×

تصمیم متخذه کمیسیون دارایی مجلسین راجع به قسمت اعتباری موضوع ماده چهارم قرارداد بین سازمان بنادر و کشتیرانی دولت شاهنشاهی ایران و اتحادیه کل ماشینواکسپورت شوروی

تصمیم متخذه کمیسیون دارایی مجلسین راجع به قسمت اعتباری موضوع ماده چهارم قرارداد بین سازمان بنادر و کشتیرانی دولت شاهنشاهی ایران و اتحادیه کل ماشینواکسپورت شوروی

تصمیم-متخذه-کمیسیون-دارایی-مجلسین-راجع-به-قسمت-اعتباری-موضوع-ماده-چهارم-قرارداد-بین-سازمان-بنادر-و-کشتیرانی-دولت-شاهنشاهی-ایران-و-اتحادیه-کل-ماشینواکسپورت-شوروی

مصوب 13/4/1347
ماده واحده - به موجب ماده واحده (قانون نحوه خرید ماشین آلات و سایر لوازم برای اجرای طرحهای مصوب برنامه های عمرانی کشور مصوب 24 خرداد ماه 1345) قسمت اعتباری موضوع ماده چهارم قرارداد پیوست را که در تاریخ 21/10/46 به منظور خرید ماشین آلات تخلیه و بارگیری در بندر پهلوی و نوشهر بین سازمان بنادر و کشتیرانی دولت شاهنشاهی ایران از یک طرف و اتحادیه کل ماشینواکسپورت شوروی از طرف دیگر امضا گردیده و مبلغ کل قرارداد مزبور بالغ بر یک میلیون و پانصد و بیست و هشت هزار و پانصد و بیست و سه دلار و چهل سنت (40/523/528/1 دلار آمریکایی ) است و هشتاد درصد آن به صورت اعتبار می باشد تصویب و به دولت اجازه داده می شود مفاد آن را به موقع اجرا بگذارد.
تصمیم فوق مشتمل بر یک ماده که به استناد قانون (نحوه خرید ماشین آلات و سایر لوازم برای اجرای طرحهای مصوب برنامه های عمرانی کشور) در تاریخ روز دوشنبه بیستم خرداد 1347 به تصویب کمیسیون دارایی مجلس شورای ملی رسیده بود. در تاریخ روز پنجشنبه سیزدهم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت شمسی مورد تصویب کمیسیون دارایی مجلس سنا قرار گرفته قابل اجرا می باشد.
رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی
ماده چهارم مربوط به قرارداد منعقده بین سازمان بنادر و کشتیرانی دولت شاهنشاهی ایران و اتحادیه کل ماشینواکسپورت شوروی برای خرید ماشین آلات تخلیه و بارگیری در بنادر پهلوی و نوشهر قیمت کالاهای تحویلی به موجب این قرارداد (40/523/528/1 دلار آمریکایی ) به دلار آمریکایی و طبق موافقتنامه پرداخت مورخ 20 ژوئن 1964 بین دولتهای شوروی و ایران توسط خریدار پرداخت خواهد شد. طرز پرداخت به شرح زیر می باشد:
20 درصد قیمت کل قرارداد به استثنای قیمت پنج دستگاه جرثقیل بندری (804660 دلار آمریکایی ) از طریق افتتاح اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت و قابل تقسیمی که از طرف خریدار از طریق بانک مرکزی ایران در بانک معاملات خارجی شوروی - مسکو ظرف یک ماه از تاریخ امضای این قرارداد به نفع فروشنده افتتاح می گردد. مدت این اعتبار 200 روز خواهد بود. شرایط اعتبار اسنادی بایستی طوری باشد که حمل مجزا و حمل روی عرضه مجاز باشد. 20% قیمت جرثقیل های بندری از طریق افتتاح اعتبار اسنادی که در ماههای آوریل و سپتامبر 1968 تحت همان شرایط به مدت 12 ماه افتتاح خواهد شد.
پرداخت قیمت هر محموله از اعتبار اسنادی مذکور در مقابل ارائه مدارک ذیل به بانک معاملات خارجی شوروی - مسکو صورت می گیرد.
1 - صورتحساب فروشنده در 5 نسخه .
2 - بارنامه صدور سه نسخه .
3 - گواهی نوع جنس در سه نسخه .
4 - گواهینامه مبدا در سه نسخه .
5 - مشخصات محمولات در دو نسخه .
گواهی نوع جنس و گواهینامه مبدا بایستی رسما به تایید اطاق بازرگانی شوروی و کنسولگری ایران در مسکو برسد.
هیچ نوعی شرایطی غیر از آنچه در این قرارداد ذکر شده نبایستی در اعتبار اسنادی قید گردد. بقیه 80 درصد کل قیمت قرارداد به طریق ذیل از طرف خریدار پرداخت خواهد شد:
20 درصد ظرف 12 ماه از تاریخ بارنامه .
20 درصد ظرف 24 ماه از تاریخ بارنامه .
20 درصد ظرف 36 ماه از تاریخ بارنامه .
20 درصد ظرف 48 ماه از تاریخ بارنامه .
"خریدار" دو و نیم درصد در سال به عنوان بهره برداری مبالغ پرداخت نشده از اعتبارهای مصرفی خواهد پرداخت .
هزینه های مربوط به بهره همزمان با بدهی اصلی برای باقیمانده وام پرداخت خواهد شد. "فروشنده " بایستی همراه اسناد حمل برواتی را که به نام خریدار به مبلغ 80 درصد قیمت ماشین آلات تحویلی خواهد بود به اضافه 5/2 درصد بهره سالیانه بابت قسمتهای پرداخت نشده از اعتبار مصرفی به بانک مرکزی ایران
ارسال دارد.
بانک مرکزی ایران اسناد حمل را در مقابل اخذ قبولی بروات "به خریدار" واگذار می نماید.
سازمان برنامه ایران ظرف مدت 28 روز از تاریخ ارائه بروات قبولی آنها را از طریق یک بانک درجه یک که باید طرف بانک معاملات خارجی شوروی باشد اعلام خواهد کرد.
در صورتی که موافقتنامه پرداختی بین دولت اتحاد جماهیر شوروی و دولت شاهنشاهی ایران برای تمدید اعتبار عمومی دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات و خدمات از شوروی در مقابل قیمت گاز تحویلی از طرف ایران منعقد گردد قسمتهای پرداخت نشده مبلغ این قرارداد مشمول شرایط موافقتنامه مذکور خواهد گردید و این قسمتهای پرداخت نشده در داخل این اعتبارهای تمدید شده منظور خواهد شد. در هر حال مدت وام از پنج سال پس از تاریخ تحویل تجهیزات تجاوز نخواهد کرد.
قرارداد فوق منضم به تصمیم متخذه کمیسیون دارایی مجلسین راجع به قسمت اعتباری موضوع ماده چهارم قرارداد بین سازمان بنادر و کشتیرانی دولت شاهنشاهی ایران و اتحادیه کل ماشینواکسپورت شوروی است .
رییس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1347/04/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.