×

آئین نامه اجرائی قانون استفاده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در زمان صلح

آئین نامه اجرائی قانون استفاده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در زمان صلح

آئین-نامه-اجرائی-قانون-استفاده-وزارت-بهداشت-،-درمان-و-آموزش-پزشکی-از-مشمولان-خدمت-وظیفه-عمومی-در-زمان-صلح

وکیل


شماره 20618/ت 28168ه 18/4/1382
هیات وزیران در جلسه مورخ 15/4/1382 بنا به پیشنهاد شماره 47/34/111/24204 مورخ 27/11/1381 وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده واحده قانون استفاده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در زمان صلح - 1376 - ، آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را بشرح زیرتصویب نمود :

ماده 1 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نیمه اول بهمن ماه هر سال تعداد افراد مورد نیاز واحدهای بهداشتی را برای اجرای طرحهای بهداشتی از مشمولان وظیفه عمومی عادی با مدرک تحصیلی پایان دوره راهنمایی تا پایان دوره متوسطه با تعیین محل به کارگیری آنها به ستاد نیروهای مسلح اعلام خواهد نمود .
ماده 2 - ستاد کل نیروهای مسلح با در نظر گرفتن حفظ آمادگی رزمی نیروهای مسلح حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ وصول نیازاعلام شده ، سقف سرباز بهداشتیار را تعیین ومراتب را به مبادی ذیربط در نیروهای مسلح و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام می نماید .
تبصره - سهم مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته کشور ، موضوع تصویبنامه شماره 25335/ت 24836ه مورخ 29/5/1380 ازمشمولان وظیفه این آئین نامه حداقل پنجاه درصد ( 50% ) است .
ماده 3 - ستاد کل نیروهای مسلح ، سازمان آموزش دهنده مشمولان وظیفه عمومی این آئین نامه را تعیین و به معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی ابلاغ می نماید و معاونت مذکور موظف است بر اساس ابلاغیه ستاد کل ، مشمولان وظیفه را جهت آموزش نظامی به سازمان تعیین شده اعزام نماید .
ماده 4 - سازمان آموزش دهنده مکلف است پس از پایان آموزش نظامی ، مشمولان آموزش دیده رابه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معرفی نماید و وزارت مذکور موظف است با برنامه ریزیهای قبلی بلافاصله مشمولان را در اختیار گرفته وآموزشهای بهداشتی لازم را از طریق دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی به آنان ارایه نماید و پس از طی دوره مربوط برای انجام خدمت به عنوان سرباز بهداشتیار در واحدهای تعیین شده به خدمت گیرد .
ماده 5 - هزینه های مربوط به دوره آموزش نظامی بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می باشد که بلافاصله پس از پایان دوره آموزشی با اعلام ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار نیروی آموزش دهنده قرار خواهد گرفت . هزینه های آموزش بهداشتی سرباز بهداشتیار ، حقوق و مزایا و جیره استحقاقی پس از دوره آموزش نظامی به عهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است .
تبصره - هزینه های مربوط به دوره آموزش نظامی وسایرهزینه های مندرج در این ماده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین و حسب مورد به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پرداخت خواهد شد .
ماده 6 - کارکنان وظیفه در مدت انجام خدمت در واحدهای تابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از نظر امور انضباطی ، جرایم ، تخلفات ، میزان مرخصی و بیمه اعم از درمانی و حوادث تابع ضوابط و مقررات نیروهای مسلح خواهند بود و در صورت ارتکاب تخلف توسط کارکنان وظیفه ، واحد ذیربط موظف می باشد بلافاصله موضوع را به نیروی اعزام کننده اعلام نماید تا مطابق مقررات با او رفتار گردد .
ماده 7 - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف می باشد پس از پایان دوره قانون خدمت کارکنان وظیفه ، گواهی انجام خدمت آنان را به سازمان آموزش دهنده اعلام نماید تا نسبت به صدور کارت پایان خدمت اقدام شود .
ماده 8 - به کارگیری کارکنان وظیفه موضوع این آئین نامه درغیر از مشاغل طرحهای بهداشتی ممنوع می باشد .
ماده 9 - آن بخش از ضوابط مندرج در آئین نامه اجرائی ماده ( 176 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در این آئین نامه لحاظ نگردیده است ، حسب مورد برای مشمولان این آئین نامه و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی لازم الاجرا می باشد .
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17006

تاریخ تصویب : 1382/04/15

تاریخ ابلاغ : 1382/04/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.