×

به قصد دادخواهی اعلام سرقت و شکایت و سو نیت محرز نیست

به قصد دادخواهی اعلام سرقت و شکایت و سو نیت محرز نیست

به-قصد-دادخواهی-اعلام-سرقت-و-شکایت-و-سو-نیت-محرز-نیست

وکیل


تاریخ : 26/9/76 پرونده کلاسه : 76/1374 شماره دادنامه : 1643
مرجع رسیدگی : شعبه هفتم دادگاه تجدید نظر استان تهران
هیات قضات رسیدگی کننده علم خانی رفیع زاده
تجدید نظر خواه : خانم زهرا سادات ... فرزند حسین به نشانی ...
تجدید نظر خوانده : آقای مرتضی ... به نشانی ...
تجدید نظرخواسته : از دادنامه شماره 1183 مورخ 30/7/1376 صادره از شعبه 20 دادگاه عمومی تهران
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این شعبه ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
تجدید نظر خواهی تجدید نظر خواه به دادنامه تجدید نظر خواسته به شماره 1183 مورخ 30/7/1376 صادره از شعبه 20 دادگاه عمومی تهران وارد به نظر می رسد زیرا مشارالیه به قصد دادخواهی و جهت پیدایش و به دست آوردن اتومبیل خود که در دست شوهرش شاکی این پرونده کشف شده است اعلام سرقت وشکایت کرده و پس از پیدایش آن طرفین سازش نموده و شاکیه پرونده سرقت اتومبیل ( تجدید نظر خواه ) اعلام گذشت نموده و پرونده با صدور تضمینی بایگانی گشته است بنابراین قطع نظر از سازش طرفین و اعلام گذشت مشارالیه با عنایت به بیان نامبرده درپرونده مذکور مبنی بر اینکه موضوع سوء تفاهم بوده است و با عنایت به انکار او ( تجدید نظرخواه ) در تمام مراحل تحقیق و دادرسی نسبت به اتهام منتسبه قصد مجرمانه و عنصر معدوی جرم در خصوص مورد احراز نمی شود و دادگاه با نقض دادنامه یاد شده بلحاظ عدم احراز سوءنیت وی در اعلام موضوع عنوان شده از سوی تجدید نظرخوانده ( سرقت ) و عدم تحقق بزهت منتسبه رای بربرائت تجدید نظر خواه صادر و اعلام می نماید. رای صادره قطعی است .
مستشاران شعبه 7 دادگاه تجدید نظر استان تهران - رفیع زاده ، علم خانی

بسمه تعالی
تاریخ : 30/7/76 پرونده کلاسه : 20 - 578 - 76 شماره دادنامه : 1183 - 30/7/76
مرجع رسیدگی : شعبه 20 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضائی امام خمینی مرکزی
شاکی : مرتضی ... به نشانی ...
متهم : زهرا سادات ... فرزند حسین به نشانی ...
موضوع پرونده : افترا و تهمت
حسب شکایت شاکی پرونده در وقت فوق العاده شعبه 20 دادگاه عمومی تهران به تصدی امضاء کننده زیر حسب تشکیل است دادگاه به ملاحظه اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
در خصوص اتهام خانم زهرا سادات ... فرزند حسین دائر بر افترا سرقت ماشین به آقای مرتضی ... ( شوهرش ) با توجه به دفاعیات متهمه مبنی بر اینکه ماشین خود را جهت کارکردن در اختیار شوهرش قرار داده بوده و پس از بروز اختلاف قصد پس گرفتن آن را داشته و ناچارا از وی در آگاهی به عنوان سرقت شکایت نموده و نهایتا با یکدیگر سازش کرده و از شکایت صرفنظر می نماید و در پایان دادگاه شعبه 229 آقای ... را از اتهام سرقت تبرئه می نماید علیهذا مجرمیت خانم زهرا سادات ... محرز است و مستندا به ماده 698 قانون مجازات اسلامی و رعایت ماده 22 قانون به جهت نداشتن سابقه به پرداخت یکصد هزار ریال جزای نقدی محکوم می گردد این رای حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان است .
رئیس شعبه 20 دادگاه عمومی تهران - مجاهد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1643

تاریخ تصویب : 1376/09/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.