×

استحقاق شاکیه به استخدام رسمی تایید و تقاضای صدور حکم استخدام مذکور از وزارت متبوع شده است

استحقاق شاکیه به استخدام رسمی تایید و تقاضای صدور حکم استخدام مذکور از وزارت متبوع شده است

استحقاق-شاکیه-به-استخدام-رسمی-تایید-و-تقاضای-صدور-حکم-استخدام-مذکور-از-وزارت-متبوع-شده-است
تاریخ4/7/1377 شماره دادنامه138 کلاسه پرونده 77/220
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان.
موضوع و شکایت خواسته . اعلام تعارض آراء صادره از شعب 20 و 21 دیوان عدالت اداری.
مقدمه. الف . شعبه بیست و یکم در رسیدگی به پرونده کلاسه 70/206 موضوع شکایت خانم ماهرخ مترضوی بطرفیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بخواسته استخدام رسمی بشرح دادنامه شماره 795 مورخ 25/9/1370 چنین رای صادر نموده است، با عنایت به اینکه براساس مستندات ارائه شده از ناحیه سازمان منطقه ای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استحقاق شاکیه به استخدام رسمی تایید و تقاضای صدور حکم استخدام مذکور از وزارت متبوع شده است ، بنا به مراتب شکوائیه مطروحه موجه بوده ، و حکم به ورود آن صادر می گردد.
ب ـ شعبه بیستم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/1258 موضوع شکایت خانم مهین کیامرز بجنوردی بطرفیت شبکه بهداشت درمان شهرستان بجنورد صدور حکم استخدام رسمی و پرداخت ما به التفاوت احکام صادره بشرح دادنامه شماره 6 ـ5/1/1376 چنین رای صادر نموده است، نوع قرارداد منعقده میان خواهان و خوانده از شمول قانون استخدام کشوری خارج است و مشمول مادتین 157 و 159 و ماده 2 قانون کار جمهوری اسلامی می باشد. بنابراین با وصف اینکه رسیدگی به موضوع از حدود صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج است قرار رد شکایت شاکیه از این حیث صادر و وی را به تقدیم دادخواست به اداره کل محل جهت مطالبه حداقل دستمزد و دیگر مزایا ارشاد می نماید.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
با عنایت به ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایت مبنی بر استخدامی رسمی براساس مقررات قانون استخدام کشوری در صلاحیت دیوان عدالت اداری است . بنابراین دادنامه شماره 795 مورخ 25/9/70 شعبه 21 دیوان در حدی که متضمن قبول صلاحیت دیوان در رسیدگی به شکایت مزبور می باشد مطابق اصول و موازین قانونی است. این رای باستناد قسمت اخیر ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : رای وحدت رویه

شماره انتشار : 138

تاریخ تصویب : 1377/07/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.