×

رای دادگاه مدنی خاص که متضمن ثبوت نسب فرزندی آقای لوئی معینی به آقای ابراهیم معینی تبعه ایران می باشد

رای دادگاه مدنی خاص که متضمن ثبوت نسب فرزندی آقای لوئی معینی به آقای ابراهیم معینی تبعه ایران می باشد

رای-دادگاه-مدنی-خاص-که-متضمن-ثبوت-نسب-فرزندی-آقای-لوئی-معینی-به-آقای-ابراهیم-معینی-تبعه-ایران-می-باشد

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 21/2/75 شماره 12 کلاسه پرونده 75/10
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای پرویز اشتری بوکالت آقای معینی.
موضوع شکایت و خواسته: نقض رای صادره از شعبه چهاردهم در پرونده کلاسه 74/467 باستناد به تبصره 2 ماده 2 قانون الحاق پنج تبصره به مواد 15و18و19 دیوان عدالت اداری.
مقدمه: شاکی طی شکایتنامه مشروح تقدیمی خلاصتاً اعلام داشته اند: کلیه اقدامات و تصمیمات اداره ثبت احوال و شورای تامین استان باطل و خارج از ضوابط قانونی صورت گرفته, و ناقض قوانین آمره ( مواد 976 و1292 قانون مدنی و ماده یک قانون ثبت احوال ) و مخالف نظم عمومی است و موکل را از حقوق مدنی محروم نموده است و دادنامه صادره از شعبه چهاردهم در ارتباط با شکایت مورد نظر بهیچ وجه با موازین قانونی مطابقت ندارد و استنباط دیوان فاقد دلیلی اثباتی و مخالف دلایل موجود در رپونده است, لذا تقاضای رسیدگی و ارجاع پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دیگر دیوان عدالت اداری را دارم.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات
با توجه به بند 2 ماده 976 قانون مدنی و مفهوم مخالف ماده 45 قانون ثبت احوال و عنایت به رای دادگاه مدنی خاص که متضمن ثبوت نسب فرزندی آقای لوئی معینی به آقای ابراهیم معینی تبعه ایران می باشد. رای شماره 928 - 15/11/74 شعبه چهاردهم باستناد تبصره 2 الحاقی بماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نقض و رسیدگی به شعبه دیگر محول می شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 12

تاریخ تصویب : 1375/02/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.