لایحه قانونی تشکیل سازمان حج و زیارت وابسته بوزارت ارشاد ملی و انتزاع کلیه امور مربوط به حج و زیارت از سازمان اوقاف به سازمان مزبور

لایحه قانونی تشکیل سازمان حج و زیارت وابسته بوزارت ارشاد ملی و انتزاع کلیه امور مربوط به حج و زیارت از سازمان اوقاف به سازمان مزبور

لایحه-قانونی-تشکیل-سازمان-حج-و-زیارت-وابسته-بوزارت-ارشاد-ملی-و-انتزاع-کلیه-امور-مربوط-به-حج-و-زیارت-از-سازمان-اوقاف-به-سازمان-مزبور

وکیل

شماره 1180 د 18/10/1358

وزارت ارشاد ملی
لایحه قانونی تشکیل سازمان حج و زیارت وابسته بوزارت ارشاد ملی و انتزاع کلیه امور مربوط به حج و زیارت از سازمان اوقاف به سازمان مزبور که در جلسه مورخ 24/9/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.

ماده 1- از تاریخ تصویب این لایحه قانونی سازمانی بنام (سازمان حج و زیارت) وابسته بوزارت ارشاد ملی تشکیل میشود و کلیه امور مربوط به حج و زیارت که بموجب قانون اوقاف مصوب 1354 و سایر آئین نامه ها ومقررات مربوط بعهده سازمان اوقاف محول گردیده از سازمان مذکور منتزع و به سازمان حج و زیارت واگذار میشود:
ماده 2- ارکان اصلی سازمان عبارتست از :
الف: شورایعالی حج و زیارت
ب: شورای مدیریت
ج: هیئت بازرسان (حسابرسان)
تبصره 1- عضویت در شورایعالی حج و زیارت افتخاریست و ریاست شورایعالی با وزیر ارشاد ملی است.
تبصره 2- رئیس شورای مدیریت از بین اعضاء انتخاب و بموجب حکم وزیر ارشاد ملی منصوب میشود.
تبصره 3- هیئت بازرسان (حسابرسان) به پیشنهاد شورای عالی سازمان حج و زیارت و تصویب وزیر ارشاد ملی تعیین میشوند.
ماده 3- نحوه انتخاب حدود وظایف و اختیارات ارکان اصلی سازمان بموجب آئین نامه ایکه از طرف وزیر ارشاد ملی پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید تعیین خواهد گردید.
ماده 4- وجوهیکه بنابه تصویب شورایعال حج و زیارت از زائران دریافت میشود در حساب مخصوصی متمرکز و هزینه های زائران در ایام حج و زیارت و هزینه های خدمات رفاهی و جنبی از این محل تأدیه و مازاد احتمالی آن بنابه پیشنهاد وزیر ارشاد ملی و تصویب نخست وزیر به مصرف امور خیریه و تبلیغات اسلامی خواهد رسید.
تبصره 1- مانده حساب وجوهیکه به استناد مفاد تبصره 56 قانون بود اصلاحی 1353 و قانون بودجه سال 1354 کل کشور دریافت شده است که از تأدیه باقیماند مطالبات مدیران گروه به حساب سازمان حج و زیارت موضع این قانون منتقل میشود و سازمان حج و زیارت در وصل مطالبات و تأخیر مانده دیون وتعهدات مالی قائم مقام سازمان اوقاف میباشد.
تبصره 2- وجوهیکه بطوط علی الحساب برای حج سال آینده از زائران دریافت شده است عینا" به سازمان حج و زیارت منتقل و به حساب مخصوص واریز خواهد شد.
ماده 5- از تاریخ تصویب این لایحه قانوی کلیه قوانین و مقررات مغایر ملغی است هدف و وظایف و سازمان تفصیلی سازمان حج و زیارت به تصویب وزیر ارشاد ملی به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید و سازمان حج و زیارت طبق سازمان مصوب نسبت به انتقال و جایگزینی کادر مورد احتیاج با اعتبارات مربوط اقدام خواهد کرد.
ماده 6- آئین نامه های اجرائی این قانون و دستور العملهای مربوط به سازمان تهیه و پس از تصویب شورایعالی حج و زیارت و تائید وزیر ارشاد بمورد اجرا گذارده خواهد شد.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10185

تاریخ تصویب : 1358/09/24

تاریخ ابلاغ : 1358/11/20

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.