×

با این وصف اعتراض کارشناس موجه نیست

با این وصف اعتراض کارشناس موجه نیست

با-این-وصف-اعتراض-کارشناس-موجه-نیست
دادنامه شماره : 2 - 20/1/1373

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
اعتراض کارشناس رسمی به قرار مورخ 20/7/1372 دادگاه انتظامی کانون کارشناسان که قرار مذکور بر اثر تقاضای رئیس هئیت مدیره به استناد ماده 18 قانون استقلال کانون ، دایر بر تعلیق مشارالیه تا رسیدگی و اظهارنظر نهایی راجع به تخلفات منتسبه به مشارالیه صادر شده ، وارد نیست .
زیرا عمده اعتراض وی اینست که کانون قبلا" در این خصوص اقدام و از شعبه دادگاه کیفری 2 تقاضای تعلیق او را بعمل آورده وهر چند دادگاه مذکور نیز طی قرار812/5/69 بر تعلیق موقت او نظر داده ،لیکن چون حکم مذکور در اثر اعتراض وی طبق دادنامه 1218/9/71 دادگاه کیفری یک فسخ و رفع اثر شده ، تعقیب وتعلیق مجددش وجاهت قانونی ندارد0 بعلاوه دادسرای انقلاب به اتهام همکاری وی باساواک منحله قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است .
با انصراف از اینکه پرونده امر دلالت بر گزارشات عدیده علیه مشارالیه راجع به تحکیم رژیم سابق وشرکت در حزب رستاخیرو امثال آنها دارد به این امر نیز اشاره شده که وی در دادگاه انقلاب به پنح سال حبس که سه سال آن بمدت 2 سال تعلیق شده محکوم گردیده است .
اصولا" علت تقاضای تعلیق کانون قبلا"ازدادگاه کیفری 2به استناد به موادی از قانون پاکسازی وانتساب نامبرده به ساواک منحله بوده ، و رفع اثر از قرار صادره در شعبه دادگاه کیفری یک نیز به دلیل این امر صورت پذیرفته که قانون بازسازی مصوب 13/3/1365 طبق ماده 14 همین قانون تا چهار سال اعتبار داشته واصولا" شعبه دادگاه کیفری 2 پس از خاتمه دوره مقرر قانونی اقدام به صدوررای نموده که از این جهت فاقد اثرواعتبار بوده است .
در صورتی که جهت ودلیل تقاضای رئیس هئیت مدیره کانون ازدادگاه انتظامی کانون این باربه استنادماده 18 قانون استقلال کانون کارشناسان ، بر تعلیق کارشناس ، بلحاظ دیگری بوده است ومرجع اتخاذ تصمیم هم غیر از مرجع قبلی است .
با این وصف اعتراض کارشناس موجه نیست وعینا" با تایید قرار معترض عنه ، پرونده بمنظور اقدامات قانونی ماهیتی وطرح دردادسرای انتظامی کانون ، اعاده می شود.

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378
148

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 2

تاریخ تصویب : 1373/01/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.