ساختمان قبل از سال 1352 احداث گردیده قابل طرح درکمیسیون ماده صد قانون شهرداری نیست

ساختمان قبل از سال 1352 احداث گردیده قابل طرح درکمیسیون ماده صد قانون شهرداری نیست

ساختمان-قبل-از-سال-1352-احداث-گردیده-قابل-طرح-درکمیسیون-ماده-صد-قانون-شهرداری-نیست

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 10/3/76 شماره دادنامه 12 کلاسه پرونده 76/43
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی. خانم فرشته تژده
موضوع شکایت و خواسته : نقض رای صادره از شعبه هفدهم در پرونده کلاسه 73/1173.
مقدمه. شاکی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته اند، در خصوص دادنامه شماره 723 صادره از شعبه 17 موضوع پرونده 73/1173و با توج به تبصره های الحاقی به مواد قانون دیوان عدالت اداری ، ضمن اعتراض به رای صادره به استحضار می رساند، پلاک مورد ترافع بحکایت اوراق پرونده شهرداری قبل از تصویب طرح جامع شهر احداث گردیده این ساختمان مطابق سند رسمی اجاره در تاریخ 1349 به اجاره ژاندارمری کل کشور واگذار گردیده است.وفق تبصره 9 الحاقی به ماده 100 قانون شهرداری مصوبه شورای محترم انقلاب اسلامی چون این ساختمان قبل از سال 1352 احداث گردیده اساساً از طرح کمیسیون های ماده صد قانون شهرداری معاف می باشد. بنابمراتب دادنامه معترض عنه صادره از شعبه هفدهم نیز بدون توجه به مواد قانونی صادر گشته است. با توجه به تبصره های الحاقی تقاضای تجدیدنظر وبررسی مجدد را می نمایم.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید.
رای هیات عمومی
نظر به اینکه مفاد اجاره نامه رسمی شماره 64578 ـ 6/3/49 که بموجب آن ملک مورد بحث به اداره مهندسی ژاندامری کل کشور و بمنظور استفاده اداری واگذار شده در رسیدگی و صدور رای مورد توجه قرار نگرفته است، لذا دادنامه شماره 723 ـ 31/6/75 به جهت مذکور نقض و رسیدگی به شعبه دیگر دیوان محول می شود.
سید ابوالفضل موسوی تبریزی
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 12

تاریخ تصویب : 1376/03/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.