×

دستور العمل راجع به ارائه گزارش به تماس گیرنده تلفنی

دستور العمل راجع به ارائه گزارش به تماس گیرنده تلفنی

دستور-العمل-راجع-به-ارائه-گزارش-به-تماس-گیرنده-تلفنی
تاریخ : 10/6/1379
شماره : 7925/79/1
روسای محترم دادگستری های استان ها و شهرستان ها ،
روسای محترم دادگاه های بخش دیگر مراجع محترم قضایی
بعضا" ملاحظه و گزارش می شود عده ای افراد فرصت طلب و غیر صالح در تماس تلفنی با قضات محاکم و روسای حوزه های قضایی در تهران و شهرستان ها خود را از مسئولان قوه قضاییه معرفی و خواستار ارائه گزارش و گردشکار از پرونده های مطروحه می شوند و نیز دستوراتی جهت اعمال در پرونده های قضایی صادر می کنند که متاسفانه در پاره ای موارد بر اثر بی توجهی و عدم دقت مخاطبان هویت تماس گیرنده بر آنها مشتبه شده و بلافاصله مبادرت به اجابت خواسته آن افراد نموده اند که مشکلاتی را در عمل ایجاد نموده است . لذا ضمن اعلام مراتب فوق نکات زیر را متذکر می گردد.
اولا" ، در اینگونه موارد ایجاب می کند از هویت تماس گیرنده اطمینان کامل حاصل شود :
ثانیا"، اجابت چنین خواسته هایی پس از اطمینان از مقام و موقعیت قانونی تماس گیرنده درمحدوده قوانین و مقررات صورت پذیرد :
ثالثا" ، چنانچه فردی با معرفی خوداز مسئولان قوه قضاییه ، خواهان گزارش از گردش کار پرونده ای باشد و یا احیانا" دستور خاصی جهت اقدام بدهد ، در صورت تردید درهو یت او لازم است پاسخ داده شود خواسته خود را به صورت مکتوب و طی نامه ای اعلام نماید و پس از تماس تلفنی و احراز صحت امر واطمینان کامل از هویت تماس گیرنده ، آن وقت اقدام لازم معمول گردد.
سید محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضاییه

نوع : بخش نامه

شماره انتشار : 7925

تاریخ تصویب : 1379/06/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.