×

آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران

آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران

آئین-نامه-طبقه-بندی-و-تشخیص-صلاحیت-پیمانکاران

وکیل



شماره 48013/ت 23251ه 11/12/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/12/1381 بنا به پیشنهاد شماره 746/5 - 844/105 مورخ 29/4/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده ( 22 ) قانون برنامه و بودجه - مصوب 1351 - آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران را بشرح زیر تصویب نمود :

فصل اول : کلیات
ماده 1 - مقررات مندرج در این آئین نامه منحصر به طرحهای موضوع ماده ( 2 ) و اشخاص موضوع ماده ( 3 ) می باشد .
ماده 2 - مقررات مندرج در این آئین نامه ، برای تشخیص صلاحیت پیمانکارانی به کار می رود که برای کار در طرحها و پروژه های زیر گواهینامه دریافت می کنند :
الف - تمام یا بخشی از منابع مالی آنها از بودجه عمومی دولت تامین شده باشد .
ب - طرحهایی که تامین مالی و یا اجرای آنها در داخل یاخارج کشور نیاز به تضمین یا تسهیلات دولتی داشته باشد .
ماده 3 - مقررات این آئین نامه منحصر به تشخیص صلاحیت پیمانکاران زیر است :
الف - اشخصا حقیقی یا حقوقی ایرانی که قصد کار در ایران دارند .
ب - اشخاص حقوقی خارجی که قصد کار در ایران دارند .
پ - اشخاص حقیقی یا حققوی ایرانی که برای کار در کشورهای خارجی نیاز به تضمین یا تسهیلات دولتی دارند .
ماده 4 - اصطلاحات به کار رفته در این آئین نامه بشرح زیر تعریف می شوند :
الف - سازمان : سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
ب - امتیاز صلاحیت : عددی که بیانگر تخصص و تجربه ، توان مالی ، نتایج ارزشیابی های دوره ای و تضمین حقوقی در انجام خدمات می باشد که از رابطه ( 1 ) براساس ماده ( 9 ) تعیین می گردد .
پ - بدهیهای بلند مدت : وامهای با وثیقه و بدون وثیقه و وامهای دریافتنی از شرکتهای وابسته یا عضو گروه .
ت - بدهیهای جاری : وامها و اضافه برداشتیهای بانکی ، حصه های جاری ، بدهیهای بلند مدت و پرداختنی ( حسابها و اسنادپرداختنی تجاری ، پرداختنی به مدیران ، شرکتهای عضو یا شرکتهای وابسته ، - مالیات بر درآمد ، سود سهام پرداختی و0000 ) .
ث - توان مالی بند مدت : رقمی که بیانگر توانایی مالی پیمانکار برای انجام تعهدات و تضمین قراردادهایش می باشد واز رابطه زیر به دست می آید :
بدهیهای بلندمدت - داراییهای بلند مدت = توان مالی بلندمدت
ج - توان مالی جاری : رقمی که بیانگر توانایی مالی پیمانکار برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در طرحهای در دست اجرا می باشد و از رابطه زیر به دست می آید :
بدهیهای جاری - داراییهای جاری - توان مالی جاری
چ - پیمانکار : شخص حقیقی یا حقوقی که برای انجام کار ، طبق مقررات و شرایط مندرج در این آئین نامه ، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کرده باشد .
ح - پیمانکار حقوقی : پیمانکاری که پس از ثبت در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی و یا در اداره ثبت اسناد واملاک ، با داشتن شرایط لازم ، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کرده باشد .
