آئین نامه اجرائی بندهای (ط) و(ک ) تبصره (1) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

آئین نامه اجرائی بندهای (ط) و(ک ) تبصره (1) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بندهای-(ط)-و(ک-)-تبصره-(1)-قانون-بودجه-سال-1381-کل-کشور
شماره 4209/ت 26338ه 4/2/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/2/1381 بنا به پیشنهاد شماره 1738 مورخ 21/1/1381 وزارت امور اقتصادی و دارائی و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و جزء(2)بند (ک ) تبصره (1) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، آئین نامه اجرائی بندهای (ط) و(ک ) تبصره یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- مراجع قانونی واگذار کننده خط تلفن همراه مکلفند بیست و دو درصد(22%) از مبلغ دریافتی بابت واگذاری هر خط تلفن همراه جدید را به ترتیب مقرر در ماده (5) این آئین نامه به حسابهای مربوط واریز نمایند.
ماده 2- از انواع نوشابه های گازدار تولید داخلی که باوسایل ماشینی تهیه و به فروش می رسد، براساس اندازه گیری حجم از قرار هر سیصد(300) سی سی ، هفتاد ریال مالیات دریافت می گردد.
ماده 3- از هر کیلوگرم فولاد وارداتی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، به استثنای شمش و تختال (اسلب ) و قراضه ذوبی ، مبلغ (350) ریال مالیات دریافت می گردد.
تبصره - وزارت صنایع ومعادن مکلف است فهرست محصولات فولادی تولید داخل را تهیه و د راختیار وزارت امور اقتصادی ودارائی و گمرک ایران قرا ردهد.
ماده 4- واردکنندگان فولاد مشمول مالیات مکلفند برای ترخیص فولاد وارداتی موضوع این تبصره ، مالیات متعلق را به ازای هر کیلوگرم سیصد وپنجاه (350) ریال به حسابهای تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند. ادارات امور اقتصادی و دارائی ذیربط موظفند پس از اخذ قبوض پرداخت مالیات ، گواهی لازم را که متضمن وزن فولاد قابل ترخیص باشد، صادر و دو نسخه از آن را به متقاضی ترخیص تسلیم نمایند.
تبصره - گمرک ایران مکلف است به منظور حفظ حقوق دولت به هنگام ترخیص فولاد وارداتی ، یک نسخه از گواهی صادر شده ازادارات امور اقتصادی و دارائی ذیربط را اخذ و با درج شماره و تاریخ آن در اوراق ترخیص نسبت به صدور آن اوراق اقدام نماید.
ماده 5- سایر اشخاص حقوقی (تولید کنندگان ) مذکور در بند(ط) این تبصره مکلفند مالیات بر فروش مربوط به هر ماه را حداکثر تا پانیرده ماه بعد به حسابهائی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می گردد، واریز و رسید مربوط را به همراه آمار فروش ماهانه به ادارات امور اقتصادی و دارائی ذیربط ارائه و رسید دریافت نمایند.
تبصره - مالیات پرداختی بشرح ماه فق علی الحساب محسوب می شودو ادارات امور اقتصادی و دارائی مربوط می توانند به منظور حفظ حقوق دولت عنداللزوم دفاتر، اسناد و مدارک مشمولات این ماده را مورد رسیدگی قرار داده و در صورت احراز عدم پرداخت مالیات به میزان مقرر در قانون نسبت به وصول مابه التفاوت متعلقه ومالیات اضافی طبق مقررات مربوط اقدام نماید.
ماده 6- مرجع رسیدگی به کلیه اختلافات مالیاتی مربوط به اجرای این تبصره ، هیات حل اختلاف مالیاتی مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16654

تاریخ تصویب : 1381/02/01

تاریخ ابلاغ : 1381/02/14

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت صنایع - وزارت پست و تلگراف و تلفن - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - گمرك جمهوری اسلامی ایران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.