×

در احکام کیفری تشدید مجازات مقرر در حکم بدوی میسر نیست

در احکام کیفری تشدید مجازات مقرر در حکم بدوی میسر نیست

در-احکام-کیفری-تشدید-مجازات-مقرر-در-حکم-بدوی-میسر-نیست

وکیل


تاریخ : 28/8/74 پرونده کلاسه : 74/838 شماره دادنامه : 727
مرجع رسیدگی کننده شعبه 7 دادگاه تجدی-د نظر دادگستری استان تهران
هیات رسیدگی کننده : علم خانی رفیع زاده
تجدید نظرخواه : آقای منصور ... به نشانی ...
تجدید نظرخوانده : آقای منوچهر ... به نشانی ...
خواسته : تجدید نظر از دادنامه شماره 13 - 12/7/74 صادره از شعبه هشتم دادگاه عمومی شهریار
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی به خواسته فوق تقدیم داشته که به این دادگاه ارجاع و پس از ثبت به کلاسه فوق انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
تجدید نظرخواهی آقای منصور ... که شاکی پرون-ده کلاسه 8 - 74/817 دادگاه عمومی شهریار می باشد. نسبت به دادنامه شماره 13 مورخ 12/7/74 که مفادا حاکی از اعتراض تجدید نظرخواه نسبت به قلت مجازات است موجه به نظر نمی رسد زیرا به موجب تبصره 2 ماده 22 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب سال 73 در احکام کیفری تشدید مجازات مقرر در حکم بدوی میسر نیست ولذا تعیین شش ماه حبس تعزیری در مورد تجدید نظر خوانده ( آقای منوچهر ) که به اتهام صدور چک بلامحل تحت تعقیب قرار گرفته منطبق با موازین قانونی است لذا با رد تقاضای تجدید نظر خواه دادنامه تجدید نظر خواسته عینا تائید می گردد با این توضیح که در فرض صحت ادعای تجدید نظر خواه مبنی بر اینکه وقت دادرسی به وی ابلاغ نشده تا بتواند قبل از موعد مقرر نسبت به تقدیم دادخواست ضرر و زیان ( مطالبه وجه سه فقره چک ) اقدام نموده و به تبع حکم کیفری بتواند تقاضای اعمال ماده 139 قانون تعزیرات نماید با توجه به تبصرخ ذیل ماده 12 قانون آئین دادرسی کیفری که به شاکی خصوصی اجازه می دهد در صورت تحقق شرایط مندرج در تبصره مذکور دادخواست ضرر و زیان به دادگاه تقدیم کند بنابراین در شرایط فعلی نیز حقی از وی تضییع نخواهد شد و نامبرده با توجه به دادخواست تقدیمی می تواند در خواست خود را تعقیب و پیگیری نماید.
مستشاران شعبه هفتم دادگاه تجدید نظر استان تهران
رفیع زاده علم خانی

بسمه تعالی
تاریخ : 2/7/74 پرونده : 73/8/817 دادنامه : 13 - 12/7/74
مرجع رسیدگی : شعبه هشتم محاکم عمومی شهریار
شاکی : منصور ... به نشانی ...
متهم : منوچهر ... به نشانی ...
اتهام : صدور چک بلامحل
رای دادگاه
در خصوص شکاین منصور ... علیه منوچهر ... دایر بر صدور سه فقره چک بلامحل به شمارههای 658196 - 439616 - 439616 بانک ملت شعبه مسلم آباد شهریار هر کدام به ترتیب هشت میلیون ریال و بیست و هشت میلیون ریال و هفت میلیون و پانصد هزار ریال با توجه به شکایت شاکی خصوصی و گواهی عدم پرداخت بانک محال علیه و فتوکپی مصدق چک های مذکور و سایر قرائن و شواهد موجود در پرونده ارتکاب بزه انتسابی از ناحیه مشارالیه محرز و مسلم است وعمل او منطبق به مواد 3و7 قانون صدور چک مصوب تیر ماه سال 1355 واصلاحات بعدی است متهم موصوف را به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم بالاترین رقم از چکهای صادره به مبلغ هفت میلیون ریال جزای نقدی به نفع دولت محکوم می نماید رای صادره در حدود مقررات قابل تجدید نظر در دادگاههای تجدید نظر استان می باشد.
دادرس شعبه هشتم محاکم عمومی شهریار - عسگری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 727

تاریخ تصویب : 1374/08/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.