×

قانون اصلاح قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان

قانون اصلاح قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان

قانون-اصلاح-قانون-معلمان-،-پزشکان-و-پیراپزشکان

وکیل


شماره 2462 ـ ق - 26/7/1377

حضرت حجه السلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح اصلاح قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان وظیفه که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 12/7/1377 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل 123 قانون اساسی به پیوست ارسال میگردد .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری
شماره 49872 4/8/1377
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
قانون اصلاح قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان وظیفه که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 12/7/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/7/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 2462 ـ ق مورخ 26/7/1377 واصل گردیده است به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد .
رییس جمهور ـ سید محمد خاتمی

ماده واحده ـ قانون معلمان ، پزشکان و پیراپزشکان وظیفه مصوب 25/7/1369 بشرح ذیل اصلاح میشود :
1 ـ ماده 1 مکرر ـ از تاریخ تصویب این قانون در زمان صلح ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همه ساله تعدادی از مشمولان وظیفه فارغ التحصیلان در رشته کتابداری را بنا به درخواست وزارتخانه های فرهنگ . ارشاد اسلامی و جهاد سازندگی و سازمان اداری مجلس شورای اسلامی پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح با رعایت اصل 147 قانون اساسی و تبصره 48 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، پس از انجام دوره آموزش نظامی به منظور گذارنیدن بقیه خدمت دوره ضرورت در کتابخانه های شهری و روستایی به صورت مامور ، در اختیار وزارتخانه های مذکور و کتابخانه مجلس شورای اسلامی قرار می دهد .
تبصره 1 ـ تکالیفی که در این قانون بر عهده وزارتخانه های آموزش و پرورش ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گذارنده است حسب مورد عینا در خصوص وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد سازندگی اجرا خواهد گردید .
تبصره 2 ـ آئین نامه اجرائی این قانون توسط وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جهاد سازندگی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
2 ـ ماده 5 بشرح زیر اصلاح شد :
ماده 5 ـ این مدت از خدمت مشمولین فوق جزو خدمت وظیفه محسوب خواهد شد افراد از نظر مذکور انضباطی و کیفری تابع قوانین و مقررات نیروهای مسلح بوده و از لحاظ آموزشی ، بهداشتی و درمانی تابع قوانین و مقررات وزارتخانه های مذکور می باشند .
3 ـ در سطر چهارم ماده 6 بعد از عبارت « قبول مسوولیت معلمی » عبارت « پزشکی ، پیراپزشکی و کتابداری » اضافه گردید .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 12/7/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/7/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/07/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.