×

دادگستری مرجع رسمی رسیدگی به تظلمات و قرار عدم صلاحیت ذاتی دادگاه به صلاحیت کمیسیون 77 قانون شهرداری بی وجه است

دادگستری مرجع رسمی رسیدگی به تظلمات و قرار عدم صلاحیت ذاتی دادگاه به صلاحیت کمیسیون 77 قانون شهرداری بی وجه است

دادگستری-مرجع-رسمی-رسیدگی-به-تظلمات-و-قرار-عدم-صلاحیت-ذاتی-دادگاه-به-صلاحیت-کمیسیون-77-قانون-شهرداری-بی-وجه-است

وکیل


شماره دادنامه : 341/8 تاریخ : 29/7/70
خلاصه جریان پرونده :
در تاریخ 14/5/68 آقای محمد امین … دادخواست به طرفیت شهر داری شهرستان سقز به خواسته مطالبه سیصد هزار ریال حق کسب و پیشه به دادگاه حقوقی یک سقز تقدیم و به شرح دادخواست توضیح داده است مدت پانزده روز در مغازه های آقای صالح … به شغل بقالی اشتغال داشته است . در جریان احداث خیابان جدید الاحداث مغازه ایشان در مسیر خیابان واقع و تخریب شده است . قرار بوده شهرداری حق کسب و پیشه پرداخت کند پرداخت نکرده است تقاضای رسیدگی و صدور حکم با جلب نظر کارشناس نموده است .
دادگاه حقوقی یک سقز با توجه به نوع دعوت و میزان خواسته قرار عدم صلاحیت به اعتبار صلاحیت رسیدگی دادگاه حقوقی دو سقز صادر و پرونده را به مرجع مربوطه ارسال داشته است دادگاه حقوقی در سقز با دعوت طرفیت به جلسه دادگاه و استماع ملاحظات خواهانی در جلسه 4/2/70 با عدم حضورخوانده در جلسه مذکور به استناد ماده 8 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال 1347 موضوع را در صلاحیت کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری تشخیص و با صدور قرار عدم صلاحیت به صلاحیت رسیدگی کمیسیون مذکور پرونده را جهت حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع شده است .
« رای »
با توجه به اینکه دادگستری مرجع رسمی رسیدگی به تظلمات و حل و فصل دعاوی و رفع خصومات بوده و با توجه به طرح دعوت از طرف خواهان در دادگاه و صلاحیت رسیدگی عام دادگاهها با تشخیص صلاحیت رسیدگی دادگاه حقوقی دو سقز حل اختلاف می گردد پرونده به مرجع مربوطه اعاده گردید .

مرجع :
کتاب صلاحیت و احکام راجع به آن - به اهتمام یدا.. بازگیر - چاپ اول - چاپ گیتی - 80 - انتشارات فردوسی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 341

تاریخ تصویب : 1370/07/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.