×

تصویبنامه راجع به مقررات مربوط به مقررات ملی طرح و اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمانها

تصویبنامه راجع به مقررات مربوط به مقررات ملی طرح و اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمانها

تصویبنامه-راجع-به-مقررات-مربوط-به-مقررات-ملی-طرح-و-اجرای-تاسیسات-الکتریکی-ساختمانها
شماره 176 / ت 74 ک 9/1/1372
وزارت مسکن و شهرسازی

اکثریت وزرای عضو کمیسیون امور زیربنایی و صنعت هیات دولت در جلسه مورخ 25/11/1371 ، با استفاده از اختیارات تفویضی هیات وزیران موضوع تصویبنامه شماره 50052 / ت 472 ه مورخ 12/10/ 1371 ، بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور به شماره 12709 / 8/554- 1 مورخ 1/2/1371 و به استناد ماده (17) قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب 1371 تصویب نمودند :
1 - مقررات مربوط به (( مقررات ملی طرح و اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمانها )) از مجموعه مقررات ملی ساختمانی کشور به شرح پیوست تعیین می گردد و مهندسانی که طراحی ، محاسبه ، اجراء و نظارت ساختمانها را به عهده دارند مکلفند در طراحی و اجرای ساختمانهایی که در حوزه شمول این مقررات قرار دارند و در محدوده شهرهای مشمول ماده (15) قانون نظام مهندسی ساختمان واقع می باشند ، ضوابط مندرج در آن را رعایت نمایند.
2 - سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و تاسیسات استانها می تواند متناسب با امکانات ، محدودیتها و ویژگیهای اجرایی ، اقتصادی واقلیمی شهرهای واقع در استان خود تعدیل یا تغییراتی را در مفاد مقررات ملی ساختمانی جهت اجراء در حوزه آن استان پیشنهاد نمایند.
اینگونه پیشنهادها با تصویب کمیسیون امور زیربنایی و صنعت هیات دولت قابل اجراء می باشند.
3- وزارتخانه های مسکن و شهرسازی وکشور می توانند مشترکا متناسب با تغییر در امکانات اجرایی و اقتصادی در سطح کشور نسبت به توسعه یا محدود کردن حوزه شمول مقررات ملی ساختمان اتخاذ تصمیم نموده و به اجراء گذارند.
4 - شهرداریها شهرهای مشمول اجرای مقررات ملی ساختمان پس از 4 ماه از زمان ابلاغ این تصویبنامه موظفند برای صدور جواز ساختمان ،مالکین و مهندسین راملتزم به رعایت ضوابط مندرج در این مقررات نموده و مهندسین ناظر را مکلف به کنترل رعایت این مقررات در حین اجرای ساختمان نمایند و تعهد نامه های لازم را جهت اطمینان از رعایت اصول مندرج در این مقررات اخذ کنند.
وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و کشور تعهد نامه های یاد شده را تهیه و در اختیار شهرداریها قرار خواهند داد.
5 - وزارت مسکن و شهرسازی ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه چک لیست های کنترل مقررات ملی ساختمان موضوع این تصویبنامه را تهیه و جهت ارائه به مهندسین طراح ، محاسب و ناظر در اختیار شهرداریهای مشمول اجرای مقررات ملی ساختمانی قرار خواهند داد.
6 - سازمان برنامه و بودجه و کلیه دستگاههای اجرایی لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان را در قراردادهای مهندسین مشاور و پیمانکاران که از این پس منعقد خواهندنمود شرط نموده و دستگاه نظارت را مکلف به کنترل رعایت این مقررات می نما یند.
این تصویبنامه در تاریخ 26/.12/1371 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14003

تاریخ تصویب : 1371/11/25

تاریخ ابلاغ : 1372/01/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.