خ - پیمانکار حقیقی : فردی که با داشتن شرایط لازم ، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری دریافت کرده باشد .
د - دارائی ثابت : سرمایه ، اموال ، ماشین آلات و تجهیزات ، زمین و ساختمان ، استهلاک انباشته ، سرمایه گذاریهای بلند مدت ( درشرکتهای فرعی و وابسته ) ، دریافتنیهای بلند مدت ( حسابها و اسناد دریافتنی و تجاری ، دریافتنی از مدیران و شرکتهای وابسته و عضو گروه و سایر دریافتنیها ) ، سرقفلی ، حق اختراع ، علایم تجاری و مخارج انتقالی به دوره های آتی .
ذ - دارایی های جاری : موجودی نقد ، سرمایه گذاری در سهام و اوارق بهادار غیر از سرمایه گذاریهای بلند مدت و دریافتنیها و موجودیهای مواد و کالا .
ر - سرمایه شرکت : مجموع آورده نقدی و غیرنقدی شرکاء که با عنوان سرمایه در اداره ثبت شرکتهای و مالکیتهای صنعتی و اداره ثبت اسناد واملاک اظهار و ثبت شده باشد .
ز - شرکت ایرانی : هر شرکتی که در ایران ثبت و اقامتگاه آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب می شود .
ژ - شرکت خارجی : شرکتی که اقامتگاه آن در خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و برای اینکه بتواند به وسیله شعبه یا نماینده خود به امور تجاری یا صنعتی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و شعبه یا نمایندگی آن در اداره ثبت شرکتها در تهران به ثبت رسیده باشد .
س - کارکنان : مستخدمینی که قرارداد کار آنها مشمول بیمه کارکنان ( براساس قانون کار و قانون تامین اجتماعی یا استخدام کشوری ) باشد و حق بیمه های آنها از سه سال قبل از درخواست گواهینامه پرداخت شده باشد .
ش - کارهای انجام شده : کارهای پایان یافته یا درد دست اجرا در هر رشته که تحویل موقت و یا صورت وضعیت شده باشد .
ص - گواهینامه صلاحیت پیمانکاری : مدرکی که بر اساس مقررات این آئین نامه و به ازای احراز شرایط لازم از سوی سازمان برای فعالیت پیمانکاری در چارچوب کاربرد این آئین نامه صادر و طی ترتیبات مقرر در این آئین نامه اصلاح و تمدید می گردد .
ض-گردش مالی: مجموع درآمدها و هزینه های پیمانکار در یک سال مالی .
ط - موضوع شرکت : فعالیتهایی که در اساسنامه شرکت تعیین و انجام خدمات پیمانکاری ، منطبق با رشته های درخواستی در آن لحاظ و شرکت براساس آن تشکیل شده است .
فصل دوم : انواع پیمانکاران
ماده 5 - پیمانکاران موضوع ماده ( 3 ) بر حسب توان ( پایه ) بشرح زیر طبقه بندی می شوند :
الف - نوع اول : پیمانکاران حقیقی و اشخاص حقووقی بخش خصوصی ایرانی که صدردرصد ( 100% ) سهم الشرکه یا سهام آنهامتعلق به اشخاص حقیقی ایرانی باشد .
ب - نوع دوم : پیمانکارانی که صددرصد ( 100% ) مالکیت سهم الشرکه یا سهام آنها متعلق به دولت ، شهرداریها ، موسسات یا نهادهاو ارگانهای انقلاب اسلامی یا دیگرموسسات عمومی وعام المنفعه باشد .
تبصره - شرکتهای دولتی که با اجازه قانون تشکیل می شوند ، نوع دوم محسوب می شوند .
پ - نوع سوم : گروههای مشارکت و سایر پیمانکارانی که حائز شرایط نوع اول و دوم نباشند ، نوع سوم محسوب می شوند .
