×

دستور العمل تفصیلی استفاده صحیح و قانونی از مرخصی استحقاقی - منع تجدید وقت پرونده ها به عذر در مرخصی بودن قاضی و یا بلاتصدی بودن دادگاه ، حتی در ایام حج تمتع

دستور العمل تفصیلی استفاده صحیح و قانونی از مرخصی استحقاقی - منع تجدید وقت پرونده ها به عذر در مرخصی بودن قاضی و یا بلاتصدی بودن دادگاه ، حتی در ایام حج تمتع

دستور-العمل-تفصیلی-استفاده-صحیح-و-قانونی-از-مرخصی-استحقاقی---منع-تجدید-وقت-پرونده-ها-به-عذر-در-مرخصی-بودن-قاضی-و-یا-بلاتصدی-بودن-دادگاه-،-حتی-در-ایام-حج-تمتع

وکیل


تاریخ : 8/12/1378
شماره : 1294/ 78/1
بخشنامه به واحدهای قضایی و اداری سراسر کشور
به منظور استفاده صحیح و قانونی از مرخصی استحقاقی و ترتیب درست تحصیل آن اقتضا دارد :
1 - کارگزین ها مطابق ماده 4 آئین نامه مرخصی ها مصوب 22/7/1346 با اصلاحات بعدی در فروردین ماه هر سال ، جدول اسامی مستخدمان رسمی را که متضمن مدت مرخصی استحقاقی هر یک از کارکنان باشد تهیه و برای رئیس اداره مربوط ارسال کنند .
2 - باقیمانده مرخصی هر کس در آغاز هر سال بعد به او ابلاغ شود تا با آگاهی از داشتن استحقاق و اطلاع از مدت آن در موقع لازم ، در خواست مرخصی کند و ادرات مربوط هم با توجه به آن نسبت به اعطای مرخصی به متقاضی اقدام کنند .
3- استفاده از مرخصی استحقاقی موکول به تقا ضای کتبی مستخدم و موافقت رئیس اداره مربوط است .
4- مستخدمی که تحصیل مرخصی نموده باید از تمام آن مرخصی استفاده کند.
5- از این که بدون در خواست یا چند نوبت در سال بدون ترتیب لازم از مرخصی استفاده یا تمدید نماید ، خودداری شود .
6- نسبت به قضاوت محاکم و شعب باید ترتیبی داده شود تا دادرس علی البدل د ر غیاب عضو اصلی به پرونده ها رسیدگی کند و هیچ پرونده ای به عذر در مرخصی بودن قاضی و بلا تصدی بودن دادگاه تجدید وقت نگردد و با توجه به بند (25) بخشنامه شماره 8691/78/1 مورخ 7/9/78 در موارد حج تمتع نیز به این ترتیب مراعات گردد.
7- در مورد کارمندان ادارات تابع قوه قضاییه ترتیبی داده شود تا کار مند دیگری وظایف او را در غیاب وی انجام دهد و از این حیث د ر کار دفاتر دادگاه ها یا جریان امور ادارات واحدهای مختلف پیش نیاید .
8- رئیسان و مسئولان واحدهای مختلف قضایی و اداری بر حسن اجرای مقررات مربوط به مرخصی ها و اجرای مفاد این بخشنامه نظارت لازم به عمل خواهند آورد .
9- مدیران کل کارگزینی قضایی و اداری بایستی دقیقا مفاد این بخشنامه را رعایت و به فوریت ترتیبی اتخاذ نمایند که مشکلات موجود فعلی حل شده و بتوانند هر لحظه پاسخگوی استعلامات مراجع مختلف باشند .
سید محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضاییه

نوع : بخش نامه

شماره انتشار : 1294

تاریخ تصویب : 1378/12/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.