×

بلحاظ روحانی بودن در صلاحیت دادسراها و دادگاه ویژه روحانیت میباشد

بلحاظ روحانی بودن در صلاحیت دادسراها و دادگاه ویژه روحانیت میباشد

بلحاظ-روحانی-بودن-در-صلاحیت-دادسراها-و-دادگاه-ویژه-روحانیت-میباشد

وکیل


کلاسه پرونده 6 ت /74/709 تاریخ 22/8/74 شماره دادنامه 921
مرجع رسیدگی شعبه 6 دادگاه تجدید نظر دادگستری استان تهران
تجدید نظر خواه : فریدون ... به آدرس ...
تجدید نظر خواندگان : 1- جعفر ... به آدرس ...
2- علی ... - فاطمه ... به آدرس ...
تجدید نظر خواسته : از دادنامه شماره 769 مورخ 12/6/74 شعبه 9 دادگاه عمومی شهرستان قزوین
گردشکار : تجدید نظر خواه دادخواستی بخواسته بخواسته فوق تقدیم داشته که به شعبه 6 ارجاع و پس از ثبت کلاسه فوق و انجام تشریفات قانونی مورد رسیدگی واقع و سرانجام در وقت فوق العاده دادگاه تشکیل و با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.
رای دادگاه
اعتراض آقای فریدون ... به دادنامه شماره 769 - 12/6/74 صادره از شعبه 9 دادگاه عمومی قزوین وارد به نظر میرسد زیرا اولاً رسیدگی به اتهام آقایان شیخ جعفر ... و علی ... بلحاظ روحانی بودن با توجه به ماده 2 و بند الف ماده 13 آئین نامه داد سراها و دادگاههای ویژه روحانیت مصوب مرداد ماه 69 در صلاحیت دادسراها و دادگاه ویژه روحانیت میباشد لذا با فسخ دادنامه تجدید نظر خواسته از حیث اتهامات منسبه به مشارالیها قرار عدم صلاحیت به صلاحیت دادگاه ویژه روحانیت صادر و اعلام میگردد ثانیاً نگارش نامه خصوصی از طرف با نو قاسمی به عموی خود و تشریح اختلافات جاری بین دو خانواده اتهامی را متوجه آقای فریدون ... نساخته لهذا اعتراض مشارالیه از این جهت نیز وارد و با نقض دادنامه از جهت اشاعه اکاذیب وسیله آقای امامقلی ( تجدید نظرخواه ) نامبرده از این حیث برائت حاصل مینماید و در سایر موارد چون اعتراض موثری بعمل نیامده است بارد اعتراض تجدید نظر خواه دادنامه معرض عنه از جهت سایر موارد عیناً تائید میگردد.
رئیس شعبه 6 دادگاه تجدید نظر استان تهران مستشار دادگاه
نبوی جلیلی تقویان


دادنامه شماره : 769 - 12/6/1374
بتاریخ 11/4/74 در وقت احتیاطی پرونده کلاسه 73/1279 شعبه نهم دادگاه عام قزوین تحت نظر است با توجه به ارشاد فوق دادگاه و امهال طرفین نسبت به صلح و سازش و طلب صلاحیت از یکدیگر جهت حرمت لباس روحانیت و حق همسایگی لیکن علیرغم تکرار امهالها نتیجه ای عائد نگردیده لذا با توجه به مراتب فوق ختم رسیدگی اعلام و مبادرت بصدور رای نهائی نماید :
رای دادگاه
1- در خصوص اتهام آقای فریدون ... فرزند اسماعیل دائر به نشر اکاذیب و تهمت به آقای جعفر ... با توجه به اصرار شاکی و اقرار متهم ثابت است و باستناد ماده 141 تعزیرات به 25 ضربه شلاق تعزیری دعوی لباس محکوم می گردد.
2- خانم دلیر ... فرزند قدرت اله دائر بر فحاشی نسبت به خانم فاطمه ... و آقای علی ... بلحاظ وضع حاضر پرونده و اظهارات طرفین و اقرار ضمن و عدم وجاهت دفاعیات بزه ثابت است باستناد ماده 86 تعزیرات به 35 ضربه شلاق محکوم می گردد النهایه به بلحاظ وضع حاضر و ماده 22 مجازات اسلامی شلاق به پنج هزار تومان جزای نقدی تبدیل شود.
3- اتهام خانم ... و آقای علی ... دائر بر نسبت به آقای فریدون ... با توجه به اقرار به درگیری و اقرار خانم فاطمه ... و تحقق خود و جریان ثابت و محرز است و باستناد گواهی پزشکی قانونی جهت پارگی پرده گوش و کاهش شنوائی غیر ایشان با توجه به دعوت آقای فریدون ... و اظهار داشت معاینه مجدد نمی روم و لازم ندارد فقط نسبت به پارگی پرده گوش استناد اگر ماده 367 دیات بوده هزار تومان ارزش محکوم می شود و در خصوص شکایت خانم دلبر ... و آقای فریدون ... علیه آقای مظفری و خانمش فاطمه ... و شکایت متقابل این دو علیه هر دو نفر مبنی بر فحاشی و مزاحمت و ابثال آن بعلت عدم کفایت ادله اثباتی بزه ثابت نیست و رای برائت صادر و اعلام می گردد رای ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض و تجدید نظر در محکمه تهران است .
رئیس شعبه نهم دادگاه قزوین کوثری کاشانی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 921

تاریخ تصویب : 1374/08/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.