آئین نامه اجرائی تبصره (71) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی تبصره (71) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(71)-قانون-برنامه-دوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران شماره 10982/ت 15847ه 7/9/1374
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/9/1374 بنا به پیشنهاد شماره 14820/0/01 مورخ 10/8/1374 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تاییدوزارت مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به استنادتبصره (71) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1373- آئین نامه اجرائی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - که از این پس بنیاد نامیده می شود- در طول برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کلیه روستاهای بالای چهارصد خانوار ومراکز دهستانها را شناسایی و به ترتیب اولویت برای انجام مراحل ثبتی لازم به ادارات کل ثبت اسناد و املا استانها اعلام می کند.
ماده 2- واحدهای ثبتی باید ظرف یک ماه پس از وصول استعلام از بنیاد جریان ثبتی روستا را با حدود مندرج در مدارک ثبتی به اطلاع بنیاد برسانند تا بنیاد نسبت به تهیه نقشه تفکیکی بافت مسکونی روستا اقدام کند.
تبصره - در مواردی که تهیه نقشه تفکیکی واحدهای مسکونی محدوده عمل به نحوی باشد که در مجاورت روستاهای مجاور قرار می گیرد بنیاد مکلف است با تبعیت از حدود ثبتی و نقشه های ثبتی مجاوران (در صورت وجود) نقشه تفکیکی را تهیه کند.
ماده 3- بنیاد باید حداقل بیست روز قبل ازعملیات تهیه نقشه تفکیکی ، مراتب را برای اطلاع صاحبان حقوق در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار با آگهی های الصاقی در محل روستا با تعیین روزنقشه برداری به اطلاع عموم برساند.
ماده 4- نقشه تفکیکی تهیه شده باید نمودار تصرفات اشخاص و وضع موجود روستا باشد.
ماده 5- ادارات ثبت مکلفند نقشه تفکیکی هر روستا را که از طریق بنیاد ارسال می شود ملاک صدور اسناد مالکیت در مناطق مسکونی روستا قرار دهند و در صورت تقاضای مالک متصرف براساس نقشه مذکور که در محدوده منطقه مسکونی روستاست اقدام کنند.
ماده 6- بنیاد می تواند به عنوان نماینده روستاییان پیگیریهای لازم را در ادارات ثبت و دیگر سازمانهای ذیربط تا مرحله صدورسند موضوع ماده (5) این آئین نامه بدون دریافت هر گونه عوارض و مالیات اقدام کنند.
ماده 8- سازمان برنامه و بودجه مکلف است متناسب با وظیفه محول شده به سازمان ثبت اسناد و املاک در اجرای تبصره (71) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و عنداللزوم اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی کند.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 14788

تاریخ تصویب : 1374/09/05

تاریخ ابلاغ : 1374/09/16

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - بنیاد مسكن انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.