×

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هشتم دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هشتم دیوان عدالت اداری

اعلام-تعارض-آراء-صادره-از-شعبه-هشتم-دیوان-عدالت-اداری

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 3/7/69 کلاسه پرونده : 69/43 شماره دادنامه : 157
مرجع رسیدگی - هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی : شرکت سهامی نکاچوب.
موضوع شکایت و خواسته - اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هشتم دیوان عدالت اداری .
مقدمه : الف . شعبه هشتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 61/2069 موضوع شکایت آقای سید رضا میرمحمدی ، بطرفیت : شرکت سهامی نکاچوب ساری ، بخواسته : محرومیت از تسهیلات زندگی بشرح دادنامه شماره 68/258 مورخ 25/8/68 چنین رای صادر نموده است :
با توجه به بند . پ . ماده 39 قانون استخدام کشوری و آئین نامه مربوطه و مقررات استخدامی شرکتهای دولتی و احکام صادره درباره شاکی که محل خدمت مشارالیه در چهار دانگه کیاسر فاقد تسهیلات لازم زندگی شناخته شده و بر فرض اینکه نامبرده از بعضی مزایای قانونی دیگر استفاده نموده باشد ، از شمول ماده 39 خارج نخواهد بود ، لذا استحقاق شاکی به دریافت فوق العاده مزبور در مدتیکه در چهاردانگه خدمت نموده ، به وی پرداخت نشده است ، با رعایت سایر مقررات قانونی ، تصدیق و شکایت در این حد وارد تشخیص میشود .
ب . شعبه هشتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 61/756- 63/62 موضوع شکایت آقای حبیب ا… اعوانی ، بطرفیت : شرکت سهامی نکاچوب ساری ، بخواسته : وضعیت استخدام ، محرومیت از تسهیلات زندگی فوق العاده بدی آب و هوا . بازنشستگی . مزایای شغلی به شرح دادنامه به شماره 68/477-68/476 چنین رای صادر نموده است :
اولاً در مورد محرومیت از تسهیلات زندگی و بدی آب و هوا نظر باینکه قبلاً به موجب دادنامه 183-4/3/61 شعبه 68 دادگاههای عمومی حکم به رد شکایت صادر شده است ، به تجویز ماده 14 آئین دادرسی دیوان قرار رد شکایت صادر میشود . ثانیاً در سایر موارد نیز با توجه به بررسیهای انجام شده ، و سوابق و مدارک موجود خواسته های شاکی در حدود قانون انجام شده . شکایت از این حیث منتفی تلقی میشود .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، در تاریخ فوق به ریاست آیتا… سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب ، تشکیل . و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره ، باتفاق آراء مبادرت به صدور رای مینماید .

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با عنایت باینکه در دادنامه شماره 477 مورخ 30/8/68 شعبه هشتم نسبت به محرومیت از تسهیلات زندگی اظهارنظری نشده ، و بلحاظ رای صادره از دادگاه عمومی با تجویز بند . پ . ماده 14 آئین دادرسی دیوان ، قرار رد شکایت صادر گردیده است و بنابراین با دادنامه شماره 258-25/8/68 معارض تشخیص نگردید .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سیدابوالفضل موسوی تبریزی.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 157

تاریخ تصویب : 1369/07/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.