×

سرایدار ملک شاکی بوده و به امانت بودن ید خود اقرار و اعتراف دارد

سرایدار ملک شاکی بوده و به امانت بودن ید خود اقرار و اعتراف دارد

سرایدار-ملک-شاکی-بوده-و-به-امانت-بودن-ید-خود-اقرار-و-اعتراف-دارد

وکیل


دادنامه شماره : 74/243
بتاریخ 10/7/74 دادگاه عمومی تهران در وقت مقرر به تصدی امضاءکنندگان زیر تشکیل شده است وکیل خواهان آقای حبیب اله باقری حضور دارد متهمه با ابلاغ وقت و انتظار کافی حاضر نشده است و لایحه ای هم نداده است وکیل خواهان اظهار داشت دعوی به شرح پرونده می باشد و مطالب لازم قبلاً معروض گردیده است و به شرح آن تقاضای ؟؟؟؟ و خلع ید از ملک مورد دعوی را دارند و ضمناً از استماع تصمیم دادگاه اسقاط حق حضور می نمایم. دادگاه با بررسی اوراق پرونده و با اعلام ختم دادرسی به شرح زیر رای صادر می نماید.
( رای دادگاه )
در خصوص شکایت حبیب اله … به وکالت از طرف علی اکبر بجسانی مقدم به طرفیت خانم فاطمه … مبنی بر تصرف عدوانی ملک پلاک ثبتی شماره 1013/46 بخش 11 تهران به نشانی … با توجه به مفاد اظهارنامه ارسالی از طرف وکیل شاکی و اقرار مشتکی عنها در تاریخ 27/6/74 در پاسگاه انتظامی ازگل دائر به اینکه سرایدار ملک شاکی بوده و به امانت بودن ید خود اقرار و اعتراف دارد و نظر به اینکه شاکی بدواً به شرح اظهارنامه شماره 1828 - 4/5/74 تحویل ملک مورد دعوی خود را از خوانده مطالبه نموده و نامبرده در مهلت مقرر از تحویل آن امتناع نموده بالنتیجه ید امانی مشارالیه ؟؟ عدوانی تبدیل گشته و حسب محتویات پرونده شکایت نیز در مهلت قانونی طرح گردیده لذا به استناد بند 2 ماده 10 قانون اصلاح جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب 6/12/1352 ناظر به ماده 2 همان قانون حکم به رفع تصرف خوانده در مورد دعوی از پلاک شماره 1013/46 بخش 11 تهران را صادر و اعلام می نماید و مشتکی عنها می تواند برای حقوق سرایداری خود به هیئت حل اختلاف وزارت کار و امور اجتماعی مراجعه نموده و رای لازم را دریافت نماید حکم صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل رسیدگی تجدید نظر در دادگاههای تجدید نظر استان تهران است .
دادرس شعبه 66 دادگاه عمومی تهران صادقی نیا


بسمه تعالی
کلاسه پرونده : 74/730 تاریخ : 14/9/74 شماره دادنامه : 956
مرجع رسیدگی شعبه : دوم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
تجدید نظرخواه : خانم فاطمه … با وکالت آقای محمدعلی صفری
تجدید نظرخوانده : علی اکبر….
تجدید نظر خواسته : تجدید نظر از دادنامه شماره 243 شعبه 66 دادگاه عمومی شهرستان تهران
گردشکار : تجدید نظرخواه دادخواستی بخواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه دوم دادگاه تجدید نظر ارجاع و پس از ثبت بکلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای می نماید.
( رای دادگاه )
در خصوص درخواست تجدید نظر خانم فاطمه … با وکالت آقای محمدعلی صفری نسبت به دادنامه شماره 74 - 243 شعبه 66 دادگاه عمومی تهران عمده اعتراضات تجدید نظرواه این است که محل مذکور بوی واگذار نشده و مشارالیها بمنظور اخذ سند مالکیت به هیئت ماده 147 و 148 اصلاح قانون ثبت مراجعه کرده است که اعتراضات مذکور هیچیک موجه و موثر نیست زیرا با وجود سند مالکیت در دست شاکی و سمت تجدید نظرخواه در رقبه مذکور که امانی بوده و ابلاغ اظهارنامه طبق قانون اصلاح جلوکیری از تصرف عدوانی را موجهاً صادر و لذا عیناً تائید و استوار می گردد.
رئیس شعبه تجدید نظر استان تهران : صاحب الزمانی
مستشاران شعبه یازده تجدید نظر استان تهران : محمدحسن عزالدینی - فتح اله زاده

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 243

تاریخ تصویب : 1374/07/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.