آئین نامه اجرائی جزء (2) بند (الف ) و بندهای (ب) ، (ج) و (هـ) تبصره 4 قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین نامه اجرائی جزء (2) بند (الف ) و بندهای (ب) ، (ج) و (هـ) تبصره 4 قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-جزء-(2)-بند-(الف-)-و-بندهای-(ب)-،-(ج)-و-(هـ)-تبصره-4-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور
شماره 22491 / ت 23350 هـ 31/5/1379
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات ویزان در جلسه مورخ 26/5/1379 بنا به پیشنهاد شماره 648/ س ـ 1658 / 105 مورخ 24/5/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند «و» و تبصره 4 قانون بودجه سال 1379 کل کشور آیین نامه اجرایی جزء (2) بند «الف» و بندهای «ج» ، «ب» ، «هـ» تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در اجرای جزء (2) بند سازمان بازنشستگی کشوری ، نیروهای نظامی و انتظامی می توانند بارعایت صرفه و صلاح دولت نسبت به عقد قرارداد با هر یک از شرکت های بیمه ای که خدمات بیمه مکمل و درمان ارایه می کنند ، اقدام نمایند.
تبصره ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر اساس تعداد افراد تحت پوشش هر یک از صندوق های بازنشستگی ، نسبت به اختصاص اعتبار به صندوق های مذکور اقدام خواهد نمود . صندوق های یاد شده موظفند ضمن نظارت بر کیفیت خدمات ارایه شده در مقاطع زمانی سه ماهه ، عملکرد اجرایی خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورگزارش نمایند . تخصیص اعتبارات منوط به ارایه گزارش عملکرد مذکور می باشد . اعتبار جز (2) بند (الف ) از محل اعتبار ردیف 503039 قانون بودجه سال 1379 کل کشور تامین خواهد شد .
ماده 2 ـ در اجراء بند (ب ) حق عائلمه مندی و اولاد بازنشستگان کشور و لشگری که دارای 60 سن و یا بیشتر بود و طبق قانون حق عائله مندی و اولاد به آنها تعلق می گیرد علاوه بر میزان مقرر دریافتی مطابق قانون ، برای هر فرد بازنشسته دارای 60 سال سن و بیشتر و بازنشستگانی که به دلیل بیماری و از کارافتادگی بازنشسته شده اند (بدون شرط سنی ) ماهانه حق عائله مندی مبلغ نود هزار ریال و حق اولاد به ازای هر فرزند (حداکثر تا 3 فرزند ) مبلغ دویست هزار ریال پرداخت می گردد .
تبصره 1 ـ برقراری مزایای فوق برای مشمولان این ماده از زمانی است که شرایط فوق را احراز نمایند و از دست دادن هر یک از شرایط مذکور موجب حذف فوق العاده مربوط می گردد .
تبصره 2 ـ اعتبار لازم برای دستگاههای مشمول در بودجه سالانه آنها تامین شده است . شرکتهای دولتی ، شهرداریها و سایر دستگاههای اجرایی که کارکنان آنها مشترکین سایر صندوقهای بازنشستگی هستند مجازند نسبت به اجراء ماده 2 این آیین نامه از محل اعتبارات منابع داخلی خود اقدام نمایند.
ماده 3 ـ در اجرای بند (ج) مبلغ قابل پرداخت به استناد این بند در حد اعتبار پیش بینی شده در ردیف 102203 و براساس موافقتنامه مبادله شده بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی به عنوان حق پرستاری به صورت کمک معاش خانواده هزینه می گردد .
ماده 4 ـ در اجرای بند (هـ) تبصره 4 قانون بودجه سال 1379 کل کشور و با توجه به اعتبار پیش بینی شده در قانون بودجه سال 1379 کل کشور ، به دستگاهها اجازه داده می شود به کارکنان رسمی و ثابت مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات که در سال 1379 بازنشسته ، از کار افتاده می شوند یا فوت می نماید به ازای هر سال خدمت معادل بیست روز آخرین حقوق و مزایای دریافتی که مبنا و ملاک کسور بازنشستگی است با رعایت موارد زیر به صورت علی الحساب پرداخت نمایند :
1 ـ ملاک محاسبه آخرین حکم کارمند می باشد .
2 ـ کلیه سوابق خدمت دولتی مبنای محاسبه قرر می گیرد .
3 ـ حق عیال و اولاد و فوق العاده های سه گانه و سایر مواردی که در حقوق بازنشستگی محاسبه نمی شوند ، از جمع کل آخرین حکم صادره کسر میگردد .
4 ـ دستگاههای اجرای مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مکلفند در پایان ماههای شهریور ، آذر و بهمن اطلاعات مربوط به کارکنان بازنشسته رسمی و ثابت خود را به شرح فرم پیوست که به تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ذی حساب رسیده است تکمیل نموده نتیجه را حسب مورد به واحد ذیربط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ( مرکز ) و استانها منعکس نمایند .
اطلاعات مربوط به اسفند ماه سال 1379 نیز تا پایان بهمن ماه در قالب فرم پیوست ارایه گردد .
5 ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مرکز استانها موظف است پس از بررسی اطلاعات واصل شده و تطبیق با مفاد موافقتنامه های مبادله شده ، با رعایت سقف اعتبار پیش بینی شده در قانون بودجه سال 1379 بخشی از اعتبار پاداش پایان خدمت راتامین و نسبت به تخصیص آن اقدام نمایند . تخصیص اعتبار فوق به منزله مبادله موافقتنامه تلقی می گردد .
6 ـ دستگاههای اجرایی موظفند علاوه بر میزان پنج روز حقوق و فوق العاده شغل از محل صرفه جویی در سایر هزینه ها از جمله صرفه جویی های ناشی از بازنشستگی کارکنان خود نسبت به تامین قسمتی از پاداش بازنشستگی که از محل اعتبار بند (هـ) تبصره 4 تامین نشده است اقدام نمایند .
7 ـ کلیه شرکتهای دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت که مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت می باشند مکلفن پاداش پایان خدمت کارکنان خود را با رعایت مقررات ذیربط از محل منابع داخلی خود تامین و پرداخت نمایند .
تبصره ـ آن گروه از شرکتهای زیان ده که امکان تامین پاداش مذکور را ندارند موظفند ضمن اعلام میزان اعتبار قابل تامین از محل صرفه جویی در اجرای خود ، مراتب را مشابه دستگاههای اجرایی بند 4 این آیین نامه حسب مورد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (مرکز ) و استانها منعکس نمایند .
تاریخ اجرای این آیین نامه ار 1/1/1379 خواهد بود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1379/05/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.