تبصره 1 - شرکتهایی که صددرصد ( 100% ) سهام آنها متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی نوع اول باشد ، نوع اول محسوب می شوند .
تبصره 2 - سایر اشخاص حقوقق عمومی غیر دولتی ، موسسات خیریه و موقوفات و0000 ) از نظر این آئین نامه پیمانکار محسوب نمی شوند .
ماده 6 - پیمانکاران موضوع ماده ( 3 ) بر حسب نوع فعالیت ( رشته ) بشرح زیر طبقه بندی می شوند :
الف - رشته ساختمان : دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمانها و ابنیه اعم از چوبی ، آجری ، سنگی ، بتنی و فلزی و نظایر آن .
ب - رشته آب : در بر گیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت سیستمها و تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، سدها و بندهاو تونلهای انحراف آب و مخازن آب و شبکه های آب فاضلاب ، آبرسانی وکانالهای انتقال آب ، سازه های دریایی و ساحلی و نظایر آن .
ت - رشته صنعت : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به صنایع ، غذایی ، نساجی ، پوشاک ، چرم ، چوب ، شیشه ، سلولزی ، استخراج فرآوری ، ذخیره تبدیل موادخام و تولید در صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، شیمیایی ، کانی غیر فلزی ، صنایع سنگین ، معدنی ، صنایع فلزی ( آهن و فولاد ، فلزی غیر آهنی و فرآورده های فلزی ) ساخت کارخانجات ابزارآلات و ماشینها و تجهیزات اندازه گیری وکنترل و تاسیسات صنعتی جانبی ، تولید وسایل آزمایشگاهی ، دارویی ، کارخانجات تولید وسایل حمل ونقل ، تجهیزات ونظایر آن .
ث - رشته برق : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به تولید ، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاهها ، شبکه های برق و تاسیسات برقی ، پستهای توزیع و الکترونیک عام وخاص ونظایر آن .
ج - رشته تاسیسات و تجهیزات : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال ( خطوط آب ، نفت و گاز ) تاسیسات مکانیکی ، هیدرومیکانیکی ، تاسیسات وامور رفاهی ساختمان ، سیستمهای سرد کننده و گرم کننده ابنیه ، تهیه و نصب تاسیسات و تجهیزات برق ، آب ، گاز و فاضلاب و انتاقل زباله ، وسایل انتقال ( آسانسورو پله برقی و000 ) ، سیستمهای خبر و هشدار دهنده ، سیستمهای آشپزخانه ، سلف سرویس رختشویی ، پیمانکاری سیستمهای ارتباطی ، شبکه های رایانه ای ساختمانها و نظایر آن .
چ - رشته کاوشهای زمینی : در بر گیرنده امور پیمانکاری مربوط به اکتشاف ، حفاری ، استخراج ، حمل و بهره برداری از مواد غیرزنده موجود در پوسته زمین ( در خشکی و آب ) ، کاوشهای غیر مستقیم روش شخکی ، حفاریهای آبی ، هیدروکربوری تزریق مواد و دفن زباله ، کاوشهای دریایی ، حفاری در بستر دریا و ژئوتکنیک ، بهره برداری از مواد بستر دریا ( به جز هیدروکربورها ) سیستمهای ثابت انتقال مواد در دریا و ایستگاههای آن شامل آب ، فاضلاب ، هیدروکربرها و دیگر مواد ، آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن روباز ( درخشکی ) و آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن زیرزمینی ( درخشکی ) ونظایر آن .
