اصلاح آئین نامه اجرای تبصره 5 ماده 214 قانون مالیاتهای مستقیم

اصلاح آئین نامه اجرای تبصره 5 ماده 214 قانون مالیاتهای مستقیم

اصلاح-آئین-نامه-اجرای-تبصره-5-ماده-214-قانون-مالیاتهای-مستقیم

وکیل

شماره 8762 - 31/3/2535
وزارت امور اقتصادی و دارائی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 31/3/2535 بنا به پیشنهاد شماره 20/6361/27931 مورخ 118/11/2534 وزارت امور اقتصادی و دارائی و به اسثتناد ماده 322 قانون مالیاتهای مستقیم تصویب نمودند آئین نامه اجرای تبصره 5 ماده 214 قانون مذکور موضوع تصویبنامه 1022 مورخ 8/2/2512 هیئت وزیران بشرح زیر اصلاح گردد :
1. بند الف ماده یک : هر قطعه زمینی که از آغاز سال 2532 به بعد در آن درخت کاری شده یا بشود به نحوی که درختان در تمام سطح پراکنده باشند و برحسب نوع درختان حداکثر مساحت برای هر درخت مثمر 16 کتر مربع و برای هر درخت غیر مثمر 9 متر مربع باشد.
تبصره 1 – هرگاه در قسمتی از زمین فاصله درختان بیشتر از میزان مقرر در این بند باشد ولی تعداد درختان روی هم رفته در مجموع مساحت زمین با توجه به نصاب های مذکور کافی باشد چنین زمینی باغ تلقی میشود. اما در هر حال مساحت زمین برای هر درخت نباید از 36 متر مربع (6×6) تجاوز نماید.
تبصره دو ـ هر گاه تعداد درختان در قسمتی از یک قطعه زمین مطابق حد نصاب مقرر بوده ولی قسمت دیگر آن با رعایت محل استخر حوض گلخانه و سایر مستحدثات مربوط فاقد درخت باشد فقط آن قسمت از قطعه زمینی که واجد شرایط مقرر است باغ محسوب و بقیه بایر تلقی خواهد شد .
2. عبارت زیر به آخر بند ب ماده 1 اضافه میشود :
و در صورتیکه قطر این درختان به پنج سانتیمتر نرسیده باشد لااقل واجد شرایط مقرر در بند الف اصلاحی ماده یکم باشد.
تبصره در مورد قسمت اول بند ب هر گاه قطرین 50% درختان حداقل پنج سانتیمتر باشد. در هر حال مساحت برای هر درخت با رعایت مفاد بند الف نباید از 36 متر مربع تجاوز نماید.
3. بند ( د ) ماده یک – هر قطعه زمین که تمام یا قسمتی از آن به منظور بهره برداری برای تهیه انواع گلهای گلدانی و یا پرورش گلهای زمینی مورد استفاده قرار گرفته باشد. دراین حالت علاوه بر گلخانه و تأسیسات مربوط تا 30% کل مساحت منظور شده برای تهیه انواع گلهای گلدانی زمین خالی برای جابجا کردن و آفتاب دادن گلدان ها و یا دو برابر مساحت زیر کشت زمین خالی جهت آیش بندی و خزانه انتظار حسب مورد جزء باغ محسوب میشود.
4. ماده ( 4) الحاقی : اراضی که قبل از سال 2536 تبدبل به باغ شده اند از لحاظ تسلیم اظهارنامه و تعداد درختان تابع ضوابط مذکور در فوق نبوده و در صورتیکه به تشخیص هیئت مقرر در بند (ب ) ماده یک این آئین نامه عرفاً باغ شناخته شود زمین بایر محسوب نمی شود.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیرـ هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1355/03/31

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.