×

درخواست ابطال بخشنامه وزارت نیرو در خصوص گرانی انشعاب و امتیاز برق

درخواست ابطال بخشنامه وزارت نیرو در خصوص گرانی انشعاب و امتیاز برق

درخواست-ابطال-بخشنامه-وزارت-نیرو-در-خصوص-گرانی-انشعاب-و-امتیاز-برق

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 17/6/75 شماره دادنامه : 112 کلاسه پرونده : 70/39
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی- آقای سید فضل الله قائم مقامی
طرف شکایت- وزارت نیرو
موضوع شکایت و خواسته- ابطال بخشنامه وزارت نیرو در خصوص گرانی انشعاب و امتیاز برق.
مقدمه- شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند به اداره برق برای خرید امتیاز برق مراجعه کردم در پاسخ اعلام کردند برای هر متر تیرگذاری 600 تومان و برای خرید امتیاز 30000 تومان بدهیم که از پرداخت این مبالغ از عهده ما خارج است. بنابمراتب درخواست احقاق حق دارم.
مدیریت شرکت برق منطقه ای اصفهان در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 20- 5/1519/7473 مورخ 6/5/71و 2- 5/2382/11988 مورخ 8/7/70 اعلام داشته اند براساس هزینه های اعلام شده از وزارت متبوعه هزینه انشعاب 15و25 آمپر تکفاز به ترتیب 180000 ریال و 300000 ریال و هزینه احداث شبکه فشار ضعیف هوائی به ازاء هر متر 6000 ریال تعیین شده است که در صورت پرداخت هزنیه های ذیربط امکان برقراری انشعاب جهت متقاضیان وجود دارد. ضمناً نامبرده و سایر متقاضیان در صورت داشتن مصارف محدود می توانند از انشعاب 15 آمپر تکفاز استفاده نمایند. هزینه انشعاب و شبکه برق باستناد ماده 43 آئین نامه تکمیل تعرفه های برق به متقاضی ابلاغ گردیده است. هزینه شبکه و خط سرویس بموجب تبصره یک ماده مرقوم این شرکت برای هر مشترک حداکثر 25 متر خط سرویس و شبکه فشار ضعیف رایگان را پیش بینی و احداث می نماید در حالی که متراژ شبکه و خط سرویس مورد نیاز پیش از این میزان باشد هزینه شبکه و خط سرویس مازاد بر 25 متر برای شبکه از قرار هر متر 6000 ریال و برای خط سرویس 1000 ریال را خود مشترکین می بایست تامین و پرداخت نمایند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی پور و با حضور روسای شعب بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر باینکه افزایش بهای اشتراک برق توسط وزارت نیرو و شرکتهای برق منطقه ای مستند به مصوبه شماره 2/3/34 – 24/1/70 شورای اقتصاد میباشد لذا مورد شکایت خلاف قانون و یا خارج از حدود اختیار تشخیص داده نشد. در خصوص سایر موارد دادخواست رسیدگی به شعبه دیوان محول می شود.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری اسماعیل فردوسی پور
-----------------------------------------

ماده 33- هزینه های تامین برق متقاضیان تایید آمپر؟؟
تامین برق متقاضیان این ماده مستلزم اخذ هزینه ها و رعایت مفاد ذیل برحسب مورد می باشد:
1) هزینه انشعاب
2) هزینه مشارکت در تاسیسات انتقال
تبصره 1- شرکت برای هر انشعاب حداکثر 25 متر خط سرویس و شبکه فشار ضعیف بطور رایگان احداث مینماید
تبصره 2- در تامین برق متقاضیان این ماده (مجموع قدرت درخواستی یک یا چند متقاضی تا 50 آمپر سه فاز) نیاز به داگذاری محل و ساختمان پست زمینی توسط متقاضی یا متقاضیان نمی باشد.
تبصره 3- چنانچه تامین برق متقاضی نیاز به احداث پست هوائی داشته باشد, احداث پست هوائی به عهده متقاضی است.
تبصره 4- متقاضی میتواند انجام تعهدات فنی خود را از قبیل احداث خط یا خطوط مورد نیاز طبق ماده 40 به شرکت واگذار نماید.
تبصره 5- چنانچه مجموع قدرت- درخواستی متقاضیان این ماده بیش از 50 آمپر فاز بوده و تامین برق مستلزم ؟ پست عموی زمینی میباشد, در این صورت متقاضیان می بایستی زمین پست را به قیمت کارشناسی به شرکت واگذار نمایند و شرکت راساً نسبت به احداث ساختمان پست و نصب تجهیزات برقی لازم اقدام خواهد نمود.
احداث کابل تغذیه کننده پست مزبور نیز به عهده شرکت می باشد.
تبصره 6- آمپراژهای استاندارد این ماده برای انشعابات ؟ آمپر (صرفاً در مناطق روستایی و محروم کشور) 15و25 آمپر و برای انشعاب سه فاز 35و50 آمپر می باشد.
تبصره 7- در صورتی که احداث خطوط فشار قوی و فشار ضعیف و نصب ترانسفور برای متقاضیان مشمول این ماده توسط جهاد سازندگی یا متولیان شهر؟ و یا از طریق خودیاری اداری انجام شده باشد, شرکت با اخذ 100% ) هزینه انشعاب و 40% هزینه مشارکت سرتاسیسات انتقال, فوق توزیع و با رعایت عین سایر مفاد فوق الذکر اقدام به تامین بسرق می نماید. با متقاضیانی که خدمات یاد شده را به طریق فوق انجام نداده باشند, مشابه سایر متقاضیان عمل خواهد شد.
تبصره 8- از انشعابات تکفاز و سه فاز ماهیانه مبالغی بعنوان آبونمان جهت نگهداری از تاسیسات برق دریافت میشود. مبالغ مزوبر در سال 70 برای انشعابات تکفاز 300 ریال و برای انشعابات سه فاز 500 ریال تعیین می گردد.
ماده 44- هزینه های تامین برق متقاضیان 40 تا 450 کیلووات (فشار ضعیف)
تامین برق متقاضیان این ماده مستلزم اخذ هزینه ها و رعایت مفاد ذیل برحسب مورد می باشد:
1)هزینه انشعاب بازاء هر کیلوات قدرت درخواستی
2) هزینه مشارکت در تاسیسات انتقال, فوق توزیع وتوزیع موجود به ازاء هر کیلوات قدرت درخواستی
تبصره1- در صورتیکه تامین برق به یکی از حالات زیر انجام گیرد:
- از پست هوایی یا زمینی موجود
- - با توسعه و تقویت پست هوایی یازمینی موجود
متقاضی می بایست 50% هزینه پست توزیع مندرج در جدول موضوع ماده 30 را متناسب با قدرت درخواستی به شرکت بپردازد.
تبصره 3- احداث کلیه پستها و خطوط موردنیاز بعهده متقاضی است و متقاضی میتواند احداث خطوط فشار قوی یا فشار ضعیف و پستهای مورد نیاز را طبق ماده 30 به شرکت واگذار نماید.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 112

تاریخ تصویب : 1375/06/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.