ح - رشته ارتباطات : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مخابرات صوتی ، تصویری و داده ای ، ساخت ایستگاههای اصلی انتقال دهنده وتوزیع کننده ، انواع شبکه های پستی ، شبکه های انتقال سیمی ، بی سیم ، رایدو ، تلویزیون و شبکه های ماهواره ونظایر آن .
خ - رشته کشاورزی : در برگیرنده امور پیمانکاری در زمینه جنگل کاری و درختکاری ، آبیاری ، بهسازی و اصلاح اراضی ، احداث حوضچه ها واستخرهای پرورش وتکثیر ماهی ، مالچ پاشی و تثبیت شن روان ، عملیات به زراعی ، کاشت و برداشت محصولات عمده واستراتژیک ، مرتع داری و ایجاد مراتع دست کاشت ، کارهای دامپزشکی ، ایجادفضای سبز و نگهداری آن ، کارهای دامپروری شامل ( مرغداری ، گاوداری ، زنبورداری و گوسفندداری ) ، شیلات و آبزیان و نظایر آن .
د - رشته خدمات : در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به رفع آلودگی از محیطهای خشکی و آبی ( اعم از داخل خشکی و محیط دریایی ) ، آتش نشانی ( شهری ، صنعتی ، دریایی و جنگلها ) و کمک رسانی ( درخشکی و دریا و نظایر آن ) و امور پیمانکاری مربوط به نظافت شهری و ساختمانها ، باغبانی ، ترابری و خدمات حمل ونقل ( شهری و بین شهری و بین المللی ) ، خدمات بانکداری ، آموزشی ، بیمه ، تهیه خوراک ، نگهبانی و حفاظت ، گردشکاری ، امور بهداشتی ودرمانی و خدمات اداری و هنری ، مرمت آثار باستانی سندبلاست و حفاظت کاتودیک و نظایر آن :
تبصره - تعریف رشته های جدید ، تغییر در حوزه تعریف رشته ها و تطبیق زیر رشته ها با رشته های اصلی ، بر عهده کمیته فنی تشخیص صلاحیت می باشد .
ماده 7 - پیمانکاران با توجه به معیارهای صلاحیت در پنج پایه - از بزرگ به کوچک از نظر توان و ظرفیت - بشرح زیر رتبه بندی می شوند :
الف - پیمانکاران پایه یک
ب - پیمانکاران پایه دو
پ - پیمانکاران پایه سه
ت - پیمانکاران پایه چهار
ث - پیمانکاران پایه پنج
فصل سوم : تشخیص صلاحیت
ماده 8 - معیارهای تشخیص صلاحیت پیمانکاران عبارت است از :
الف - ارزشیابی
ب - تخصص وو تجربه
پ - توان مالی
ماده 9 - امتیاز صلاحیت بر اساس رابطه ( 1 ) محاسبه و تعیین می گردد :
رابطه ( 1 ) :
که در آن
ضریب ارزشیابی
امتیاز تخصص و تجربه
امتیاز توان مالی
ماده 10 - ضریب ارزشیابی عددی است که بر اساس رویه ها و ضوابط دستورالعمل ارزشیابی تعیین می گردد . در نخستین دوره تشخحیص صلاحیت و نیز تا زمانیکه دستورالعمل ابلاغ نشده ضریب ارزشیابی برابر یک منظور می شود .
تبصره - دستور العمل ارزشیابی پیمانکاران ظرف مدت شش ماه از ابلاغ این آئین نامه از سوی سازمان تهیه و ابلاغ می گردد .
ماده 11 - امتیاز تخصص و تجربه براساس رابطه ( 2 ) محاسبه و تعیین می گردد :
رابطه ( 2 ) :
که در آن :
امتیاز مدیران و کارکنان
امتیاز کارهای انجام شده
امتیاز تداوم فعالیت پیمانکار
ماده 12 - امتیاز مدیران وکارکنان براساس رابطه ( 3 ) محاسبه و تعیین می گردد :
رابطه ( 3 ) :
که در آن :
امتیاز تحصیلات
ضریب تجربه برای هیات مدیره ومدیرعامل 20 و برای کارکنان 10
تحربه سنواتی
تعداد کارکنان
الف - از جدول زیر محاسبه می گردد :

