×

آئین نامه اجرائی بند ( چ ) تبصره 7 قانون بودجه سال 1382کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ( چ ) تبصره 7 قانون بودجه سال 1382کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(-چ-)-تبصره-7-قانون-بودجه-سال-1382کل-کشور

نقل از روزنامه رسمی شماره 16988 مورخ 7/4/1382

شماره 12512/ت 28729ه 24/3/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/3/1382 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان تربیت بدنی و به استناد بند ( چ ) تبصره ( 7 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 - در این آئین نامه ، منظور از دستگاه کلیه دستگاههای اجرائی مشمول ماده ( 11 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379 - می باشد .
منظور از اعتبارات در رابطه با وزارتخانه ها و دستگاههای اجرائی ، مشتمل بر اعتبارات هزینه ای ( جاری ) ، اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ( عمرانی ) و درآمدهای اختصاصی است و در رابطه با شرکتهای دولتی وموسسات انتفاعی وابسته به دولت ، بودجه سالیانه آنها - اعم از جاری و سرمایه ای - می باشد .
ماده 2 - به دستگاههای اجرائی اجازه داده می شود یک درصد ( 1% ) از اعتبارات خود را جهت انجام امور مربوط به تربیت بدنی و ورزش با هماهنگی و سیاستگاری سازمان تربیت بدنی و در راستای اولویتهایی که شورای هماهنگی موضوع ماده ( 3 ) این آئین نامه تعیین می نماید ، هزینه نمایند .
تبصره - حداقل سی درصد اعتبارات موضوع این ماده صرف امور ورزش بانوان خواهد گردید .
ماده 3 - به منظور هماهنگی ، هدایت ونظارت بر حسن اجرای این آئین نامه ، ( شورای هماهنگی ) مرکب از افراد زیر تشکیل می گردد :
الف - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ( رئیس )
ب - یک نفر از معاونان هر یک از وزارتخانه های آموزش وپرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی ودارائی ، کار وامور اجتماعی ، صنایع و معادن ، نفت ، کشور دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ، نیرو ، راه وترابری ، پست وتلگراف و تلفن وسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
پ - سه نفر از معاونان ومدیران ارشد سازمان تربیت بدنی شامل معاون امور ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی .
تبصره 1 - کلیه معاونان ذیربط از وزارتخانه های یاد شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، از سوی وزیر یا رئیس سازمان متبوع تعیین می گردند .
تبصره 2 - اعضای شورای هماهنگی شخصا" موظف به حضور در جلسات می باشند .
تبصره 3 - سه نفر از معاونان ومدیران ارشد سازمان تربیت بدنی ( شامل معاونت امور ورزش بانوان سازمان یاد شده ) از سوی رئیس سازمان متبوع تعین می گردند که یکی از آنها به انتخاب رئیس سازمان تربیت بدنی به عنوان دبیر ، مسئولیت دبیرخانه شورای هماهنگی را که در سازمان تربیت بدنی مستقر می باشد ، عهده دار می گردد .
ماده 4 - وظایف شورای هماهنگی بشرح زیر می باشد :
الف - هماهنگی بین دستگاهها به منظور حسن اجرای این آئین نامه و نیل به اهداف ورزش کشور .
ب - هدایت و باهبری امر توسعه ورزش در میان دستگاهها از طریق برنامه ریزی در خصوص نحوه هزینه کردن اعتبارات درچارچوب سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی .
پ - نظارت بر عملکرد دستگاهها در انطباق با راهبردها و تصمیمات اتخاذ شده .
ت - اولویت بندی برنامه ها وفعالیتهای ورزشی جهت بهره برداری بهینه از اعتبارات در چارچوب اهداف و سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی .
ث - برنامه ریزی جهت توزیع اعتبارات با توجه به اولویت بندی انجام شده در چارچوب سیاستهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی .
ج - بررسی و تصویب برنامه های اختصاصی دستگاهها درچارچوب اعتبارات پیش بینی شده جهت توسعه امر ورزش در هر دستگاه .
ج - بررسی وتصویب هزینه های اداری و پشتیبانی مربوط به شورا .
ح - بررسی وتعیین درصدی ازاعتبارات ، جهت انجام امورتبلیغاتی .
ماده 5 - در هر یک از دستگاهها ، کمیته موضوع ماده ( 5 ) تصویبنامه شماره 61056/ت 18327ه مورخ 4/5/1376 هیات وزیران به منظور توسعه امر ورزش به ویژه از طریق برنامه ریزی ونظارت بر هزینه کردن اعتبارات اختصاص یافته به هر دستگاه ( در چارچوب تصمیمات و باهبردهای تعیین شده از سوی سازمان تربیت بدنی ) وظایف زیر را برعهده دارد .
الف - اولویت بندی طرحها ، برنامه ها و فعالیتهای ورزشی جهت بهره برداری بهینه از اعتبارات در چارچوب اهداف و راهبردهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی .
ب - هدایت وراهبری امر توسعه ورزش در میان دستگاهها ازطریق برنامه ریزی در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات در چارچوب اهداف کلان و راهبردهای ترسیمی از سوی سازمان تربیت بدنی .
پ - توزیع اعتبارات ونظارت بر حسن عملکرد آن وارائه گزراشهای مربوط .
تبصره 1 - رئیس کمیته مذکور در وزارت آموزش و پرورش ، معاون تربیت بدنی وتندرستی ودر سایر دستگاهها معاون اداری ومالی یا عناوین مشابه می باشد .
تبصره 2 - دستگاههای اجرائی مجازند سی درصد ( 30% ) از اعتبارات تعیین شده را به سازمان تربیت بدنی اختصاص دهند .
تبصره 3 - وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از شمول تبصره ( 2 ) این ماده معاف می باشند .
ماده 6 - بخش خصوصی بهره منداز اعتبارات موضوع این آئین نامه ، موظف به ارایه خدمات به بخش ورزشی در راستای اهداف وراهبردهای کلان ورزش کشور و در چارچوب راهکارهای اعلامی از سوی سازمان تربیت بدنی می باشد .
ماده 7 - عملکرد دستگاههای مشمول این آئین نامه هر شش ماه یک بار توسط شواری هماهنگی تهیه و پس از تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه هیات وزیران مطرح می گردد .
تبصره - دستگاههایی که بر مبنای این گزارش ، عملکرد در خور توجه ای داشته باشند به پیشنهاد شورای هماهنگی و به نحو مقتضی توسط هیات وزیران مورد تشویق قرار خواهند گرفت .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16988

تاریخ تصویب : 1382/03/11

تاریخ ابلاغ : 1382/04/07

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.