×

قانون استقرار پایگاه نیروی دریائی شاهنشاهی در چاه بهار

قانون استقرار پایگاه نیروی دریائی شاهنشاهی در چاه بهار

قانون-استقرار-پایگاه-نیروی-دریائی-شاهنشاهی-در-چاه-بهار

وکیل


ماده واحده - به منظور تامین و تدارک موجبات و وسایل لازم برای اجرای طرح ساختمان و استقرار پایگاه نیروی دریایی شاهنشاهی در منطقه چاه بهار دولت می تواند با رعایت مصالح کشور قسمتی از منطقه چاه بهار را برابر حدود و مشخصاتی که در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد منحصرا برای اقدامات و عملیات نیروی دریایی شاهنشاهی به عنوان منطقه ویژه اعلام دارد.
تبصره 1 - مقررات مربوط به ورود و خروج اجناس اعم از کالا، ماشین آلات ، ادوات ، تدارکات و غیره و ورود و خروج و اجازه اقامت و اجازه کار اتباع بیگانه همچنین مقررات مربوط به ورود و خروج کشتیها و هواپیماها به منظور حمل تمام یا و قسمتی از اجناس مزبور و اختیارات و صلاحیت مقامات مسئول را در اجرای مقررات فوق و به طور کلی هر گونه مقررات مورد نیاز دیگر که برای اجرای طرح مزبور لازم است در آئین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد.
تبصره 2 - ورود هر گونه اجناس اعم از کالا، ماشین آلات ، ادوات ، تدارکات و غیره که برای اجرای طرح مزبور لازم است از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و حق ثبت سفارش و هر گونه عوارض دیگر معاف خواهد بود. ورود و خروج بدون اجازه اجناس و کالاها در این منطقه قاچاق تلقی شده و مشمول مقررات مربوط به قاچاق خواهد شد.
تبصره 3 - اجرای طرح موضوع این قانون مشمول قانون محاسبات عمومی و قوانین و مقررات مالی و استخدامی عمومی کشور نخواهد بود و نیز مقررات قانون کار تامین اجتماعی درباره اتباع خارجی اجرا نخواهد شد مقررات استخدامی و مالی و معاملاتی و سایر مقررات لازم در اجرای طرح مذکور در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد.
تبصره 4 - وزارت جنگ مجاز است قرارداد یا قراردادهای لازم را برای اجرای طرح با پیمانکار یا پیمانکارانی که صلاحیت آنان مورد تایید هیات وزیران قرار گیرد منعقد نماید و نیز وزارت جنگ می تواند اجرای تمام یا قسمتی از وظایف و اختیاراتی را که به موجب این قانون بر عهده دارد به نیروی دریایی شاهنشاهی تفویض نماید.
تبصره 5 - آیین نامه اجرایی این قانون به پیشنهاد وزارت جنگ به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و پنج تبصره پس از اظهار ملاحظات تصویب مجلس سنا در جلسه روز دوشنبه 26/10/2536، در جلسه روز یشنبه دوم بهمن ماه دو هزار و پانصد و سی و شش شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1356/11/02

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.