سطح تحصیلات رشته زمینه رشته مرتبط رشته غیرمرتبط

کارشناسی 250 125 80
کارشناسی ارشد 275 135 90
دکتری 300 150 100

ب - مدت فعالیت در رشته مربوط ، مستند به اسناد بیمه حداکثر 15 و حداکثر15 می باشد .
پ - امتیاز تحصیلات به استناد مدارک آموزشی معتبر تصدیق می گردد . مدارک اشخاص خارجی از سوی نهادهای صاحب صلاحیت در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و در غیر این صورت از سوی دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان بررسی و تصدیق می گردد .
ت - دارا بودن تحصیلات دانشگاهی ( حداقل لیسانس ) برای واحدهای شخص حقیقی ، مدیرعامل و حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره شرکتها الزامی است . امتیاز هر یک از مدیران و کارکنان تنها در یک شرکت لحاظ خواهد شد .
ث - فهرست رشته های دانشگاهی به تفکی زمینه ، مرتبط و غیر مرتبط در هر یک از رشته های پیمانکاری در پیوست شماره ( 2 ) آمده است . تعیین زمینه و ارتباط دیگر رشته هایی که نام آنها درپیوست ( 2 ) نیامدهاست و یا تغییر در محتوای رشته های دانشگاهی وایجاد رشته های جدید ، بنا به پیشنهاد دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان و تصویب کمیته فنی تشخیص صلاحیت فهرست مذکور اصلاح می گردد .
ج - در مورد اعطای صلاحیت به واحدهای پیمانکاری تشخیص صلاحیت شده موجود ، برای مدیران فعلی آنان به شرط دارا بودن تجربه مفید و موثر ، شرط دارا بودن تحصیلات دانشگاهی الزامی نیست . محاسبه امتیاز رابطه ( 3 ) با در نظر گرفته برای فوق دیپلم و زیردیپلم به ترتیب 200 ، 150 ، 100و به ازای هر سال 10 امتیاز محاسبه می گردد .
ماده 13 - امتیاز مبالغ کارهای انجام شده در15 سال گذشته بر اساس رابطه ( 4 ) محاسبه و تعیین می گردد .
رابطه ( 4 ) :
که در آن :
تعداد پروژه های انجام شده و در دست انجام پیمانکاردر15 سال گذشته در همان رشته .
هزینه تمام شده یا آخرین صورت وضعیت تایید شده پروژه بر حسب میلیون ریال .
سال جاری
سال آغاز پروژه
سال خاتمه پروژه
تبصره - در مورد کارهای بدون مصالح ، با ضریب 3 محاسبه می شود .
ماده 14 - امتیاز تجربه و تداوم فعالیت پیمانکار براساس دوره تداوم فعالیت پیمانکاری به عنوان نسبتی از مبالغ کارهای انجام شده براساس رابطه ( 5 ) محاسبه و تعیین می گردد :
رابطه ( 5 ) :
که درآن :
که در آن تعداد سالهایی که پیمانکار فعال بوده وسالهای تاسیس موید آن باشد
ماده 15 - امتیاز توان مالی براساس رابطه ( 6 ) محاسبه و تعیین می گردد :
رابطه ( 6 ) :
که در آن :
دش مالی بر حسب میلیون ریال .
توان مالی جاری ( تافضل داراییهای جاری و بدهیهای جاری ) بر حسب میلیون ریال .
تان مالی بلند مدت ( تفاضل داراییهای بلند مدت و بدهیهای بلند مدت ) ، بر حسب میلیون ریال
تبصره - گردش مالی ، توان مالی جاری و توان مالی بلند مدت به میلیون ریال براساس آخرین اظهارنامه مالیاتی تعیین می گردد .
ماده 16 - دستورالعمل تشخیص صلاحیت اشخاص حقیقی در امور پیمانکاری براساس مبانی ومعیارهای این آئین نامه و با توجه به ویژگیهای پیمانکاران حقیقی از سوی سازمان تهیه و ابلاغ می گردد .
فصل چهارم : ضوابط ونظامات
ماده 17 - کمیته فنی تشخیص صلاحیت متشکل از اعضای زیرخواهدبود :
الف - مدیرکل دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان ( رئیس کمیته ) .
ب - مدیر کل دفتر نظارت وارزیابی طرحهای سازمان .
پ - یک نفر کارشناس مستقل واجد صلاحیتهای فنی و حقوقی ، به تشخیص و انتخاب معاون امور فنی سازمان .
ت - نماینده انجمن صنفی پیمانکاری ذیربط .
ث - نماینده دستگاه اجرایی ذیربط .
تصمیمات این کمیته با اکثریت آراء تصویب می شود .
ماده 18 - وظایف کمیته فنی تشخیص صلاحیت بشرح زیر می باشد :
