×

گزارش اصلاحی قطعی و لازم الاجرا است و حکم صادره قابلیت طرح در دادگاه تجدید نظر را نداشته است

گزارش اصلاحی قطعی و لازم الاجرا است و حکم صادره قابلیت طرح در دادگاه تجدید نظر را نداشته است

گزارش-اصلاحی-قطعی-و-لازم-الاجرا-است-و-حکم-صادره-قابلیت-طرح-در-دادگاه-تجدید-نظر-را-نداشته-است
کلاسه پرونده : 74/2053 شماره دادنامه : 74/1055 - 6/7/1374

تاریخ 6/7/74 پرونده تحت نظر است پس از مطالعه اوراق پرونده ختم رسیدگی اعلام بشرح زیر انشاء رای نماید.
رای دادگاه
در مورد دعوی آقای علیرضا ... بر علیه آقایان حسین ... ورمضان ... دایر بر تقاضا صدور حکم بر الزام به تنظیم سند یک دستگاه آپارتمان وغیره نظر به حصول سازش بین طرفین مبنی بر( چون آقایان فروشندگان جهت انجام تشریفات ثبتی انتقال حقوق حقه را که همان الباقی ثمن به میزان پنج میلیون و دویست هزار ریال است و خواهان نیز چشم داشتی بر آن ندارد و از هرلحاظ شرایط جهت تنظیم گزارش اصلاحی فیمابین معد ومستعد است درخواست صدور گزارش اصلاحی میشود) و این موضوع بصورت قراردادی به امضای طرفین نیز به شماره 1098 - 4/7/1374 ثبت شده است لذا دادگاه قرار اصلاحی فیمابین اصحاب دعوی را به شرح فوق پذیرفته و گزارش اصلاحی به شرح آن صادر می نماید دفتر پس از درج در دفاتر و آمار پرونده را به اجرای احکام ارسال نمائید.
رئیس شعبه 15 دادگاه عمومی تهران

بسمه تعالی
کلاسه پرونده : 74/13ت/500 تاریخ : 27/8/74 شماره دادنامه : 328
مرجع رسیدگی : شعبه سیزده دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
با حضور امضا کنندگان ذیل
تجدید نظر خواه : حسین ... ورمضان ...
تجدید نظر خوانده : علیرضا ...
تجدید نظر خواسته : از دادنامه شماره 74/1055 ،مورخ 6/7/74 شعبه پانزده دادگاه عمومی تهران
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی بخواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه سیزده ارجاع وپس از ثبت بکلاسه فوق وانجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع وسرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل وبا بررسی اوراق ومحتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام وبشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
دادنامه شماره 74/1055، 6/7/76 صادره از شعبه پانزدهم عمومی تهران بدلایل زیر قابلیت طرح در داد گاه تجدید نظر را ندارد اولا با توجه به بند هفت قسمت الف ماده 19 قانون تشکبل دادگاههای عمومی وانقلاب مصوب 73 که میگوید حکمی که مستند با قرار خوانده در دادگاه نباشد قابل تجدید نظر است یعنی مفهوم مخالف آن چنین است در صورتیکه مستند به اقرار باشد قابل تجدید نظر نخواهد بود ثانیا در ماده 19 قانون مرقوم ذکری از گزارش اصلاحی بمیان نیامده و احصا نشده ثالثا : تصمیم مذکور مشمول بند سه ماده 26 قانون یادشده نیز نمیشود زیرا درماده یادشده قید گردیده ”هر یک از طرفین دعوی که قرار دادگاه بضرر او صادر شده باشد ”حق تجدید نظر دارد ودر گزارش اصلاحی سازش و تصالح بوده بنابراین اقرار مصداق ندارد . رابعا : گزارش اصلاحی طبق ماده 630 آئین دادرسی مدنی لازم الاجرا است و قطعی بنابراین حکم صادره قابلیت طرح در دادگاه تجدید نظر را نداشته وضمن رد اعتراض حکم برد تجدید نظر خواهی صادر میشود حکم دادگاه طبق بند 2ماده 22 قانون فوق الذکر قطعی ولازم الاجراء است بدیهی است چنانچه به ادعای معترض اشتباهی در گزارش اصلاحی باشد طبق مدلول ماده 189 آئین دادرسی مدنی دادگاه محترم بدوی بتقاضای ذینفع اقدام قانونی بعمل خواهند آورد . ر
مستشار شعبه 12دادگاه تجدید نظر تهران ملکی
رئیس شعبه 13دادگاه تجدید نظر تهران قدرتی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1055

تاریخ تصویب : 1374/07/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.