آئین نامه اجرائی نحوه تامین مسکن آزادگان

آئین نامه اجرائی نحوه تامین مسکن آزادگان

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-تامین-مسکن-آزادگان شماره 121678/ت 395 ه 10/10/1369

ریاست جمهوری – ستاد رسیدگی به امور آزادگان
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/10/1369 بنا به پیشنهاد ستاد رسیدگی به امور آزادگان و در اجرای مواد 20و 23 قانون حمایت ازآزادگان مصوب 1368 و با توجه به اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آئین نامه اجرائی نحوه تامین مسکن آزادگان را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- آزادگانی که در تاریخ آزادی از اسارات یا بعد از آن خود، همسر و وافراد تحت تکفل آنها در سراسر کشور فاقد واحد مسکونی و زمین شهری باشند ، واجد شرایط ومشمول این آئین نامه هستند.
ماده 2- سازمان زمین شهری وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران موظفند به آزادگان واجد شرایط مشمول این آئین نامه به ترتیب اولویت (براساس درجه بندی آزادگان .مصوب ستاد رسیدگی به امور آزادگان ) زمین یا واحد مسکونی واگذار نمایند.
تبصره 1- واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آزادگان واجد شرایط مشمول این آئین نامه در محلی صورت خواهد گرفت که بنا به اعلام ستاد رسیدگی به امور آزادگان بعنوان محل استخدام در دستگاههای اجرائی یا محل سکونت قبلی آزاده ،تعیین می گردد.
تبصره 2- تعیین اولویت و نحوه واگذاری زمین یا مسکن در منطقه تهران با توجه به تنگناهای موجود تابع دستور العملی خواهد بود که مشترکا تو.سط سازمان زمین شهری و ستاد رسیدگی به امور آزادگان حداکثر ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ این آئین نامه ،تهیه و ابلاغ خواهد شد.
ماده 3- وزارت بازرگانی و دیگر تامین کنندگان مصالح موظفند با اولویت مصالح و لوازم موردنیاز برای احداث یک واحد مسکونی براساس عرف محل از طریق اختصاص درصد مناسبی از امکانات مصالح ساختمانی کشور جهت نیازهای آزادگان ، تامین نمایند.
ماده 4- کلیه دستگاههای مندرج در ماده 23 قانون حمایت ازآزادگان مکلفند در واگذاری منازل مسکونی و سازمانی اولویت و امتیازات ویژه ای را برای آزادگان منظور نمایند.
ماده 5- کلیه دستگاههای مندرج در ماده 23 قانون حمایت ازآزادگان مکلفند نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز در رابطه با مسکن آزادگان ( از قبیل :آب –برق – گاز وغیره ) به صورت خارج ازنوبت و با رعایت اولویت اقدام نمایند.
ماده 6- مراجع ذیربط موضوع این آئین نامه موظفند گزارش عملکرد خود را در ارتباط با حل مشکل مسکن آزادگان و همچنین تعداد قطعات زمین و یا واحدهای مسکونی واگذاری و سایر اقدامات را هر سه ماه یکبار به ستاد رسیدگی به امور آزادگان ارسال تا به رئیس جمهور و مسئولین مربوط اعلام گردد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13364

تاریخ تصویب : 1369/10/05

تاریخ ابلاغ : 1369/10/24

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.