×

آئین نامه نحوه نظارت بر مصوبات شورای هماهنگی اجرائی اتباع بیگانه

آئین نامه نحوه نظارت بر مصوبات شورای هماهنگی اجرائی اتباع بیگانه

آئین-نامه-نحوه-نظارت-بر-مصوبات-شورای-هماهنگی-اجرائی-اتباع-بیگانه
شماره 3083/ت 26715ه 26/1/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 24/1/1382 بنا به پیشنهاد شورای هماهنگی احرایی اتباع بیگانه ، موضوع نامه شماره 5036/14 مورخ 28/3/1381 وزارت کشور و به استناد ماده (180) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379- آئین نامه نحوه نظارت بر مصوبات شورای هماهنگی اجرائی اتباع بیگانه را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- دبیرخانه شورای هماهنگی اجرائی اتباع بیگانه مسئول نظارت بر حسن اجرای مصوبات و گزارش به هنگام و متناسب با مدت زمان اجرای مصوبه به رئیس شورای هماهنگی می باشد.
ماده 2- منظور از نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، تهیه و تدوین گزارش از نحوه اجرای سیاستها، برنامه ها و طرحهای مصوب و ابلاغ شده به دستگاههای اجرائی مرتبط با امور اتباع خارجی است که از طریق مکاتبات اداری و با ارزیابی و بررسی انجام خواهدشد
ماده 3- دستگاههای ذیربط در امور اتباع خارجی که مصوبات شورا جهت اجراء به آنها ابلاغ شده است ، براساس شرح وظایف خودمتناسب با مصوبات ابلاغی و در جهت حسن اجراء د رزمانهای مورد درخواست دبیرخانه ، گزارش نحوه پیشرفت و چگونگی اجرای مصوبه یا مصوبات شورا را تهیه و به دبیرخانه ارسال خواهد نمود.
تبصره 1- دبیرخانه شورای هماهنگی در صورت لزوم ، ارائه توضیح در مورد گزارش واصل شده و یا بررسی فرآیند اجرائی مصوبه را از دستگاه ذیربط درخواست می نماید. دستگاههای مخاطب موظف به همکاری و هماهنگی در مورد درخواست خواهند بود.
تبصره 2- به منظور برخورداری دبیرخانه شورای هماهنگی از تخصصهای مورد نیاز در جهت پیشبرد ماموریتهای محول شده دستگاهای ذیربط در واگذاری امکانات ومامور نمودن نیروی انسانی موردنیاز همکاری لازم را بعمل خواهند آورد.
ماده 4- چنانچه دستگاه ذیربط حسب گزارش دبیرخانه نسبت به اجرای تمام یا بخشی از مصوبات شورای هماهنگی اقدام ننموده باشد رئیس شورای هماهنگی مراتب را کتبا" به بالاترین مقام دستگاه منعکس خواهد نمود و درصورت عدم اقدام ، موضوع را در جلسه شورا مطرح و یا حسب مورد جهت اتخاذ و ابلاغ تصمیم به مراجع ذیصلاح ارسال می نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16938

تاریخ تصویب : 1382/01/24

تاریخ ابلاغ : 1382/02/06

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.