×

آئین نامه اجرائی انتشار یکصد میلیارد 100 000 000 000 ریال اوراق مشارکت موضوع بند(و)تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین نامه اجرائی انتشار یکصد میلیارد 100 000 000 000 ریال اوراق مشارکت موضوع بند(و)تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-انتشار-یکصد-میلیارد-100-000-000-000-ریال-اوراق-مشارکت-موضوع-بند(و)تبصره-(40)-قانون-بودجه-سال-1380-کل-کشور

وکیل


شماره 23506/ت 24725ه 17/5/1380
هیات وزیران در جلسه مورخ 10/5/1380 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های مسکن و شهرسازی ، امور اقتصادی و دارائی وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به استناد تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور، آئین نامه اجرائی انتشار یکصد میلیارد (000/000/000/100) ریال اوراق مشارکت موضوع بند (و) تبصره یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود.

ماده 1- وزارت مسکن وشهرسازی (سازمان عمران وبهسازی شهری ، نسبت به انتشار اوراق مشارکت به میزان یکصد میلیارد (000/000/000/100) ریال اقدام نماید.
عناوین طرحها ومبالغ اختصاصی به هر کدام با پینشهاد وزارت مسکن وشهرسازی (سازمان عمران وبهسازی شهری ) و تایید سازمان مدریریت وبرنامه ریزی کشور تعیین می شود.
ماده 2- به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود ضمن انتخاب بانک عامل (کارگزار) نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت تا مبلغ یکصد میلیارد(000/000/000/100) ریال به ترتیب مذکور در ماده (3) از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام کند ووجوه حاص لاز فروش اوراق یاد شده را به حساب جاری ویژه ای که برای این منظور به نام خزانه نزد بانک عامل (کارگزرا) افتتاح می شودواریز نماید.
ماده 3- اوراق مشارکت موضوع این آئین نامه در دو نوبت ،نوبت اول در سه ماه دوم و نوبت دوم در سه ماهه سوم سال 1380، عرضه می گردد به صوری که سود علی الحساب نوبت اول اوراق مذکور از محل مربوط به فروش اوراق برای هر یک از طرحهای مندرج در موافقت نامه ، تامین و پرداخت گردد.
ماده 4- وجوه واریز شده به حساب خزانه طبق شرح عملیات موافقت نامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی ذیربط و سازمان مدیریت و بنرامه ریزی کشور هزینه می گردد.
ماده 5- سودعلی الحساب این اوراق به میزان هفده درصد(17%) تعیین می شود که هر سه ماه یکبار به دارندگان ارواق پرداخت می گردد.
اوراق مشارکت با امضای رئیس سازمان مدریریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارائی انتشار می باید و ارزش تعداد قطعات آنها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود.
ماده 6- وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان عمران وبهسازی شهری ) تمهیدات لامز را برای تامین هزینه های مربوط به تبلیغ ،کارگزاری ، حسابرسی وانتشار اوراق مشارکت از محل منابع داخلی سامزان عمران و بهسازی شهری با بخشی از منابع مربوط به فروش آنها معمول می داردو از طریق بانک مرکزی به بانک عامل پرداخت می نماید.
ماده 7- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در جهت تضمین اصل و سود متعلق به اوراق مشارکت از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام نماید.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ضمانتهای لازم برای بازخرید اوراق مشارکت در سررسید و سود متعلق به آن را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه می کند.
ماده 8- وزارت مسکن وشهرسازی (سازمان عمران و بهسازی شهری ) موظف است ضمن هماهنگی بان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین و پرداخت بازخرید و سود علی الحساب اوراق مشارکت در مقاطع سه ماهه به دارندگان اوراق از طریق بانک عامل (کارگزار) اقدام نماید و همزمان مبالغ پرداختی بابت سود علی الحساب طرح را به سازمان مدریریت و برنامه ریزی کشور اعلام کند.
ماده 9- بانک عامل (کارگزار) موظفغ است در صورت تمایل بعضی از دانردگان اوراق مشارکت به فروش ارواق خود، قبل از انقضای سر رسید آن نسبت به بازخرید اوراق به مبلغ اسمی و مخاسبه سود عل الحساب متعلقه در تاریخ بازخرید اقدام کند ووزارت مسکن وشهر سازی (سازمان عمران وبهسازی شهری ) نیز اعتبار لازم رابرای اوراق بازخرید شده در اختیار بانک عامل قرار می دهد.
ماده 10- وزارت مسکن وشهرسازی (سازمان عمران وبهسازی شهری ) موظف است با فراهم نمودن تمهیدات لازم مطابق آئین نامه مربوط به پذیرش اوراق مشارکت در بورس ، اوراق مشارکت موضوع این آئین نامه را به بورس ارائه نماید. بورس اوراق بهادار تهران موظف به پذیریش وانجام معامله در بورس است.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16452

تاریخ تصویب : 1380/05/10

تاریخ ابلاغ : 1380/06/03

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.