×

تخلف رئیس دادگستری استان را از باب اقدامی که به سود یکی از اصحاب دعوی بعمل آورده اعم از اینکه مفید فایده قرار گرفته باشد یا نه ، چون نفس اقدام خلاف بوده ، محرز می داند

تخلف رئیس دادگستری استان را از باب اقدامی که به سود یکی از اصحاب دعوی بعمل آورده اعم از اینکه مفید فایده قرار گرفته باشد یا نه ، چون نفس اقدام خلاف بوده ، محرز می داند

تخلف-رئیس-دادگستری-استان-را-از-باب-اقدامی-که-به-سود-یکی-از-اصحاب-دعوی-بعمل-آورده-اعم-از-اینکه-مفید-فایده-قرار-گرفته-باشد-یا-نه-،-چون-نفس-اقدام-خلاف-بوده-،-محرز-می-داند
دادنامه شماره : 339 - 16/11/1372

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
اهم مدافعات رئیس دادگستری استان اینست که اولا" نامه وی که متضمن درخواست استمهال از رئیس دادگاه مربوطه برای تاخیر اجرای حکم تخلیه بمدت 6 ماه صورت گرفته جنبه اجرائی نداشته و صرفا" روی مذاکرات قبلی با رئیس دادگاه بوده است .
ثانیا" علت طرح موضوع اقامت و سکونت کارشناسان صنعت نفت در آن محل بوده که پاسگاه و استراحتگاه آنها محسوب می شد و صرفا" بمنظور مصلحت نظام انجام شده است .
ثالثا" محکوم له از زمین خواران معروف و بساز وبفروش عمده مرکز است که هیچگونه نیازی به ملک مذکور نداشته و صرفا" منظورش این بوده که به رفقای خود بفهماند که می تواند ارگانهای دولتی راهم در اختیار داشته باشد.
رابعا" صدور حکم تخلیه به آسانی خالی از اشکال نبوده بلکه از غفلت رئیس دادگاه سوء استفاده شده که بعدا" خودش متوجه شده و دستور لازم صادر کرده .
خامسا" فعلا" نیز دادستان کل کشور به نیاز شدیدشرکت نفت واقف و در اجرای ماده 35 دستور رسیدگی مجدد را صادر کرده است .
مدافعات فوق هیچکدام قانونا" مفید و موثر در مقام نیست و اصولا" رئیس دادگستری در مورد اجرای احکام دادگستری که ارتباطی با وظیفه او ندارد، تحت هیچ عنوانی نباید دستوری صادر کند.
این دادگاه صرفنظر ازگذشت شاکی انتظامی ، تخلف رئیس دادگستری استان را از باب اقدامی که به سود یکی از اصحاب دعوی بعمل آورده اعم از اینکه مفید فایده قرار گرفته باشد یا نه ، چون نفس اقدام خلاف بوده ، محرز می داند.

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378

139

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 339

تاریخ تصویب : 1372/11/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.