×

آئین نامه اجرائی بند ( چ ) تبصره ( 12 ) قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( چ ) تبصره ( 12 ) قانون بودجه سال 1392 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-چ-)-تبصره-(-12-)-قانون-بودجه-سال-1392-کل-کشور
شماره 1030/ت 28347ه 16/1/1382
هیئت وزیران در جلسه مورخ 6/1/1382 بنا به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد بند ( چ ) تبصره ( 12 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - در اجرای بند ( چ ) تبصره ( 12 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور ، شرکت ملی نفت ایران موظف است طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی را که با استفده از منابع داخلی خود و یا اعتبارات مذکور در بند ( ئ ) تبصره ( 29 ) قانون بودجه سال 1380 کل کشور به صورت کمک بلاعوض و یا پرداخت یارانه سود تسهیلات اجرا خواهد شد ، از طریق وزارت نفت جهت تصویب به شورای اقتصاد ارسال و پس از تصویب شورا ومبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، نسبت به اجرای آنها اقدام نماید .
تبصره 1 - در مواردی که اجرای طرحهای مذکور توسط اشخاصی غیراز شرکتهای تابع وزارت نفت اجرا می گردد ، لازم است صلاحیت اجرائی ، تخصصی و مالی متقاضیان اجرای طرحهای فوق به تایید شرکت ملی نفت ایران وتصویب شورای اقتصاد برسد .
تبصره 2 - در اجرای ماده ( 85 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در مورد طرحهایی که به روش بیع متقابل اجرا می شوند ، لازم است توجیه اقتصادی ، فنی و مالی هر طرح با هر مقدار اعتبار به تایید شورای اقتصاد برسد .
ماده 2 - شورای اقتصاد نسبت به بررسی و تصویب هر یک ازطرحهای پیشنهادی ، تعیین میزان ونحوه پرداخت کمک بالاعوض و یارانه سود تسهیلات و تایید دریافت کنندگان آنها اقدام می نماید و میزان کمک و یارانه تعیین شده توسط شورا ، سقف مبلغ قابل اعطا می باشد
ماده 3 - متقاضیان بخش غیر دولتی برای اجرای پروژه های بهینه سازی موضوع این تصویبنامه می توانند ازمنابع صندوق ذخیره ارزی استفاده نمایند و شرکت ملی نفت ایران مجاز است بازپرداخت تمام یا بخش یاز اقساط مربوط را در چارچوب مصوبه شورای اقتصاد ، پس از تحقق هدف طرح ( به تشخیص شرکت ملی نفت ایران ) و طی مدت معین تعهد و بازپرداخت نماید .
ماده 4 - شرکت ملی نفت ایران مجاز است در سقف ارقام مذکور در جداول بازپرداخت مصوب شورای اقتصاد ، نسبت به انجام تعهد در قبال مجریان طرحهای بهینه سازی و یا حمایت کنندگان مالی آنها نظیر بانکه اقدام ومتناسب با تحقق هدف هر طرح و از محل درآمدهای حاصل از صرفه جویی اجرای طرح و یا موارد مذکور در بند ( الف ) ماده ( 120 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تسویه تعهدات اقدام نماید .
ماده 5 - در مواردی که کمک بلاعوض برای تولید کالای مصرف کننده انرژی با بازده بالاتر پرداخت می شود ، کمک بالاعوض به کالای تولیدی و تحویل شده به مصرف کننده نهایی تعلق می گیرد .
ماده 6 - کلیه پرداختهای انجام شده موضوع این تصویبنامه در کلیه موارد به حساب هزینه قطعی منظور خواهد شد .
ماده 7 - به منظور حصول اطمینان طرفین از حسن انجام کار و تحقق هدف و بازپرداخت تعهدات ، در کلیه موارد ، قرارداد لازم بین شرکت مل ینفت ایران از یک سو و متقاضی و تامین کننده مالی ( در صورت وجود ) به طور مشترک از سوی دیگر منعقد می شود .
ماده 8 - به منظور کاهش مصرف سوخت د رامر حمل ونقل شهری و روستایی شرکت ملی نفت ایران می تواند تا سقف سیصدمیلیارد ( 000/000/000/300 ) ریال به وزارت کشور ( به منظور توزیع بین شهرداری ها ) و وزارت جهاد کشاورزی ( برای راههای روستایی ومناطق توسعه نیافته ) از محل منابع داخلی خود پرداخت نماید تا مطابق با مفاد موافقتنامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هزینه شود .
ماده 9 - شرکت ملی نفت ایران مکلف است گزارش عملکرد این آئین نامه را به طور ماهانه به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16933

تاریخ تصویب : 1382/01/06

تاریخ ابلاغ : 1382/01/30

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.