×

حسب قرارداد آقای خداشکر سهم خود را به شریک خود آقای احمد واگذار نموده که در این مورد اعتراض نشده است

حسب قرارداد آقای خداشکر سهم خود را به شریک خود آقای احمد واگذار نموده که در این مورد اعتراض نشده است

حسب-قرارداد-آقای-خداشکر-سهم-خود-را-به-شریک-خود-آقای-احمد-واگذار-نموده-که-در-این-مورد-اعتراض-نشده-است
تاریخ : 15/11/74 پرونده کلاسه : 2ت - 74 - 733 شماره دادنامه : 1289
مرجع رسیدگی : شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان تهران
تجدید نظر خواه : احمد ... به نشانی ...
تجدید نظرخوانده : حسین ... به نشانی ...
خواسته : تجدید نظر از دادنامه شماره 500 - 9/5/74 شعبه دادگاه عمومی تهران
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص دادخواست آقای احمد ... به طرفیت آقای حسین ... به خواسته تجدید نظر از دادنامه شماره 500/5/74 شعبه 15 دادگاه عمومی تهران، اعتراض تجدید نظر خواه به دادنامه صادره وارد است زیرا پاسخ استعلام ثبتی حکایت از مالکیت تجدید نظر خوانده دارد و با توجه به قرار داد اجاره مورخ 10/3/1360 که به موجب آن آقای حسین ... فرزند مرحوم عیسی یکباب زیر زمین از پلاک ثبتی 1826 بخش 6 تهران را به آقایان احمد ... و خداشکر ... جهت شغل جعبه مقواسازی با اجاره ماهیانه پنجهزار ریال با سلب حق انتقال به غیر واگذار نموده و با عنایت به اینکه تجدیدنظرخوانده دفاع موجهی نکرده و با توجه به اینکه حسب قرارداد مورخ 7/4/1363 آقای خداشکر ... سهم خود را به شریک خود آقای احمد ... واگذار نموده که در این مورد اعتراض نشده لذا ضمن فسخ دادنامه تجدیدنظر خواسته حکم باالزام تجدیدنظرخوانده (آقای حسین ...) به تنظیم اجاره نامه رسمی یکباب زیرزمین از پلاک 1826 بخش 6 تهران در برابر آقای احمد ... به مال الاجاره ماهیانه مبلغ پنجهزار ریال و با سلب و برای یکسال و با شرایط معمول و متداول صادر و اعلام می گردد .
رئیس شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان تهران - صاحب الزمانی

بسمه تعالی
تاریخ رسیدگی : 9/5/74 شماره پرونده : 74/1612 شماره دادنامه : 74/500
مرجع رسیدگی : شعبه 15 دادگاه عمومی تهران به تصدی عباس طاهری
خواهان : آقای احمد ... به نشانی ...
خوانده : آقای حسین ... باوکالت آقای سید جلال مهدوی به نشانی ...
گردشکار : به موجب دادخواستی خواهان علیه خوانده مبنی بر الزام خوانده به تنظیم اجاره نامه به دادسرا و رسیدگی های منعکس در آن پرونده به این دادگاه ارجاع و با تعیین وقت رسیدگی دادگاه در وقت فوق العاده با ملاحظه محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل رای صادر می نماید.
رای دادگاه
آقای احمد ... به عنوان خواهان پرونده دادخواستی که به شماره 10364 - 15/4/68 ثبت شده بر علیه آقای حسین ... به عنوان خوانده تسلیم نموده و در خواست نموده است حکم بر الزام خوانده جهت حاضر شدن در محضر رسمی برای تنظیم اجاره نامه زیرزمین و پرداخت خسارت و هزینه دادرسی بر علیه متهم صادر شود. از مجموع اخطارهای شهرداری منطقه 12 خطاب به خوانده و رای کمیسیون مورخه 5/4/61 و اظهارات و ادعای وکیل خوانده حسب لوایح شماره 26124/10/68 - و 2626 - 1/12/69 و صورت جلسه مورخه 7/5/72 دادگاه مبنی بر این که مندرجات سند مالکیت محل حکایتی از مالکیت خواهان ندارد و پاسخ شماره 16398 - 3/11/71 اداره ثبت منطقه جنوب تهران مبنی بر انتقال و تصرف خوانده درملک مورد ادعا احراز دادگاه حکم بر رد دعوی خواهان صادر می نماید. این رای قابل تجدید نظراست . دفتر پس از ابلاغ رای و درج در دفاتر و آمار پرونده را با اجرای احکام ارسال نماید.
رئیس شعبه 15 دادگاه عمومی تهران - عباس طاهری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1289

تاریخ تصویب : 1374/11/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.