×

جریحه دار نمودن عفت عمومی زمانی است که اعمال ارتکابی مرتکب در علن یا انظار عمومی و اماکن عمومی و یا معابر صورت گیرد

جریحه دار نمودن عفت عمومی زمانی است که اعمال ارتکابی مرتکب در علن یا انظار عمومی و اماکن عمومی و یا معابر صورت گیرد

جریحه-دار-نمودن-عفت-عمومی-زمانی-است-که-اعمال-ارتکابی-مرتکب-در-علن-یا-انظار-عمومی-و-اماکن-عمومی-و-یا-معابر-صورت-گیرد
تاریخ : 27/7/76 کلاسه پرونده : 76/1051 شماره دادنامه : 1087
مرجع رسیدگی : شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
هیئت شعبه آقایان سید حسین جعفری رئیس حیدری و حسینیان مستشاران
تجدید نظرخواه : آقای ابراهیم ... به نشانی ...
تجدید نظرخوانده : گزارش
تجدید نظرخواسته : تجدید نظر از دادنامه شماره 707 مورخ 10/6/76 شعبه چهارم دادگاه عمومی هشتگرد
گردشکار : پس از وصول درخواست ، دادخواست تجدید نظرخواه به دفتر کل محاکم تجدید نظر دادگستری استان تهران و ارجاع به این شعبه و ثبت آن به کلاسه بالا و انجام امور دفتری و رسیدگی و اقدامات ضروری اینک جلسه دادگاه به تصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل است با بررسی اوراق محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه
تجدید نظرخواهی آقای ابراهیم ... فرزند روح ا ... نسبت به دادنامه شماره 707 مورخ 10/6/76 صادره از شعبه چهارم دادگاه عمومی هشتگرد که به موجب آن تجدید نظرخواه به اتهام رابطه نامشروع به تحمل شصت و پنج ضربه شلاق و به اتهام جریحه دار نمودن عفت عمومی به تحمل شصت ضربه شلاق محکومیت حاصل نموده است . اولا در قسمت اول با عنایت به محتویات پرونده و نحوه اظهارات و توضیحات طرفین و متهم و گزارش ضابطین دادگستری اتهام آقای ابراهیم ... دائر به رابطه نامشروع ( عمل منافی عفت ) در حد ماده 637 قانون مجازات اسلامی محرز و مسلم است بنا براین دادنامه تجدید نظرخواسته دائر به محکومیت تجدید نظرخواه به تحمل شصت وپنج ضربه شلاق از این حیث فاقد ایراد و اشکال قانونی و شرعی بوده با تائید آن اعتراض معترض در این قسمت مردود اعلام می گردد، ثانیا در مورد اتهام دیگر تجدید نظرخواه به جریحه دار نمودن عفت عمومی زمانی است که اعمال ارتکابی مرتکب در علن یا انظار عمومی و اماکن عمومی و یا معابر صورت گیرد در حالیکه در ما نحن فیه اعمال ارتکابی در داخل ماشین صورت گرفته و مامورین در هنگام بازرسی پس از متوقف نمودن اتومبیل پیکان شماره ... آنان را دستگیر نموده اند بنا براین اعمال ارتکابی آنان مشمول ماده 638 قانون مجازات اسلامی نمی باشد لهذا اعتراض تجدید نظر خواه در این قسمت وارد و صحیح بوده و ضمن نقض این قسمت از دادنامه تجدید نظرخواسته نامبرده را از اتهام جریحه دار نمودن عفت عمومی تبرئه می نماید. رای صادره برابر بند 2 ماده 22 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب قطعی است .
رئیس شعبه چهارم دادگاه تجدید نظراستان تهران - سید حسین جعفری

بسمه تعالی
بتاریخ 10/6/76 در وقت فوق العاده اینک جلسه دادگاه عمومی تهران به تصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرون-ده کلاسه 76/4/625 از دفتر واصل و تحت نظرات متهمین آقای ابراهیم ... و خانم سکینه ... دادگاه خطاب به کامل شما در پرونده مواظب اظهارات خود باشید. اتهامتان به شرح مبسوط در پرونده محرز و برایتان قرائت و تفهیم گردید. به عنوان آخرین دفاع دفاعمان همان است که قبلا گفته ام عرضی دیگر نیست . دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به انشاء رای می نماید.

رای دادگاه
در خصوص اتهام آقای ابراهیم ... فرزند روح ا ... و خانم سکینه ... فرزند علی مبنی بر داشتن رابطه نامشروع و جریحه دار نمودن عفت عمومی با توجه به گزارش نیروی انتظامی و نحوه دستگیری متهمین و اظهارات اقرار گونه ایشان و دیگر موارد موجود در پرونده ارتکاب بزه انتسابی از سوی ایشان محرز و مستندا به ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی هر یک از ایشان بلحاظ رابطه نامشروع به تحمل شصت و پنج ضربه شلاق و به جرم جریحه دار نمودن عفت عمومی نامبرده ردیف اول به تحمل شصت ضربه شلاق و نامبرده ردیف دوم به تحمل چهل ضربه شلاق تعزیری محکوم می گردند رای صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران است .

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1087

تاریخ تصویب : 1376/07/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.