الف - تصویب جداول و تغییرات آنها ، فرمها و رویه های اجرایی آئین نامه حاضر .
ب - تصویب شرایط اختصاصی .
پ - سایر وظایفی که بر اساس این آئین نامه و آئین نامه اجرایی ارجاع کار به پیمانکاران بر عهده کمیته فنی تشخیص صلاحیت گذاشته شده است .
ماده 19 - پیمانکاران موضوع این آئین نامه برای احراز صلاحیت باید واجد شرایط عمومی زیر باشند :
الف - نداشتن ممنوعیتهای مقرر در اصول ( 49 ) و ( 141 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
ب - نداشتن ممنوعیت مقرر در قانون راجع به منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری - مصوب 1337 .
پ - نداشتن محرومیت یا محکمیت موثر در کارهای پیمانکاری .
ت - دارا بودن صلاحیت و امتیازهای لازم براساس این آئین نامه .
ث - نداشتن ممنوعیت از اعطای صلاحیت بشرح مندرج درماده ( 24 ) و ضوابط ارزشیابی پیمانکاران .
ماده 20 - شرایط اختصاصی ، تعیین کننده حداقل های مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پیمانکاری است .
شرایط اختصاصی دریافت گواهینامه پیماناری برای هر پایه در پیوست شماره ( 1 ) ارائه شده است .
تبصره - پارامترهای شرایط اختصاصی با توجه به آمار واطلاعات سالانه طی دستورالعملی که حاوی حداقل های مورد نیاز در پیوست شماره ( 1 ) باشد تهیه و ابلاغ می گردد .
ماده 21 - پیمانکاران نوع اول در پایه های سه ، چهاروپنج ، بر اساس مفاد این آئین نامه توسط سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانها ، بعنوان پیمانکاران استانی و سایر پیمانکاران توسط دفتر امور مشاوران و پیمانکاران تشخیص صلاحیت می شوند .
ماده 22 - ظرفیت ، تعیین کننده حداکثر تعداد و مبلغ کار مجازدر هر رشته و پایه پیمانکاری می باشد .
ماده 23 - پیمانکاران نوع سوم ، پیمانکاران موضوع بند ( پ ) ماده ( 3 ) به صورت موردی تشخیص صلاحیت می شوند .
ماده 24 - در آبان ماه هر سال فهرست پیمانکاران صلاحیت دار که در آن اطلاعات مربوط به تاریخ صدور گواهینامه ، امتیازات ، ظرفیت ، پایه و رشته کار پیمانکاران درج شده باشد ، منتشر می شود .
ماده 25 - در صورتی که اطلاعات تنظیم شده برای تشخیص صلاحیت نادرست و یا اسناد ارائه شده تقلبی و جعلی باشد ، شرکت ومدیران آن به تشخیص دفتر امور مشاوران و پیمانکاران با سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانها از یک تا سه سال از تشخیص صلاحیت محروم می گردند .
تبصره - تجدیدنظر در محرومیت یاد شده ، که از سوی سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانها اعمال شده باشد ، بر عهده دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان و در سایر موارد بر عهده کمیته فنی تشخیص صلاحیت می باشد .
ماده 26 - اعتبار گواهینامه های پیمانکاری چهارسال و طبق اصول و مقررات این آئین نامه ، با رعایت ضوابط دستورالعمل ارزشیابی پیمانکاران ، به هنگام می گردد .
ماده 27 - سازمان موظف است ظرف مدت یکسال آئین نامه نحوه بکار گیری تشکلهای صنفی ، تخصصی در جهت تشخیص صلاحیت و رتبه بندی شرکتهای مرتبط را تهیه و به هیئت وزیران ارائه نماید .
ماده 28 - با تصویب این آئین نامه ، تصویبنامه شماره 77054/ت 778 مورخ 24/8/1368 و سایر آئین نامه ها ودستورالعملهای مرتبط با آن ملغی می گردد .
ماده 29 - شرکتهای تشخیص صلاحیت شده براساس آئین نامه ها و دستورالعملهای ملغی شده از تاریخ ابلاغ این آئین نامه ، حداکثر یک سال فرصت دارند تا وضعیت خود را با شرایط آن تطبیق دارد و گواهینامه صلاحیت دریافت نمایند .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16908

تاریخ تصویب : 1381/12/04

تاریخ ابلاغ : 1381/12/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.