×

تصویبنامه در خصوص تهیه و تنظیم طرح بلند مدت نحوه استفاده بهینه از فضای فرکانس کشور

تصویبنامه در خصوص تهیه و تنظیم طرح بلند مدت نحوه استفاده بهینه از فضای فرکانس کشور

تصویبنامه-در-خصوص-تهیه-و-تنظیم-طرح-بلند-مدت-نحوه-استفاده-بهینه-از-فضای-فرکانس-کشور

وکیل


شماره 31743/ت 29050ه 6/7/1382

هیات وزران در جلسه مورخ 8/5/1382 بنابه پیشنهاد وزارتخانه های پست و تلگراف و تلفن و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وماده ( 124 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379 - و بند ( ح ) تبصره ( 13 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور، تصویب نمود:
1 - زارت پست و تلگراف و تلفن که در این تصویبنامه ، وزارت نامیده می شود، مکلف است نسبت به تهیه و تنظیم طرح بلند مدت نحوه استفاده بهینه از فضای فرکانس کشور برای ارتباطات همراه و در جهت جلوگیری از انحصار در بخش غیر دولتی با استفاده از فناوری روز و بابهره گیری از خدمات مشاوران خارجی حداکثر ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه اقدام نماید.
2 - وزارت مکلف است به منظور تسریع در اجرای ماده ( 124 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، احتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379 - و با رعایت آئین نامه اجرائی ماده یاد شده ، نسبت به صدور مجوز فعالیت به بخش غیردولتی عامل و وصول و واریز مبلغ حق امتیاز فعالیت و حق فرکانس به خزانه اقدام نمایدژ
3 - حق امتیاز، مبلغی است که توسط وزارت با توجه به نوع فعالیتهای مندرج در بند ( الف ) ماده ( 124 ) قاننون یاد شده دریافت می گردد.
4 - مبالغ حق امتیاز از طریق مزایده که توسط وزارت برگزار می گردد، تعیین می شود.
5 - صددرصد ( 100% ) کلهی درآمدهای حاصل از اجرای این فعالتی ، به درآمد عمومی کشور ( خزانه داری کل ) واریز می شود.
تبصره - معادل پنجاه درصد مبالغ واریزی به درآمد عمومی به منظور استفاده در فعالیتهای موضوع بند ( 6 ) این تصویبنامه در نظر گرفته می شود.
6 - نحوه هزینه مبالغ حق امتیاز و حق فرکانس بشرح زیر تعیین می شود. زارت موظف است نسبت به هزینه نمودن درآمد حاصل از صدور مجوز فعالیت ( حق امتیاز ) پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای موارد زیر اقدام نماید:
الف - کمک به جابجایی باندهای فرکانسی دستگاههای اجرائی به منظور ایجاد امکان واگذاری باند فرکانسی به اپراتورهای جدید.
ب - ایجاد، بازسازی و بهبود زیرساختهای مورد نیاز ارتباطات و فناوری اطلاعات .
ب - بهبود مدیریت طیف فرکاسن امواج رادیویی و تجهیز مراکز کنترل فرکانس و سالم سازی فضای فرکانسی .
ت - ارائه خدمات پایه به نقاط روستایی از طریق شرکتهای مخابرات استانی و سایر شرکتهای وابسته به وزارت و شرکتهای تعاونی خصوصی .
ث - اجرای طرحهای تحقیقاتی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات .
ج - حمایت از طرحهای توسعه ای ، اشتغال آفرین و صادرات خدمات فنی و مهندسی توسط بخشهای تعاونی و خصوصی به صورت وجوه اداره شده مطابق آئین نامه اجرائی بند ( خ ) تبصره ( 13 ) قانون بودجه سال 1382 کل کشور.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17084

تاریخ تصویب : 1382/05/08

تاریخ ابلاغ : 1382/07/30

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.