×

اعتراض به حذف شرط فاصله بین داروخانه ها در آئین نامه داروخانه ها

اعتراض به حذف شرط فاصله بین داروخانه ها در آئین نامه داروخانه ها

اعتراض-به-حذف-شرط-فاصله-بین-داروخانه-ها-در-آئین-نامه-داروخانه-ها

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ9/8/71 شماره دادنامه : 158 کلاسه پرونده : 71/54
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی : آقای اکبر اسلامی.
موضوع شکایت و خواسته : اعتراض به حذف شرط فاصله بین داروخانه ها در آئین نامه داروخانه ها.
مقدمه : شاکی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته است قانون مربوط تاسیس داروخانه مصوبه مجلس است و تنظیم جزئیات امر از وظایف وزارتخانه مربوطه است که طی آئین نامه تنظیم و ابلاغ میگردد بنابراین آئین نامه بطور عام باید در اجرای قانون باشد و نمی توان قسمتی از آن را حذف نمود. مساله حذف فاصله بین داروخانه ها مورد مخالفت کارشناسان و داروسازان نیز قرار گرفته است لاکن وزارت بهداشت در آئین نامه داروخانه ها قید فاصله بین داروخانه ها را حذف نموده است.
مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 2213/5 ن - مورخ 15/7/71 اعلام داشته اند بنظر می رسد خواسته شاکی بطور مبهم در ارتباط با حذف شرط فاصله بین داروخانه ها باشد بموجب آئین نامه جدید داروخانه ها مساله فاصله بین داورخانه ها حذف ضوابط جدیدی وضع گردیده است و حذف فاصله بین داروخانه ها الزاماً دلیل بر صدور مجوز تاسیس داروخانه در جوار داروخانه دیگر نیست بلکه ضوابطی دقیقی در ارتباط با بررسی موقعیت محلی و چگونگی نیازمندی اهالی و دسترسی به دارو و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات دارویی مدنظر کارشناسان ذیربط قرار می گیرد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمدرضا عباسی فرد و با حضور روسای بدوی و روساء و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با عنایت به لایحه جوابیه و ملاحظه سابقه معلوم می شود هیات قبلاً در خصوص آئین نامه مورد شکایت اظهارنظر نموده و بموجب رای شماره 69 - 19/6/70 خلاف قانون تشخیص نگردیده است بنابراین موجبی برای طرح و رسیدگی مجدد آن تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمدرضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 158

تاریخ تصویب : 1371/08/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.