×

آئین نامه اجرائی جزء(3) بند (ر) تبصره(19) قانون بودجه سال1382 کل کشور

آئین نامه اجرائی جزء(3) بند (ر) تبصره(19) قانون بودجه سال1382 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-جزء(3)-بند-(ر)-تبصره(19)-قانون-بودجه-سال1382-کل-کشور
شماره9163/ت28584 ه- 27/2/1382
وزارت کشور - وزارت اموراقتصادی و دارایی - وزارت بازرگانی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 17/2/1382 بنا به پیشنهاد شماره 1338/1 مورخ 2/2/1382 وزارت بازرگانی و به استناد جزء (3) بند (ر) تبصره (19) قانون بودجه سال 1382 کل کشور ، آیین نامه اجرایی جزء یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
آیین نامه اجرایی جزء(3) بند (ر) تبصره(19) قانون بودجه سال1382 کل کشور
ماده 1- مبارزه با قاچاق کالاهای خارجی که جنبه تجاری داشته و از طرق غیرمجاز و بدون پرداخت حقوق ورودی وارد کشور می شوند ، در مراحل انبارداری ، حمل ونقل ، توزیع و فروش مطابق این آیین نامه سامان می یابد.
ماده 2- کلیه صاحبان حقیقی و حقوقی انبارها و مکان های نگهداری کالاهای مشمول این آیین نامه موظفند میزان موجودی کالاهای خود را در مقاطع زمانی یک ماهه به سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات اعلام نمایند.
تبصره 1- بازرسی از انبارها و مکان های نگهداری کالاها توسط سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات در صورت لزوم با مشارکت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و گمرک ایران انجام می گیرد.
تبصره 2- ضوابط اجرایی نحوه اعلام موجودی کالاها توسط سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات تهیه و به اطلاع عموم خواهد رسید.
ماده 3- کنترل دقیق حمل و نقل کالاهای موضوع این آیین نامه توسط سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور انجام می گیرد.
تبصره - شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل کالا موظفند درخصوص حمل کالاهای موضوع این آیین نامه ، اسناد مثبته از جمله شماره پروانه یا پته گمرکی ، تاریخ ترخیص و گمرک ترخیص کننده را بر روی بارنامه حمل کالا قید نمایند. در صورت تخلف ، شرکت ها و مؤسسات مذکور از ضوابط یادشده ، نسبت به لغو پروانه فعالیت و تعطیلی آنها مطابق آیین نامه اجرایی حمل بار و مسافر مصوب سال 1378 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور اقدام خواهد شد.
ماده 4 - میزان جرایم قاچاق کالا ، براساس قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز - مصوب 1374- و آیین نامه اجرایی آن محاسبه و اعمال خواهد شد.
ماده 5 - اطلاع رسانی درخصوص چگونگی اجرای این آیین نامه به لحاظ شفاف سازی اذهان عمومی و فعالان اقتصادی از طریق روابط عمومی وزارت بازرگانی و با همکاری دستگاه های عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می گیرد.
ماده 6 - واحدهای صنفی که به عرضه کالاهای خارجی موضوع این آیین نامه مبادرت می نماین د ، در صورت عدم ارائه مدارک معتبر و اسناد مثبته درخصوص واردات قانونی کالاهای مذکور ، متخلف محسوب شده و مشمول مجازاتهای قانون تعزیرات حکومتی - مصوب 1367 - و قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز می شوند.
تبصره - مجامع امور صنفی و اتحادیه های مربوط در سراسر کشور موظفند با مشارکت و همکاری دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی ، تمهیدات لازم را برای اجرای این آیین نامه در سطح واحدهای صنفی فراهم آورند.
ماده 7- به منظور تسهیل در اجرای این آیین نامه درصورت ضرورت ، دستورالعمل های اجرایی توسط وزارت بازرگانی و با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه و ابلاغ خواهد شد.
ماده 8 - کلیه هزینه های مربوط به اجرای این آیین نامه از محل اعتبارات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأمین و تخصیص داده خواهد شد. معاون اول رییس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17200

تاریخ تصویب : 1382/02/17

تاریخ ابلاغ : 1382/12/25

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.