قانون تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

قانون تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

قانون-تشکیل-تقویت-و-توسعه-بسیج-دانشجویی
شماره 2773 ـ ق - 28/9/1377

حضرت حجه السلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 22/9/1377 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است در اجرای اصل 123 قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

شماره 62814 - 6/10/1377
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ وزارت فرهنگ و آموزش عالی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
قانون تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 22/9/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/9/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 2773 ـ ق مورخ 28 /9/1377 واصل گردیده است به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ سید محمد خاتمی

ماده واحده ـ به منظور جذب آموزش و سازماندهی دانشجویان داوطلب دانشگاهها ، موسسات و مراکز آموزش عالی تقویت روحیه همیاری ، مسوولیت پذیری ، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی و ایجاد آمادگی دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون فرهنگی ، علمی ، دفاعی ، بسیج دانشجویی در کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی توسط نیروی مقاومت بسیج و با پشتیبانی وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاههای ، موسسات و مراکز آموزش عالی تشکیل تقویت و توسعه می یابد .
تبصره 1 ـ به منظور مشارکت بیشتر دانشجویان بسیجی در امور فرهنگی دانشگاهها ، مسوول بسیج دانشجویی آن دانشگاه موسسه و مراکز عالی عضو شورای فرهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خواهد بود .
تبصره 2 ـ وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلفند اعتبار مورد نیاز این قانون را در سال 1377 از ردیف تقویت بنیه دفاعی (50341) سرانه بسیج دانشجویی و از ردیف بودجه فرهنگی و پژوهشی دانشگاهها تامین . برای سالهای بعد دستگاههای فوق مکلفند در حدود امکانات عمل نمایند .
تبصره 3 ـ روز دوم آذر ماه سالروز فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی روز بسیج دانشجویی و 16 دی ماه همان سالروز شهادت دانشجوی بسیجی شهید حسین علم الهدی و همزمان دانشجوی وی در هویزه به عنوان روز شهدای دانشجوی بسیجی تعیین می گردد .
تبصره 4 ـ آئین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط نیروی مقاومت بسیج با همکاری وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح در صورت مقام معظم رهبری لازم الاجرا خواهد بود .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 22/9/1377 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/9/1377 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/09/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.