×

کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود

کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود

کتباً-در-ذیل-ورقه-از-هزینه-سفر-خود-صرف-نظر-نموده-تا-با-انتقالش-موافقت-شود
تاریخ 5/4/69 شماره دادنامه : 106 کلاسه پرونده : 69/17
مرجع رسیدگی :هیات عمومی دیوان عدالت اداری .
شاکی : مدیر کل حقوقی و امور مجلس وزارت پست و تلگراف و تلفن .
موضوع شکایت و خواسته :اعلام تعارض آراء صادره از شعب چهارم و هفتم دیوان عدالت اداری .
مقدمه : الف . شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 64/1563 موضوع شکایت آقای علی جاویدی بطرفیت :اداره پست استان تهران ، بخواسته : عدم پرداخت هزینه سفر و نقل مکان از تهران به یزد بشرح دادنامه شماره 529-30/8/66 چنین رای صادر نموده است :
نامبرده کتباً در ذیل ورقه از هزینه سفر خود صرف نظر نموده تا با انتقالش موافقت شود و نظر باینکه مشارالیه دلیلی ، که دلالت بر وقوع تخلف از مقررات جهت عدم پرداخت هزینه سفر مزبور بنماید ، ابراز نداشته است لذا ، بجهات مذکوره و سایر اوضاع و احوال و قرائن موجوده ، شکایت مشارالیه بنحو مطروحه موجه نبوده و محکوم برداست .
ب . شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه به پرونده کلاسه 63/1137 موضوع شکایت آقای علی محمد حق پرست ، بطرفیت :وزارت پست و تلگراف و تلفن ، بخواسته فوق العاده مأموریت فوقالعاده شغل مزایای ده درصد کسر شده ، بشرح دادنامه شماره 254-8/3/68 چنین رای صادر نموده است .
نظر باینکه مدیریت کل پست استان فارس به موجب ابلاغ شماره 2686/3192/43-27/2/61 نامبرده را که ریاست پست شهرستان استهبان را بعهده داشته مکلف نموده تا دستور ثانوی با حفظ سمت بصورت مأمور در شیراز خدمت نماید و در ذیل همین ابلاغ مأموریت حقوق و مزایا و تسهیلات زندگی تعیین گردید و ابلاغ مذکور با حفظ سمت و بطور موقت صادر گردیده جز اینکه بعنوان مأمور تلقی گردد با حالت دیگری با توجه به ماده 124 قانون استخدام کشوری قابل تطبیق نمیباشد و کما اینکه طی ابلاغ شماره 1240/3192/2/1001 از استهبان بشهرستان شیراز منتقل گردید ،ابلاغ اخیر نشانگر اینست سمت قبلی وی بعنوان رئیس پست استهبان کماکان برقرار بوده و در مدت بین مورخ 27/2/61 لغایت 29/5/63 مشارالیه بعنوان مأمور بر اساس ابلاغ مقام فوق در شیراز انجام وظیفه کرده است . بنا به مراتب کسر مزایای شغل و عدم پرداخت ده درصد فوق العاده محل خدمت بر اساس بند .ت. ماده 39 قانون استخدام کشوری محقق به دریافت آن بوده است . مبنای قانونی نداشته لذا شکایت وارد تشخیص و استحقاق شاکی به دریافت مابه التفاوت مزایای شغل مکسوره و فوق العاده محل خدمت پست اصلی موضوع ابلاغ شماره 3192/308-26/8/59 صادر و اعلام میگردد . و در خصوص فوق العاده روزانه با توجه به اینکه بند ث ماده 39 قانون استخدام کشوری مقرر داشته فوق العاده روزانه در قبال روزهائیکه مستخدم خارج از محل خدمت خود انجام وظیفه میکند قابل پرداخت است و ماده یک آئین نامه فوق العاده روزانه صراحت دارد فوقالعاده روزانه در داخل کشور بمستخدمینی که به عنوان مأمور جهت انجام وظیفه موقت بخارج از محل خدمت خود اعزام میشوند ، بشرح آن آئین نامه قابل پرداخت است . و نظر باینکه در همین ماده مقرر گردیده مدت اینگونه مأموریتها در مورد هر مستخدم از 9 ماه در یکسال تجاوز نخواهد کرد ، مگر اینکه با اجازه وزیر یا رئیس مربوطه این مأموریت قابل تمدید باشد و با التفاوت باینکه وزیر مربوطه مأموریت وی را تمدید نکرده لذا استحقاق شاکی به دریافت فوقالعاده روزانه به مدت 9 ماه با رعایت آئین نامه مرقوم صادر میگردد .
هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، در تاریخ فوق به ریاست آیتا… سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید .
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
در کلاسه پرونده : 63/1137 که منتهی به دادنامه شماره 254-8/3/68 صادره از شعبه چهارم گردید نسبت به تعهد شاکی ، مبنی بر صرفنظر نمودن فوق العاده مورد نظر با عنایت به صورتجلسه تنظیمی مضبوط در پرونده ملاحظه گردد که چنین تعهدی ابراز و منعکس نشده است . لذا چون شعبه مزبور بر اساس مدارک موجود رای داده است ، بنابراین شرایط وحدت جمع نبوده و آراء یاد شده از مصادیق آراء معارض در موارد مشابه موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری نبوده و قابل طرح در هیات عمومی تشخیص نگردید .
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی .

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 106

تاریخ تصویب : 1369/04/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.