×

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ایجاد تشکیلات مناسب برای واحدهای شهرستانی وزارت آموزش و پرورش

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ایجاد تشکیلات مناسب برای واحدهای شهرستانی وزارت آموزش و پرورش

مصوبه-شورای-عالی-اداری-در-خصوص-ایجاد-تشکیلات-مناسب-برای-واحدهای-شهرستانی-وزارت-آموزش-و-پرورش
شماره 217176/1901                                            18/11/1382

وزارت آموزش و پرورش - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
        شورای عالی اداری در صد و نهمین جلسه مورخ 4/11/1382 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با توجه به اختیارات قانونی مندرج در جزء 4 بند ب ماده 1 قانون برنامه سوم توسعه و به منظور ایجاد تشکیلات مناسب برای واحدهای شهرستانی وزارتخانه مذکور تصویب نمود:
        1 - مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از ادغام ادارات و نمایندگیهای ( و واحدهای مشابه ) تابعه وزارت آموزش و پرورش ، نهضت سوادآموزی و سایر سازمان های وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سطح شهرستان ، تشکیل می گردد.
        تبصره 1 - واحدهای اداری موجود در سایر سطوح تقسیمات کشوری که در زیرمجموعه شهرستان ها قرار دارند ، حداکثر تا تاریخ 1/7/1384 به عنوان واحدهای تابعه سازمان آموزش و پرورش استان فعالیت خواهند نمود. پس از تاریخ مذکور این واحدها در زیرمجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مربوط قرار خواهندگرفت.
        تبصره 2 - در مواردی که ضرورت ایجاب نماید تا برخی از نمایندگی های آموزش و پرورش ابقاء شوند ، می توان با حفظ سقف پست های واحدهای شهرستانی به پیشنهاد مشترک سازمان آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تایید وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، حداکثر تا سقف 70 واحد نمایندگی در ذیل تشکیلات تفصیلی مدیریت ها یا ادارات ابقاء شوند.
        2 - مجموع مدیریت ها ، ادارات و نمایندگی های آموزش و پرورش ، نهضت سوادآموزی ، عشایر و سایر سازمان های وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سطح استان ها ( به استثنای مراکز استان ها ) حداکثر 714 واحد سازمانی تعیین می گردد. این تعداد در طول برنامه چهارم توسعه سالانه 5% کاهش می یابد.
        تبصره - تعداد پست های سازمانی واحدهای موضوع این بند با رعایت مقررات مربوط ، با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می گردد و تا پایان برنامه چهارم هر سال 5% از تعداد تعیین شده کسر خواهد شد.
        3 - با اجرای این مصوبه کلیه سازمان های  وابسته به وزارت آموزش و پرورش که قبل از تاریخ این مصوبه دارای واحد اداری در شهرستان بوده و یا در آینده در صدد ایجاد واحد اداری در شهرستان می باشند ، صرفا از طریق مدیریت شهرستان اقدام خواهند نمود و واحدهای اداری مستقل نخواهند داشت.
        4 - در صورتی که وزارت آموزش و پرورش و سازمان های وابسته دارای نمایندگی در سایر سطوح تقسیمات کشوری پائین تر از سطح شهرستان باشند ، براساس ضوابط این مصوبه در یکدیگر ادغام و سطح سازمانی واحد ادغام شده و ضوابط تشکیلاتی آنها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ خواهدشد.
        5 - وزارت آموزش و پرورش می تواند در مراکز استان ها که دارای دو منطقه ، ناحیه یا بیشتر هستند از ادغام حداقل دو منطقه یا ناحیه یک مدیریت ایجاد نماید.
        تبصره - در شهرهای تهران ، کرج و ری تعداد مدیریت ها با توجه به عواملی نظیر پراکندگی ، تعداد واحدهای آموزشی و تعداد دانش آموز در هر منطقه به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین خواهدشد.
        6 - کلیه مدیریت های مستقر در شهرستان ها و شهرهای بزرگ مستقیما زیرنظر سازمان استان اداره خواهند شد.
        7 - سقف تعداد ادارات و پست های سازمانی مدیریت آموزش و پ - رورش شهرستان در هر استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت آموزش و پرورش تعیین می گردد. سازمان های استانی وزارت آموزش و پرورش ، تشکیلات داخلی واحدهای شهرستانی را بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم و به تایید سازمان مذکور می رسانند.
        8 - مدیر آموزش و پرورش شهرستان با حکم رئیس سازمان استان و بر اساس ضوابط انتخاب ، انتصاب و تغییر مدیران موضوع مصوبه شماره 1426/1901 مورخ 11/1/1382 شورای عالی اداری تعیین می شود.
        تبصره - انتخاب معاون یا رییس اداره و سایر عناوین مشابه در مورد واحدهای سازمان های ادغام شده بنا به پیشنهاد مدیر شهرستان ، تایید واحد استانی و حکم مدیر شهرستان با رعایت ضوابط انتخاب و انتصاب مدیران انجام می شود.
        9 - ضوابط تشکیلاتی مدیریت های شهرستان ظرف مدت یک ماه با رعایت بند پ ماده 5 آئین نامه اجرائی بند الف ماده 3 قانون برنامه سوم توسعه موضوع تصویبنامه شماره 5145/ت23842ه - مورخ 12/2/1380 هیات وزیران و ارائه اختیارات لازم به مدیران مدارس و کاهش پست های سازمانی واحدهای اداری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.
        10 - با ایجاد مدیریت شهرستان کلیه امکانات ، اعتبارات ، تعهدات ، اموال ، دارائی ها و کارکنان واحدهای ادغام شده به مدیریت شهرستان منتقل و تحت مدیریت واحد اداره می شوند و واحدهای مشترک و پشتیبانی واحدهای تجمیع شده در هم ادغام می گردند.
        11 - ادارات و نمایندگی های ادغام شده در واحدهای شهرستانی جدید در سطح معاونت ، اداره ، مسئول یا عناوین مشابه سازماندهی می شوند و واحدهای مشترک و پشتیبانی آنها در یکدیگر ادغام می گردند. علاوه بر سطوح سازمانی مذکور ، در سلسله مراتب عمودی تشکیلات مدیریت شهرستان سطح مدیریتی و سرپرستی دیگری پیش بینی نخواهد شد.
        12 - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، وزارت امور اقتصادی و دارائی و وزارت آموزش و پرورش موظفند متناسب با ساختار جدید مدیریت شهرستان ، اختیارات و تسهیلات اداری ، مالی و بودجه ای لازم را به نحوی پیش بینی نمایند که امکان اجرای هر چه بهتر وظایف واحدهای استانی و شهرستانی وزارت آموزش و پرورش به صورت غیرمتمرکز فراهم شود.
        13 - وزیر آموزش و پرورش مسئول حسن اجرای این مصوبه خواهد بود و  گزارش اجرای آن را ظرف مدت 6 ماه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه خواهد نمود.
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری - محمد ستاری فر

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 17180

تاریخ تصویب : 1382/11/04

تاریخ ابلاغ : 1382/11/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.