×

قانون موافقتنامه همکاری در زمینه فعالتی زنان وخانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس

قانون موافقتنامه همکاری در زمینه فعالتی زنان وخانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس

قانون-موافقتنامه-همکاری-در-زمینه-فعالتی-زنان-وخانواده-بین-جمهوری-اسلامی-ایران-و-جمهوری-تونس

وکیل


شماره 17334 13/3/1382
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 34059/27243 مورخ 16/7/1381 دولت درموردموافقتنامه همکاری در زمینه فعالیت زنان وخانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 23/2/1382 مجلس شورای اسلامی با عنایت به اینکه دولت در زمان مبادله موافقتنامه مذکور از واژه های معادل فارسی به جای واژه های غیر فارسی استفاده نماید عینا" تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم ( 123 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 13004 20/3/1382
قانون موافقتنامه همکاری در زمینه فعالیت زنان وخانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس که در جلسه عنلی روزسه شنبه مورخ بیست وسوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد وهشتاد ودو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 7/3/1382به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 17334 مورخ 13/3/1382 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور - سید محمدخاتمی

ماده واحده - موافقتنامه همکاری در زمینه فعالیت زنان و خانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس مشتمل بر یک مقدمه وهشت بند بشرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود .
بسم الله الرحمن الرحیم
موافقتنامه همکاری در زمینه فعالیت زنان وخانواده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس
دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس ،
در راستای تلاشهای دو کشور و تاکید بر پیوندهای دوستی و تحکیم همکاریهای فی مابین ،
و در چارچوب دیدار رسمی مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران ( در امور زنان ) و رئیس مرکز امور مشارکت زنان از تونس که از تاریخ 28/1 الی 2/2/1379 برابر با 16 لغایت 21 آوریل 2000 میلادی بنا به دعوت وزیر امور زنان وخانواه تونس به منظور کسب اطلاع از تجربه این دو کشور در این زمینه انجام گرفت -
و با توجه به اهمیت نقش زنان وخانواده در توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دو کشور ،
طرفین نسبت به موارد زیر به توافق رسیدند :
بنداول :
بذل تلاشهای ممکن جهت توسعه مناسبات دوکشور در زمینه افزایش فعالیت زنان خانواده ، طرفین در این زمینه سعی خواهند نمود ضمن فراهم آوردن تسهیلات لازم برای ارگانهای ناظر بر فعالیت زنان و خانواده در دو کشور از همکاریهای بین آنها حمایت به عمل آورند .
بند دوم :
ایجاد کانالهای همکاری در زمینه های پیشبرد اجتماعی و ارگانیک به منظور فراهم آوردن تسهیلات ورود و مشارکت زنان در در توسعه ومساعدت در حمایت از نقش آنان در داخل خانواده .
بندسوم :
ایجاد کانالهای لازم جهت مبادله تجارت به هدف ایجاد بانکهای اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی بین سازمانها وتهیه فهرستهای منابع و مبادله اطلاعات واسناد مربوط به وضعیت زنان وخانواده .
بندچهارم :
فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت مبادلالت اقتصادی و بازرگانی در دو کشور به ویژه همکاری در زمنیه آموزش زنان بازرگان .
بندپنجم :
شرکت در دوره های آموزشی تنظیم شده از سوی دو کشور که به نفع ارگانها و سازمانهای مربوط به زنان شاغل در زمینه زنان و خانواده می باشد .
بندششم :
تاکید بر همکاری مشترک فنی و مبادله تجربیات در زمینه زنان و خانواده .
بندهفتم :
مدت اعتبار این موافقتنامه پنج سال می باشد و تا زمانی که یکی از طرفین تمایل خود را مبنی بر لغو آن ظرف مدت سه ماه قبل از پایان اعتبار آن به طرف مقابل اعلام ننماید به مدت مشابه قابل تمدید می باشد .
بندهشتم :
این موافقتنامه پس از تکمیل مراحل قانون آن در دو کشور و مبادله اسناد تائید شده به مورد اجراء درخواهد آمد .
این موافقتنامه در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی وعربی تهیه و در تاریخ 24 خرداد 1379 هجری شمسی برابر با13 ژوئن 2000 میلادی در تونس به امضاء رسید .
از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت جمهوری تونس
دکتر کمال خرازی الحبیب بن یحیی
وزیر امورخارجه وزیر امورخارجه
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه شامل مقدمه و هشت بن در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست وسوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد وهشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 7/3/1382 به تائید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16980

تاریخ تصویب : 1382/02/23

تاریخ ابلاغ : 1382/03/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.