تصویبنامه در خصوص واگذاری مالکیت سهام متعلق به سازمان خصوصی سازی به صندوق ذخیره فرهنگیان

تصویبنامه در خصوص واگذاری مالکیت سهام متعلق به سازمان خصوصی سازی به صندوق ذخیره فرهنگیان

تصویبنامه-در-خصوص-واگذاری-مالکیت-سهام-متعلق-به-سازمان-خصوصی-سازی-به-صندوق-ذخیره-فرهنگیان

وکیل


شماره 41614/ت 27620ه 17/9/1381

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بند(ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور که بر اساس اصل یکصد و بیست وهفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویب نامه شماره 28082/ت 27128ه مورخ 12/6/1381 به عنوان تصمیم هیات وزیران اتخاذ شده است ، بشرح زیر جهت اجراء ابلاغ می شود:
1- مالکیت سهام متعلق به سازمان خصوصی سازی بشرح فهرست پیوست که ممهور به مهر دفتر هیات دولت است ، به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار می شود تا طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات مربوط اداره شود.
2- صندوق ذخیره فرهنگیان موظف است اقدامات قانونی را درمورد مالکیت سهامی که طبق این تصمیم نامه واگذار می شود، معمول دارد
3- قیمت سهام واگذاری شرکتهای فهرست پیوست معادل آخرین قیمت معاملاتی سهام مذکور در روز ابلاغ این تصمیم نامه در تابلوبورس اوراق بهادار تهران می باشد.
4- سازمان خصوصی سازی موظف است حداکثر ظرف یک ماه ازتاریخ ابلاغ این تصمیم نامه نسبت به انتقال مالکیت سهام واگذاری اقدام نماید.
5- سازمان بورس اوراق بهادار تهران موظف است با تقاضای کتبی واگذارنده نسبت به انجام تشریفات انتقال سهام برمبنای قیمت واگذاری تعیین شده اقدام و مراتب را به سازمانهای مربوط اعلام نماید.
6- صندوق ذخیره فرهنگیان موظف است پس از تعیین قیمت سهام واگذاری و انتقال مالکیت حداکثر ظرف پانزده روز مراتب را جهت ثبت در دفاتر قانونی به دستگاههای ذیربط اعلام نماید.
7- وزارت امور اقتصادی ودارایی (خزانه داری کل کشور) و دستگاههای ذیربط معادل مبالغ قیمت واگذاری سهام به صندوق ذخیره فرهنگیان را که در اجرای بند(ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور تعیین می شود، از یک طرف به حساب فی مابین خزانه داری کل و سازمان خصوصی سازی بابت مطالبات خزانه داری کل ناشی از ارجای طرحهای عمرانی (سرمایه گذاری ثابت ) انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه کشور- مصوب 1351- و یادیگر مطالبات خزانه از جمله بابت سود سهام منظور و به همان میزان مطالبات تسویه شده تلقی می گردد و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندون ذخیره فرهنگیان بابت رد دیون دولت منظور می شود.
8- کلیه هزینه های مربوط جهت انجام تشریفات قانونی موضوع این تصمیم نامه براساس ضوابط بورس به عهده انتقال دهنده وانتقال گیرنده خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16840

تاریخ تصویب : 1381/09/17

تاریخ ابلاغ : 1381/09/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.