان، مکانیسین، تکنیسین، نامه رسان، سرایدار، آسانسورچی، تلفنچی، پیشخدمت، ماشین نویس، کارپرداز، مسئولان و متصدیان امور دبیرخانه ای و خدماتی و تاسیساتی و …….

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/03/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.