×

تصویبنامه در مورد احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری

تصویبنامه در مورد احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری

تصویبنامه-در-مورد-احداث-پروژه-های-عمرانی-بخش-راه-وترابری

وکیل


شماره 36433/ت 29121ه 13/8/1382

هیات وزیران در جلسه مورخ 11/8/1382 بنا به پیشنهاد شماره 11/8185 مورخ 24/4/1382 وزارت راه وترابری و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب 1366 - تصویب نمود:
1 - وزارت راه وترابری که از این پس به اختصار وزارت نامیده می شود مجاز است نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای آزادراه چهار خطه کنار گذر غربی اصفهان به طول حدود93 کیلومتر و نگهداری و بهره برداری از آن با شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری از آزاد راه کنار گذر غربی اصفهان که از این پس به اختصار طرف مشارکت نامیده می شود اقدام نماید. در اجرای قانون یاد شده نوع مشارکت ( الف ) یعنی تامین منابع مالی می باشد.
2 - وزارت پنجاه درصد ( 50% ) منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص ( شامل ایستاگههای اخذ عوارض ، پاسگاههای پلیس راه و راهدارخانه ) را از محل طرح مشارکت در احداث آزادراه کنار گذر غربی اصفهان ( به شماره طبقه بندی 17213 409 ) به موقع تامین و در مدت اجراء متناسب با پیشرفت فیزیکی کار و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می نماید. طرف مشارکت نیز پنجاه درصد ( 50% ) باقیمانده منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و اسیسات جانبی خاص را تعهد و تامین و به حساب مشترک طرح واریز می نماید.
تبصره 1 - وزارت می تواند با ترک تشریفات مناقصه پیمانکاری اجرای طرح را به پیمانکاران مجاز و حائز شرایط معرفی شده توسط طرف مشارکت ، واگذار نماید مشروط به آنکه قیمتهای پیشنهادی وزارت به تصویب شورای عالی فنی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور برسد.
تبصره 2 - واگذاری اعتبار براساس قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب 1366 - و آئین نامه اجرائی قانون یاد شده ، موضوع تصویبنامه شماره 4506/ت 92 مورخ 24/2/1367 می باشد.
تبصره 3 - به میزان منابع تعهد شده توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور از سهم الشرکه وزارت کسر می شود.
3 - طرح بر اساس مطالعات تفصیلی ومهندسی ارزش ، طبق مقررات مربوط با مس ءولیت مشاور و دستگاه اجرائی انجام می شود وحق الزحمه آن طبق قانون پرداخت خواهد شد.
4 - دوران مشارکت آزاد راه 14سال مشتمل بر40 ماه دوران احداث خواهد بود.
تبصره 1 - مسئولیت نگهداری و بهره برداری از آزاد راه دردوران بهره برداری بر عهده ومسئولیت طرف مشارکت می باشد.
تبصره 2 - مرجع تاءید استهلاک سرمایه وسود مورد انتظار طرف مشارکت و تائید هزینه های بهره برداری و نگهدرای آزاد راه حسابرسی منتخب وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد.
5 - پس از خاتمه دوران احداث و ابلاغ نرخ تعدیل واقعی ازطرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارش هزینه - درآمد نهایی آزاد راه براساس مدت و هزینه واقعی اجرای کار ، ضریب تسریع و شاخصهای تعدیل واقعی محاسبه و چنانچه دوران مشارکت بیش از یک سال افزایش یابد مراتب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
تبصره - در صورت افزایش دوران احداث به بیش از50 ماه در گزارش هزینه - درآمد نهایی همان 50 ماه منظور و ضریب تسریع برای مدت بیش از40 ماه پرداخت نمی شود.
6 - تمام منافع حاصل از بهره برداری آزادراه وتاسیسات جانبی آن در دوران بهره برداری ، متعلق به طرف مشارکت می باشد و پس ازگ این مدت طرف مشارکت ، آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص آن را به وزارت منتقل می نماید.
7 - نرخ سود سرمایه گذاری طرف مشارکت معادل نرخ سودعلی الحساب سپرده های بلند مدت نزد سیستم بانکی به علاوه 4درصد قابل محاسبه خواهد بود.
8 - بیمه ، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزادراه ( درحدود تعرفه های مندرج در گزارش هزینه - درآمد منضم به قرار داد ) مداخله نمی نماید و در صورت ضرورت مداخله دولت - حاصلضرب ترزافیک عبوری آزاد راه در مابه التفاوت تعرفه های تکلیفی و تعرفه های مندرج در گزارش هزینه - درآمد منضم به قراردادمحاسبه و به طرف مشارکت پرداخت می شود.
10 - وزارت موظف است علاوه بر احراز توانایی طرف مشارکت در تامین پنجاه درصد ( 50% ) منابع مالی موردنیاز برای اجرای کامل آزادراه وتاسیسات جانی خاص آن ، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای کامل طرح در قرارداد پیش بینی نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17102

تاریخ تصویب : 1382/08/11

تاریخ ابلاغ : 1382/08/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.