×

موضوع حق الله است و طریق اثباتی مشخصی را دارد

موضوع حق الله است و طریق اثباتی مشخصی را دارد

موضوع-حق-الله-است-و-طریق-اثباتی-مشخصی-را-دارد
بتاریخ : 30/10/74 کلاسه پرونده : 1320 ت شماره دادنامه : 1294
مرجع رسیدگی : شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان تهران
هیئت شعبه : آقایان سید حسین جعفری , عباس عباس نژاد و سید جعفر صابر مستشاران
تجدید نظرخواه : آقای یداله …
تجدید نظر خوانده : - -
تجدید نظرخواسته : تجدید نظرخواهی نسبت به دادنامه شماره 782 - 18/10/74 صادره از شعبه 145 دادگاه عمومی تهران
گردشکار : پس از وصول درخواست تجدید نظرخواه به دفتر کل محاکم تجدید نظر دادگستری استان تهران و ارجاع باین شعبه و ثبت آن بکلاسه بالا و انجام امور دفتری و رسیدگی و اقدامات ضروری اینک جلسه دادگاه بتصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل است . با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
رای دادگاه
تجدید نظرخواهی آقای یداله … از دادنامه شماره 782 - 18/10/74 شعبه 145 دادگاه عمومی تهران دائر بر محکومیت وی به تحمل 80 ضربه شلاق حدی در رابطه با اتهام شرب خمر با توجه به مجموع اوراق پرونده و اظهارات شهود و انکار متهم دادنامه تجدید نظر خواسته از آنجا که موضوع حق اله است و طریق اثباتی مشخصی را دارد و متهم شخصاَ منکر است و اظهارات شهود نیز به دلیل عدم رویت شرب خمر و قطعیت در بوی الکل فاقد وصف شهادت مثبته می باشد و قاعده تدره الحدود و با شهادت درمانحن فیه حاکم و نافذ است فلذا تجدید نظرخواهی وی را وارد تشخیص و ضمن نقض دادنامه تجدید نظرخواسته بلحاظ فقدان دلیل اثباتی شرعی حکم برائت وی را صادر و اعلام می دارد . این رای قطعی است .
رئیس شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان تهران سید حسین جعفری
مستشاران دادگاه تجدید نظر استان تهران عباس عباس نژاد,
سید جعفر صابر

دادنامه شماره : 18/10/1374 - 782
دادگاه با توجه به تحقیقات انجام شده ختم رسیدگی را اعلام و شرح ذیل مبادرت بصدور رای می نماید.
بسمه تعالی
رای دادگاه
در خصوص اتهام آقای یداله … کارشناس مواد مخدر دانشگاه مبنی بر صرف مشروبات الکلی با عنایت به گزارش و صورتمجلس مامورین که حاکی از این است که متهم با اتومبیل در مقابل دبیرستان … بطرز نامنظم پارک و عده ای از اهالی و اتومبیلهای عبوری دورش را احاطه و پس از بررسی مشخص گردید آن اتومبیل آقای یداله به لحاظ صرف مشروبات الکلی کاملاَ از حالت طبیعی خارج می باشد و اصلاَ قادر به کنترل اعمالش نیست و همچنین شهادت شهود در محضر حکایت به ارتکاب بزه از سوی متهم دارد و همچنین با توجه به اظهارات بلاوجه متهم و با عنایت به اقرار منفی متهم دو؟؟ دادگاه به نظر اتهام انتسابی ؟؟ و ثابت است لذا دادگاه به استناد ماده 174 قانون مجازات اسلامی متهم را به تحمل هشتاد ضربه تازیانه مطابق مواد 176 قانون مار؟؟ محکوم می نماید رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی خواهد بود.
رئیس شعبه 145 دادگاه عمومی تهران


نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1294

تاریخ تصویب : 1374/10/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.