×

آئین نامه اجرائی بند ( ث ) تبصره ( 18 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( ث ) تبصره ( 18 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-ث-)-تبصره-(-18-)-قانون-بودجه-سال-1382-کل-کشور
شماره 1047/ت 28341ه 16/1/1382
هیئت وزیران در جلسه مورخ 6/1/1382 بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد بند ( ث ) تبصره ( 18 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - شرکتهای سهامی آب منطقه ای ، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب استان زنجان که در این آئین نامه از آنها بعنوان شرکت نام برده خواهد شد مجازند برای تامین آب متقاضیان مشمول ماده ( 12 ) آئین نامه اجرائی فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب موضوع تصویبنامه شماره 49724 مورخ 9/8/1362 و مجتمعهای گیاهان گلهای زینتی ومحصولات گلخانه ای که از روشهای نوین آبیاری استفاده می نمایند . در دشتهای ممنوعه در چارچوب سقف هایی که بر اساس نظام تخصیص آب از طریق وزارت نیرو تعینی و به شرکتها ابلاغ شده است ، پروانه بهره برداری صادر نمایند .
تبصره - مجتمع گیان دارویی و گلهای زینتی ومحصولات گلخانه ای به واحدهایی اطلاق می شود که متشکل از مجموعه ای از متقاضیان بهوده و با مجوز وزارت جهد کشاروزی ایجاد و به وسیله هیئت مدیره اداره می شود واراضی آن محصور و روش آبیاری نیز قطره ای ، بارانی وسایر روشهای نوین دیگر باشد .
ماه 2 - وزارت نیرو موظف است در تعیین سقف تخصیص در دشتهای ممنوعه موضوع ماها ( 1 ) از جبران انفت ناشی از مازاد برداشت ، در اثر اجرا یطرحهای جایگزینی و جبرانی اطمینان حاصل نماید .
تبصره - هر مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی و محصولات گلخانه ای یک واحد محسوب و فقط پروانه حفر یک حلقه چاه برای آن صادر می شود .
ماده 3 - صدور پروانه بهره برداری منوط به تامین هزینه اجرائی طرجهای جایگزینی و جبرانی توسط متقاضی یا متقاضیان می باشد .
ماده 4 - هزینه های سرمایه گذاری جبرانی برای مناطق ومصارف مختلف با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت و تایید وزیر نیرو تعیین و دریافت می گردد .
تبصره - در صورت درخواست متقاضی ، شرکت می تواند متناسب باروند بهره برداری از طرح مورد تقاضا ومدت زمان اجرای طرحهای جبرانی با اخذ تضمینهای معبتر نسبت به تقسیط هزینه های یاد شده درسال 1382 اقدام نماید .
ماده 5 - وجوه دریافت شده به حساب درآمد عممی نزد خزانه داری کل واریز می گردد و معادل وجوه واریزی از محل اعتبار منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال 1382 کل کشور در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد تا طبق شرایط عملیات موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صرفا" برای اجرای طرحهای علاج بخشی و ایجاد تعادل در سفره های آب زیرزمینی مصرف گردد .
تبصره - نحوه دریافت ، واریز به خزانه واسترداد وجوه ازطریق وزارت نیرو تعیین و ابلاغ خواهد شد .
ماده 6 - در مورادی که پس از حفر چاه ، مشخص گردد که چاه فاقد استعداد آبدهی لازم بوده یا کیفیت آب چاه برای مصرف مورد نظر مناسب نباشد یا اصولا" آب دهی ندارد ، پروانه حفر چاه توسط شرکت ابطال و هزینه های جبران افت دریافت شده از متقاضی به وی مسترد خواهد شد . در صورتی که آبدهی به میزان مورد نیاز نباشد ولی متقاضی خواهان استفاده در همان حد باشد ، هزینه های جبران افت به تناسب مسترد می گردد .
تبصره - مقررات فوق شامل متقاضیانی که قبل از شروع بهره برداری ، از استفاده آب منصرف و مراتب را کتبا" به شرکت اعلام نمایند نیز خواهد شد .
ماده 7 - شرکت مکلف است در زمان صدور پروانه بهره برداری ، تعهد لازم مبنی بر عدم رهاسازی پساب احتمالی به منابع آب ی ومحیط زیست از متقاضیان اخذ نماید و در صورت عدم رعایت متقاضی ، نسبت به ابطال پروانه اقدام نماید .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16933

تاریخ تصویب : 1382/01/06

تاریخ ابلاغ : 1382/01/30

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.