×

قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور

قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور

قانون-تاسیس-دهیاری-های-خودکفا-در-روستاهای-کشور شماره 2203 ـ ق 22/4/1377

حضرت حجه السلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح لزوم تاسیس شهرداریهای خود کفا در روستاهای بهسازی شده کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 14/4/1377 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان و متن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل 123 قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری
شماره 25361 27/4/1377
وزارت کشور
قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 14/4/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18/4/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 2203 ـ ق مورخ 22/4/1377 واصل گردیده است به پیوست جهت اجرا ابلاغ میگردد .
رییس جمهور ـ سید محمد خاتمی

ماده واحده ـ به وزارت کشور اجازه داده میشود به منظور اداره امور روستاها ، سازمانی به نام دهیاری با توجه به موقعیت محل با درخواست اهالی و به صورت خودکفا با شخصیت حقوقی مستقل در این روستاها تاسیس نماید . این سازمانها نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می گردند .
تاسیس دهیاری های مذکور به هیچ وجه مانع اقدامات و کمکهای دولت در جهت رسیدگی به عمران و آبادی روستاهای مذکور نخواهد شد .
تبصره 1 ـ آیین نامه نحوه اداره امور و مقررات استخدامی و مالی دهیاری ها توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
تبصره 2 ـ اساسنامه و تشکیلات و سازمان دهیاری ها توسط وزارت کشور با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
تبصره 3 ـ بودجه دهیاری ها و اعتبارات مورد نیاز اداره امور روستا با پیشنهاد دهیار به تصویب شورای اسلامی روستا خواهد رسید .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 14/4/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 17/4/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/04/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.