×

عضویت او در ساواک موقتا برای کنترل ایادی کمونیست ومهندسین خارجی و اعضای رومانیائی ، و به مصلحت کشور ایران صورت گرفته

عضویت او در ساواک موقتا برای کنترل ایادی کمونیست ومهندسین خارجی و اعضای رومانیائی ، و به مصلحت کشور ایران صورت گرفته

عضویت-او-در-ساواک-موقتا-برای-کنترل-ایادی-کمونیست-ومهندسین-خارجی-و-اعضای-رومانیائی-،-و-به-مصلحت-کشور-ایران-صورت-گرفته
دادنامه شماره : 246 - 13/11/1375

رای شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات
عمده استدلال کانون ودادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی در اصدار قرار تعلیق موقت و اظهارنظر ماهیتی بر انفصال دائم کارشناس ، عضویت موقت وی در ساواک منحله از تاریخ 26/8/47 تا21/4/52 و نیز اشتغال او به انجام کارشناسی پس از صدور قرار تعلیق از طرف دادگاه کیفری ، در اجرای قانون بازسازی ، و انتساب اعمال خلاف شئون کارشناسی عنوان شده است .
با انصراف از ایراد مرور زمان واعتراضات ماهیتی وی در این امر که منبعت از وظیفه اداری بوده وبا پایان گرفتن ماموریتش منتفی شده ، اصولا" دادستان انتظامی کانون نیز پس از ارجاع کانون در اجرای ماده 15 لایحه استقلال کانون کارشناسان رسمی ، به موضوع رسیدگی وبا اظهارنظر مستدل در تاریخ 28/10/74، اشتغال مجددو تمدید پروانه کارشناسی را با صدور قرار منع تعقیب مورد تایید قرار داده که با این وصف به مستفاد از قسمت اخیر ماده 15 مرقوم نظریه مذکور تنها از طرف اعضای هیئت مدیره قابل اعتراض دردادگاه انتظامی کانون بوده است .
چنین بنظر می رسد که اعتراض موجه ومستندی از طرف هیئت مدیره بر تصمیم مذکور بعمل نیامده است .
ولی با این وصف دادگاه کانون در تصمیم مورخ 8/12/74 خود به استناد بند 4 ماده 8 آئین نامه رسیدگی به تخلفات کارشناسان ، کار شناس مزبور را به محرومیت دائم از اشتغال به کارشناسی محکوم نموده است .
بنظر این دادگاه با عنایت به اختتام دوره قانون بازسازی ،و تصمیمات دادگاههای کیفری 1و2 مرکز، موضوع ماموریت موقت کارشناس در سد ساوه که عضویت او در ساواک موقتا" برای کنترل ایادی کمونیست ومهندسین خارجی و اعضای رومانیائی ، و به مصلحت کشور ایران صورت گرفته و با اختتام پروژه همانگونه که مرکزاسناد نیز اعلام داشته ، ماموریت وی درساواک منتفی شده است .
بنابراین قرار تعلیق موقت مورخ 24/11/72ورای مورخ 8/12/74 دادگاه انتظامی کانون را در مورد نامبرده فسخ واز تصمیمات مذکور رفع اثر می نماید.

مرجع :
کتاب نظارت انتظامی درنظام قضائی (جلددوم ) تالیف احمدکریم زاده
ناشر: روزنامه رسمی کشور، چاپ اول سال 1378
148

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 246

تاریخ تصویب : 1375/11/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.